2025-11-01, 12:51
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Hela situationen i USA känns rätt bisarr, hur en person som Nick Fuentes lyckas "mainstremifieras" på detta sätt och på denna skala och kunna tala så öppet och ogenant om tidigare helt förbjudna ämnen inför storpublik som dessutom får stöd eller åtminstone "förståelse" från andra giganter så som Tucker Carlsson. Detta får en att påminnas om hur sjukt hunsade och kuvade svenskar är, men även européer i stort. Mycket p.g.a. DDR-samhället som råder här men även i UK, Frankrike och Tyskland. Det närmaste Nick Fuentes vi har i Sverige är förmodligen typ Markus Allard. Tvivlar dock på att han är vidare judemedveten, men jag kanske har fel?

Jag utgår ifrån att detta citat är gammalt eller hur? Ett tag var väl Nick lite väl "unhinged" som man säger på engelska. Vet att många ogillar Dan och snackar skit om honom och DFS, men jag ser på vad de gör som något positivt.

Vad är det som du inte håller med om honom om då? Jag vet inte jag gillar när folk gapar och skriker, varför skulle det vara dåligt? Sverige behöver mer sådant i det politiska landskapet. Bort från den dötrista och själlösa "politiska debatten" i Sverige där alla sitter och nickar, usch fy.
Fast egentligen inte. Amerika och väst i övrigt har blivit så extremt antivästligt och kulturellt skruvat att tidigare oacceptabla åsikter (från höger) inte längre räknas som extrema. Lägg därtill att makterna som styr, tack vare alternativmedia, inte längre kontrollerar händelseförlopp och narrativ som man gjort tidigare. De som i detta läge kan och vågar artikulera problem och orsaker får också ett genomslag.

Fuentes är skicklig som få i detta hänseende. Exempelvis. Tucker's tidigare försökt att slå ner på och grindvakta Fuentes, utnyttjade Nick brilliant till sin fördel vilket blev ett så stort bakslag för Tucker att han nu tvingades be Fuentes om ursäkt för att ens hålla dig relevant. Tack vare detta har nu vad som tidigare var icke tillåtna åsikter normaliserats i den offentliga diskursen. Extrema tider skapar extrema möjligheter helt enkelt.

Citatet från Dan nästan dagsfärskt.
Senast redigerad av skillnad 2025-11-01 kl. 13:01.
Citera
2025-11-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jag vill ha nån som når ut till så många som möjligt. Och då duger det inte att vara för gapig. Det räcker inte med att du och några till gillar den framtoningen.

Det är innebörden av det som sägs som räknas, inte hur det sägs. Skulle du rösta på Magdalena Andersson om hon börade gapa och skrika.

Naturligtvis, och det vet du också, att skrik i sig inte är tillräckligt utan endast ett medel. Jag menar att en tystlåten mesig svennebananpolitiker inte har kraften nog att orka stå emot när det börjar storma på allvar. Jag är urless på svennebananpolitiker. Jag röstar på en ledare, inte på en politiker. Sedan kanske du säger att de aldrig kommer nå ut till de breda massorna, nej kanske inte, men å andra sidan är mitt hopp om Sveriges demokrati i botten.

Sedan en annan grej, det här är endast en modern "svenne-lagom-är-bäst-banan"-grej. I andra länder så skulle en sådan person kunna vinna de breda massorna. En ledare anpassar sig inte efter de breda folkmassorna, utan han försöker övertyga och få de breda folkmassorna "att anpassa sig till honom", mer eller mindre. Allt annat är förlorarsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Fuentes är skicklig som få i detta hänseende. Exempelvis. Tucker's tidigare försökt att slå ner på och grindvakta Fuentes, utnyttjade Nick brilliant till sin fördel vilket blev ett så stort bakslag för Tucker att han nu tvingades be Fuentes om ursäkt för att ens hålla dig relevant. Tack vare detta har nu vad som tidigare var icke tillåtna åsikter normaliserats i den offentliga diskursen. Extrema tider skapar extrema möjligheter helt enkelt.

Svenskarna lever dock inte i extrema tider sett till deras privata vardagsliv, vilket förklarar vår "same old"-situation. Men visst även en svennebanan skulle kunna rösta på en ultranationalist eller kommunist om det sågs som det enda trovärdiga alternativet ut ur riktig och påtaglig misär som hotar ens och ens familjs liv och hälsa. Att förneka detta är grov självförnekelse. Vid extrem kris blir folk kannibaler och barbarer, så att stå bakom en "radikal ideologi" känns rätt tamt i jämförelse.

