I Sverige har det varit påtryckningar istället. Både sociala och även vissa restriktioner på de som inte tagit injektionen. Svenska staten fortsätter som om ingenting hade hänt med en injektion som inte bara är skadlig, utan också värdelös.
Alla myndigheter upprepar sina inlärda fraser. Media har kört en blandning av skräck-propaganda och ett särskilt utpekande av en grupp som mig veterligen i princip inte existerade innan detta. Detta leder till att folks anhöriga börjar vända sig emot den som inte vill ha en injektion.
Jag har i min bekantskapskrets två personer som är under 30. Den ena fick hjärtmuskelinflammation ett par månader efter injektion. Slump kanske, vem vet. Den andra fick problem snabbare, skumma hjärtproblem som kraftigt försämrade förmågan att utföra arbetet. Sedan finns det mindre allvarliga biverkningar som bältros m.m En del av detta kommer oundvikligen vara bias.
Tycker förbannat synd om folk som blivit skadade och möter en vägg av människor som har kört upp huvudet i varandras arslen.
Du verkar tro att det finns någon organiserad rörelse som håller på att förstöra allt med sina lögner. Det finns ett par rörelser som handlar om frihet och motstånd mot den utvecklingen vi ser, det är dock i huvudsak i USA/UK.
https://lakaruppropet.se/ tror jag är en svensk del. Primärt är det motstånd för nedstängningar och vaccinpass.
Att svenska staten har använt sig av och fortsätter att använda sig av psykologisk manipulering är det ingen som talar om. Men det viktigaste av allt är att folk måste få ha rätten att ha fel. Du borde tagga ner, åtminstone när det kommer till frågan om skador och folks upplevelse av att se folk döma ut dig som en dålig människa för att du inte vill ha en injektion. Även om det i Sverige inte var ett explicit tvång så var det inte lätt för många.
Staten skulle ju kartlägga oss ovaccinerade för att förfina manipulationen. Du beter dig som om du inte har något att vara rädd för. Lägg ner.