2022-12-19, 16:59
Medlem
Är mycket stolt över mitt naturliga skydd med antikroppar. Fick då covid en gång och kändes som en lättare influensa. Min teori är att jag i åratal misskött min hygien genom att aldrig tvätta händerna. Sjukt äckligt jag vet, men så har det varit, och då utmanat mitt immunförsvar duktigt. Blir aldrig sjuk. Befunnit mig runt människor som har covid.
”Gå inte nära mig, har corona,” äsch det är lugnt!

så patetiskt det är med människor som är fullt friska i övrigt och vaccinerat sig. Känner mig dum ibland och då tänder jag på dessa människor.

Hur var det med oss foliehattar sa du? Hör inte dig.
Citera
2022-12-19, 17:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hårdare restriktioner i början straffar ju sig naturligtvis på sikt.

Nej. Tvärtom. I början av pandemin fanns inget vaccin och vården famlade i blindo. Nu har de blivit bättre på att hantera covid. Finland och Norge kommer aldrig komma ifatt de höga svenska dödstalen.
Citera
2022-12-19, 17:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det är ju fullt möjligt att demografin inte gör detta möjligt - befolkningen bli äldre och äldre, andelen över 65 år-70 år-80år blir större och större.

Nej, life expectancy sjunker

Fluctuations in LE are not uncommon. Typically, LE declines are quickly followed by bounce backs16,17. In contrast to these short-term fluctuations, however, the COVID-19 pandemic induced global and severe mortality shocks in 2020 and, as of spring 2022, is still ongoing
Citera
2022-12-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känns som det håller på att spåra ur igen. Överfullt på SÖS. Lika illa som våren 2020.

Tycks inte finnas någon immunitet. Ingen flockimmunitet. Många rejält sjuka nu.

"Enligt underlaget för Folkhälsomyndighetens senaste veckorapport, för vecka 49, registrerades 9.766 covidfall i hela landet. Det är mer än en fördubbling på bara två veckor, och en ökning med 45 procent jämfört med vecka 48.

Av dessa 9.766 fall var 774 (8 procent) ovaccinerade, och 8.992 (92 procent) var vaccinerade."

https://nyheter.swebbtv.se/covid-okar-kraftigt-9-av-10-smittade-vaccinerade/
Citera
2022-12-19, 17:31
Medlem
Sverige har drygt 21 000 döda i covid. Väldigt många på särskilda boenden. Men det måste ju vara även andra grupper 70+ som drabbas, det eftersom medellivslängden sjunker med några år och även förväntade livslängden vilket inte är så konstigt med tanke på de åldersgrupper som drabbas.
Alla, ja kanske inte alla men en stor majoritet har ju tagit sina påfyllnadsdoser av vaccin nu
Citera
2022-12-19, 17:53
Medlem
Citat:
Känns som det håller på att spåra ur igen. Överfullt på SÖS. Lika illa som våren 2020.

Tycks inte finnas någon immunitet. Ingen flockimmunitet. Många rejält sjuka nu.
Undrar hur många det är av dom som INTE har tagit en endaste spruta… hade det vart ovaccinerade som lades in hade givetvis tidningarna och överläkarna basunerat ut det i media…
Citera
2022-12-19, 17:55
Medlem
Citat:
Nej. Tvärtom. I början av pandemin fanns inget vaccin och vården famlade i blindo. Nu har de blivit bättre på att hantera covid. Finland och Norge kommer aldrig komma ifatt de höga svenska dödstalen.
Sveriges höga dödstal har inget med uteblivet vaccin att göra.. det är resultatet av utebliven vård…
Citera
2022-12-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ingen har blivit "avplockad sin frihet". Alla är fria att göra vad de vill. Ingen har varit tvingad att vaccinera sig. Ingen har blivit berövad möjligheten till försörjning. All vaccinationhar varit 100% frivillig.
Jo det är tvång. Man måste försörja sig. Då har man inget val. Inse att du har fel. Du är ta mig fan värre än INBIDIN. Det är fan en bedrift.
Citera
2022-12-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nej, life expectancy sjunker

Fluctuations in LE are not uncommon. Typically, LE declines are quickly followed by bounce backs16,17. In contrast to these short-term fluctuations, however, the COVID-19 pandemic induced global and severe mortality shocks in 2020 and, as of spring 2022, is still ongoing

