2022-12-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Vad tyder på att Nick Fuentes kan vara kontrollerad opposition?

Han säger sig ha medvetet ha avstått från att ha sex (är oskuld). Han påstår sig vilja spara sin oskuld tills han gift sig.

Mera ur hans Wiki-artikel:

"Fuentes identifies as a member of the incel movement…Fuentes identifies as an incel (or "involuntary celibate"), although some of his supporters have criticized him for being a "voluntary celibate" after he admitted that he kissed a girl while he was in high school. He has attempted to defend himself as an incel by claiming that "having sex with women is gay" and that "the only really straight heterosexual position is to be an asexual incel"

Jag tänker att incel-kopplingen, får vanliga människor att associera (så att man blir mindre benägen att själv titulera sig som nationalist/konservativ, eller att ta till sig av nationalistiska/konservativa åsikter) nationalister och konservativa, med losers/incels, fjollor, dvs inga riktiga män = diskrediterande PSYOP?

Jag tror att han är en kontrollerad opposition (dvs en agent) som har som uppgift, att förstöra för - och diskreditera - den nationalistiska oppositionen.

Guardian (https://archive.ph/wip/TlbAG) har rapporterat om hur Fuentes på AFPAC-konferensen avslutade med att be publiken om en applåd för Ryssland, och hur han skanderade ”Putin! Putin!”. I dessa ev krigstider (med ev stundande krigs-undantagstillstånd, i o m Rysslands invasion av Ukraina, och hur den Djupa staten i Väst försöker att motivera och få till krig mot Ryssland), så bör man vara (oavsett om Putin förtjänar att hyllas eller inte) jävligt försiktig med sådana uttalanden (i o m hur sådant kan slå tillbaka legislativt mot nationella och konservativa grupper/partier/tidningar). Och han är inte dum i huvudet, och förstår detta. Därav min misstanke.

Låt oss heller inte glömma följande (som skulle kunna ha att göra med, att, kunna få de styrande att förbjuda nationalistiska grupper, och/eller konservativa grupper), som står på Wikipedia:

"Den 4 januari 2021, två dagar innan stormningen av Kapitolium, diskuterade Fuentes möjligheten att döda kongressledamöter som inte var villiga att upphäva valresultatet i det amerikanska presidentvalet 2020."

Det luktar Gefilte fisch här... om ni frågar mig.

Kom ihåg också, att han blir ju promotad av de styrande också, dvs kan springa på Trumps (Trump är ju en del av Eliten, eller den riktiga - ja, ni vet, de Onämnbara - Elitens springepojkar i a f) middagar osv, vilket blir världsnyhet i o m hur vanliga media och altmedia hakar på osv. Dvs Nick Fuentes promotas och "lyfts upp", och blir ännu mera känd osv.

https://www.friatider.se/kanye-west-tog-med-sig-nick-fuentes-till-trump

https://www.friatider.se/trumps-middag-med-fuentes-en-javla-mardrom

Någon som ser hur det följer manuset för hur man bygger en kontrollerad opposition?

Jag är tyvärr helt i det blå ang Fuentes bakgrund och historia (jag hinner inte vara á jour lika mycket, som för 5-10 år sedan). Jag hade faktiskt knappt hört hans namn tidigare, men det kanske bara är jag som inte hänger med lika mycket längre?

Skrivs det mycket om honom i vanlig media i USA? För om så görs, så är det ju också, lite av en varningsklocka? Varför skulle vanlig media legitimera honom för, om han nu är en så hemsk dödsknarkarnazist (...om det nu inte är så att han egentligen är kontrollerad opposition)?

Fuentes har förstått att hans tidigare väg inte ledde någonstans och hoppade på det här i stället.

Finns det någon eller någon grupp du inte tycker är "kontrollerad opposition"?

Legitimering? Ja, ok. Det kan man tycka. Tycker du det?
https://youtu.be/g2ZNvWxgpK0?t=405
Citera
2022-12-10, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Fuentes har förstått att hans tidigare väg inte ledde någonstans och hoppade på det här i stället.

Finns det någon eller någon grupp du inte tycker är "kontrollerad opposition"?

Legitimering? Ja, ok. Det kan man tycka. Tycker du det?
https://youtu.be/g2ZNvWxgpK0?t=405

"Fuentes har förstått att hans tidigare väg inte ledde någonstans och hoppade på det här i stället."

Vad var hans tidigare väg menar du?