Andelen äldre verkar dock fortfarande stiga.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningsframskrivningar/befolkningsframskrivningar/pong/statistiknyhet/sveriges-framtida-befolking-20182070/

Citat:
Störst folkökning att vänta bland de äldsta

50 procent fler 80 år och äldre
När kullarna födda på 1940-talet fyller 80 år ökar denna åldersklass i antal. År 2017 är de drygt en halv miljon, de förväntas att vara 255 000 fler om tio år. Det är en ökning med 50 procent. Förutom att det är stora födelsekullar som är i denna åldersklass bidrar också den ökande livslängden till att antalet ökar. Mäns livslängd ökar snabbare än kvinnors och det blir tydligt i åldersgruppen 80 år och äldre. Idag är det 65 män per 100 kvinnor bland personer som är 80 år och äldre, om tio år är det 78 män per 100 kvinnor.
Citera
2022-12-19, 18:54
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ganska oroväckande men samtidigt roande läsning i den här tråden. En person som håller sig till fakta och korrekt information och debatterar som en vuxen, och en hel hög andra som ägnar sig åt barnsligheter och personangrepp och allsköns o-vuxet beteende.

Ja, det har ställts krav på vaccination även här, men några tvång har aldrig funnits. I Sverige handlar det precis som här om arbetsgivarens rätt att leda och fördela arbetet, samt rätten att ställa krav inom ramen för rådande lagstiftning. I det här fallet är det till och med så att en arbetsgivare är skyldig enligt arbetsmiljölagstiftningen att garantera en riskfri arbetsmiljö för både andra anställda samt, i de fall personen arbetar i en miljö där smitta klassificeras enligt en högriskskala, andra personer i den anställdes närmiljö. Arbetsgivaren har i sådana fall rätt att kräva att den anställde vaccinerar sig om det anses minska risken. Dock finns en annan lag som begränsar rätten att påtvinga någon kroppsliga ingrepp. Det betyder dock inte att den anställde har rätt att fortsätta arbeta enligt tidigare villkor - arbetsgivaren har rätt att omplacera den anställda för att skydda andra anställda och personer i den anställdes närmiljö (t.ex. patienter).

Men ingen kan tvingas vaccinera sig och ingen har heller tvingats vaccinera sig. Ingen arbetsgivare kan tvinga en arbetstagare att vaccinera sig, däremot kan arbetsgivaren ställa krav på vaccination.

I vanlig ordning har korrektamund0 helt rätt.

Ja hon har bra koll på bollen Mrs. K. Hon skrev ett spännande inlägg i helgen om vinsten läkemedelsföretagen gör på olika diagnoser. Covid 19 och vaccin mot detta var tydligen inte någon drömaffär, även om vinsten var mycket god. Bäst affär för företagen var cancer och reumatism om jag minns rätt. Även influensavaccin var en mycket god affär enligt Mrs. K.

Man lär sig alltid något nytt när man läser här 🙂
Citera
2022-12-19, 19:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja hon har bra koll på bollen Mrs. K. Hon skrev ett spännande inlägg i helgen om vinsten läkemedelsföretagen gör på olika diagnoser. Covid 19 och vaccin mot detta var tydligen inte någon drömaffär, även om vinsten var mycket god. Bäst affär för företagen var cancer och reumatism om jag minns rätt. Även influensavaccin var en mycket god affär enligt Mrs. K.

Man lär sig alltid något nytt när man läser här 🙂

Man bör nog ta det mesta korrektamongot säger med en nypa salt. För det första har människan uppenbarligen svåra aggressionsproblem men framförallt är hon allt annat än objektiv, ständigt länkandes köpta Pfizer-studier som givetvis syftar till att gynna Pfizer. Ungefär lika trovärdig som Matti Sällberg i SVT. Ingen man ska ta på allvar med andra ord.

Men jag kan förstå att hon framstår som kunnig för det otränade ögat. Förmodligen därför hon fått jobbet att sprida Pfizer-propaganda.
Citera
2022-12-19, 19:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Andelen äldre verkar dock fortfarande stiga.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningsframskrivningar/befolkningsframskrivningar/pong/statistiknyhet/sveriges-framtida-befolking-20182070/

Prepandemi data så helt orelevant.....

2018-04-26 9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in