"Finns det någon eller någon grupp du inte tycker är "kontrollerad opposition"? "

Du försöker påstår att jag anser att en majoritet (eller alla t o m) av de oppositionella grupperna (eller frontfigurer, eller helt enkelt offentliga systemkritiker) är kontrollerad opposition?

Räkna upp vilka jag tycker verkar vara kontrollerad opposition, är du vänlig, och när du gjort det, vänligen då räkna upp de som jag anser inte vara, kontrollerad opposition, så får vi se om det du försöker påstå, stämmer eller inte.

"Legitimering? Ja, ok. Det kan man tycka. Tycker du det?
https://youtu.be/g2ZNvWxgpK0?t=405"

Ja, alltså, legitimerar, som i att bli känd för allmänheten, var vad jag syftade på. Att den här snubben (Fuentes) ens säger sådana där saker på video (som du länkade till), borde ju få folk att fundera på (speciellt också eftersom det känns som att det är teater-regisserat) om det finns ett sinistert ("kleta-bajs-på-oppositionen)-syfte med Fuentes.
Senast redigerad av Vimanas-in-the-sky 2022-12-10 kl. 04:32.
Citera
2022-12-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
"Fuentes har förstått att hans tidigare väg inte ledde någonstans och hoppade på det här i stället."

Vad var hans tidigare väg menar du?

"Finns det någon eller någon grupp du inte tycker är "kontrollerad opposition"? "

Du försöker påstår att jag anser att en majoritet (eller alla t o m) av de oppositionella grupperna (eller frontfigurer, eller helt enkelt offentliga systemkritiker) är kontrollerad opposition?

Räkna upp vilka jag tycker verkar vara kontrollerad opposition, är du vänlig, och när du gjort det, vänligen då räkna upp de som jag anser inte vara, kontrollerad opposition, så får vi se om det du försöker påstå, stämmer eller inte.

"Legitimering? Ja, ok. Det kan man tycka. Tycker du det?
https://youtu.be/g2ZNvWxgpK0?t=405"

Ja, alltså, legitimerar, som i att bli känd för allmänheten, var vad jag syftade på. Att den här snubben (Fuentes) ens säger sådana där saker på video (som du länkade till), borde ju få folk att fundera på (speciellt också eftersom det känns som att det är teater-regisserat) om det finns ett sinistert ("kleta-bajs-på-oppositionen)-syfte med Fuentes.

Fuentes hade sitt dagliga pratprogram och försökte arrangera konferenser dit han förhoppningsvis får några kongressledamöter och kanske någon C-kändis. T.ex. Paul Gosar och Marjorie Taylor Green. Gick inget vidare med det längre. Så är det, det är inte något jag menar som om det fanns andra legitima åsikter. Jag tycker det är intressant att du skriver du menar. Det säger något om det du har att säga.

De du anser är "kontrollerad opposition" är främlingslegionären med oerhört stapplande engelska; Jonas "Nilsson" och tjockisarna i Svenskarnas Hus. Jag har för mig det var några till du såg som "kontrollerad opposition". Finns det någon som du inte anser är "kontrollerad opposition"? Fritjof Persson kanske.

Jag frågar dig om du anser att det finns (eller någonsin funnits) någon som inte är kontrollerad opposition. Ditt svar är att du frågar mig vad du tycker. Herregud...
Citera
2022-12-11, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Fuentes hade sitt dagliga pratprogram och försökte arrangera konferenser dit han förhoppningsvis får några kongressledamöter och kanske någon C-kändis. T.ex. Paul Gosar och Marjorie Taylor Green. Gick inget vidare med det längre. Så är det, det är inte något jag menar som om det fanns andra legitima åsikter. Jag tycker det är intressant att du skriver du menar. Det säger något om det du har att säga.

De du anser är "kontrollerad opposition" är främlingslegionären med oerhört stapplande engelska; Jonas "Nilsson" och tjockisarna i Svenskarnas Hus. Jag har för mig det var några till du såg som "kontrollerad opposition". Finns det någon som du inte anser är "kontrollerad opposition"? Fritjof Persson kanske.

Jag frågar dig om du anser att det finns (eller någonsin funnits) någon som inte är kontrollerad opposition. Ditt svar är att du frågar mig vad du tycker. Herregud...

Citat:
Jag tycker det är intressant att du skriver du menar. Det säger något om det du har att säga.

Vad säger det alltså, menar du?

Citat:
De du anser är "kontrollerad opposition" är främlingslegionären med oerhört stapplande engelska; Jonas "Nilsson" och tjockisarna i Svenskarnas Hus. Jag har för mig det var några till du såg som "kontrollerad opposition".

Yes: Carl Norberg också.

Citat:
Finns det någon som du inte anser är "kontrollerad opposition"? Fritjof Persson kanske.

AfS, Nordfront/NMR, Nya Tider, Fria Tider, Newsvoice, Nya Dagbladet, Epoch Times, Världen Idag (Hotspot), plus alla ca 50 st systemkritiska bloggare/poddare/youtubers i Sverige.

Citat:

Jag ser nu att jag först missuppfattade din fråga och din ton. My bad, sorry. Mvh

Jag trodde först att du försökte påstå att jag ansåg att all opposition, var kontrollerad opposition.
Senast redigerad av Vimanas-in-the-sky 2022-12-11 kl. 05:01.
Citera
2022-12-14, 12:01
Medlem
baggebo1s avatar
Nick Fuentes debatterar Alex Jones i ämnet Hitler:

https://odysee.com/@annon1556:3/FULL-Alex-Jones-Nick-Fuentes-Hitler-Debate-12-13-2022:3
Citera
2022-12-14, 12:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nick Fuentes debatterar Alex Jones i ämnet Hitler:

https://odysee.com/@annon1556:3/FULL-Alex-Jones-Nick-Fuentes-Hitler-Debate-12-13-2022:3
Tittar nu. Helvete vad bra han är när han är helt seriös.
Citera
2022-12-19, 14:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tittar nu. Helvete vad bra han är när han är helt seriös.

Han hävdar att du är gay om du är en man som har haft sex med en kvinna.. eftersom du är endast hetro om du är en incell som Fuentes själv stolt är. Incell betyder ofrivilligt celibat.

Med andra ord så är han galen av att inte ha fått fitta än.

Du kanske tycker han låter bra men de flesta kan nog se att Fuentes är en idiot som sprider idioti genom att låtsas att han har hittat sanningen fast han är djupt troende på sina egna incell ursäkter och konspirationsteorier.

Vill man bli politiker så är det viktigt att skådespela så att väljarna tror att partiprogrammet är politikerns riktiga övertygelse fast det bara är massa goja.

Fuentes flexar bara som politiker genom att övertygat förklara sin galna tro som att hans tro är den bevisade sanningen.. men hans tro är så idiotiskt att 90% av väljarna skulle aldrig välja han som politiker.
Citera
2022-12-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Han hävdar att du är gay om du är en man som har haft sex med en kvinna.. eftersom du är endast hetro om du är en incell som Fuentes själv stolt är. Incell betyder ofrivilligt celibat.

Med andra ord så är han galen av att inte ha fått fitta än.

Du kanske tycker han låter bra men de flesta kan nog se att Fuentes är en idiot som sprider idioti genom att låtsas att han har hittat sanningen fast han är djupt troende på sina egna incell ursäkter och konspirationsteorier.

Vill man bli politiker så är det viktigt att skådespela så att väljarna tror att partiprogrammet är politikerns riktiga övertygelse fast det bara är massa goja.

Fuentes flexar bara som politiker genom att övertygat förklara sin galna tro som att hans tro är den bevisade sanningen.. men hans tro är så idiotiskt att 90% av väljarna skulle aldrig välja han som politiker.

Du snackar skit, vad spelar det för roll om han är incel, han har rätt i vad han säger och han säger det bra. Det du kommer med däremot är bara ren dynga ovärt att läsa.
Citera
2022-12-19, 15:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockanOrig
Du snackar skit, vad spelar det för roll om han är incel, han har rätt i vad han säger och han säger det bra. Det du kommer med däremot är bara ren dynga ovärt att läsa.

Rättare sagt så vet du inte vad sanningen är men Fuentes pratar som en politiker och låtsas att hans tro är en övertygelse baserat i sanningen.. så du hittade nån att tro på.

Är man en stolt incell som kallar heterosex för gay så är man definitivt galen.
Citera
2022-12-19, 15:31
Avslutad
Citat:

Har han rätt om att det är gay att ha heterosexuell sex?
Citera
2022-12-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har han rätt om att det är gay att ha heterosexuell sex?

Säger han det i filmen vi pratar om? Isf missade jag det. Nej det är inte rätt. Självklart skulle jag inte säga att NÅGON har rätt i allt han säger någonsin…. Kom igen nu….
Citera
2022-12-19, 16:55
Avslutad
Citat:
Säger han det i filmen vi pratar om? Isf missade jag det. Nej det är inte rätt. Självklart skulle jag inte säga att NÅGON har rätt i allt han säger någonsin…. Kom igen nu….

Vad är det han säger som du sympatiserar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in