Citat:
Citatet från Dan nästan dagsfärskt.
Var kommer citat ifrån, jag skulle vilja veta kontexten. Snackade han med Söderman om detta i något filmklipp på deras kanal?
Senast redigerad av Patch1 2025-11-02 kl. 00:00.
Citera
2025-11-02, 10:22
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Svenskarna lever dock inte i extrema tider sett till deras privata vardagsliv, vilket förklarar vår "same old"-situation. Men visst även en svennebanan skulle kunna rösta på en ultranationalist eller kommunist om det sågs som det enda trovärdiga alternativet ut ur riktig och påtaglig misär som hotar ens och ens familjs liv och hälsa. Att förneka detta är grov självförnekelse. Vid extrem kris blir folk kannibaler och barbarer, så att stå bakom en "radikal ideologi" känns rätt tamt i jämförelse.

Var kommer citat ifrån, jag skulle vilja veta kontexten. Snackade han med Söderman om detta i något filmklipp på deras kanal?
Jag diskuterar Nick Fuentes i huvudsak utifrån en amerikansk kontext. Vad som sker i Sverige är såklart en viktig diskussion men jag kan inte riktig se hur det är relevant här?

Fast det intressanta är att Nick Fuentes inte fått det minsta inflytande genom någon parlamentarisk process. Tvärt om så har han växt organiskt helt på egen hand och blivit så stor att judarna nu är helt hysteriska. Men som du har märkt vill ju många superduper nationalister som inte gillar allt han säger inte tro det är möjligt varför det måste vara ZOG som ligger bakom hans framgång.

Jag refererar till detta inlägg.

(FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden)
Senast redigerad av skillnad 2025-11-02 kl. 10:26.
Citera
2025-11-02, 16:52
Medlem
skillnads avatar
Det börjar hetta till på allvar.
Citat:
Last night, the Israel First Lobby officially declared war against America First.

These venomous, unhinged lunatics have launched an all-out attack against Tucker Carlson and are threatening to destroy the GOP if he isn’t cancelled and censored.

WE WILL NEVER BACK DOWN
Det börjar mer och mer se ut som Tucker Carlson's intervju med Nick är en milstolpe inom amerikansk politik.

Som jag ser det verkar det som det är just vad Nick vill, och något som måste ske. Så länge judarna och deras utpressade pedofiler och nyttiga idioter inom det republikanska partiet åtnjuter fritt spelrum från "högern" kommer ingen kunna rubba deras politiska grepp inom amerikansk politik. Och nu står framträdande judar på konferenser och skriker om hur Nick och Tucker med flera bör "tas om hand". Rena hot med andra ord.

Nick trollar även en sittande senator i Ted Cruz och får han att tappa kontrollen

Nick:
Citat:
At the Republican Jewish Coalition, Ted Cruz says that he repeatedly begged Trump to bomb Iran for weeks.

Don’t let the $7k Club gaslight you into thinking that their attacks on Tucker Carlson and me are about “antisemitism.”

This is about Israel losing control over America
Cruz:
Citat:
Trump’s bombing the Ayatollah’s nuclear facilities made the little Nazi mad.

Senast redigerad av skillnad 2025-11-02 kl. 17:04.
Citera
2025-11-02, 20:40
Medlem
Citat:
Jag diskuterar Nick Fuentes i huvudsak utifrån en amerikansk kontext. Vad som sker i Sverige är såklart en viktig diskussion men jag kan inte riktig se hur det är relevant här?

Egentligen inte, men eftersom vi lever i Sverige så har jag svårt att låta bli att inte se detta med ett svenskt perspektiv också.

Citat:
Fast det intressanta är att Nick Fuentes inte fått det minsta inflytande genom någon parlamentarisk process. Tvärt om så har han växt organiskt helt på egen hand och blivit så stor att judarna nu är helt hysteriska.

Och detta är inspirerande och ett gott exempel på att DET GÅR att förändra utan att starta det femtioelfte nationalistpartiet i Sverige, och där folk på Flashback på allvar menar att det är i röstlokalerna förändring sker. Ha ha ha. Ops här är jag med mitt svenska perspektiv igen.

Citat:
Men som du har märkt vill ju många superduper nationalister som inte gillar allt han säger inte tro det är möjligt varför det måste vara ZOG som ligger bakom hans framgång.

Man skulle lugnt kunna argumentera för att det i själva verket är dessa idioter som faktiskt är "zog-agenter" i och med att de försöker konstant förstora judarnas inflytande och pusha för defaitism. Liksom "det är ingen idé, de har redan vunnit, de kontrollerar allt"-typ av snack. Naturligtvis finns det infiltratörer och concerntroll, men tror den stora majoriteten av dessa inlägg kommer från idioter/puckon som har väldigt binärt tänkande.

Citat:
Jag refererar till detta inlägg.

(FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden)

Har ej kollat, men förvånar mig inte det minsta om det stämmer. Så svenska nationalister är alltså fortfarande grälsjuka fåntrattar med andra ord. Finns absolut ingen anledning att snacka skit om Fuentes i dagens läge, och jag fattar verkligen inte varför någon som kallar sig svensk nationalist skulle göra det till att börja med, även OM man skulle starkt ogilla honom. Känns lite som en parallell till hur Åkesson/SD minsann skulle "ta avstånd" från Trump inför valet 2016. Svenskar får rycka upp sig och inte skita i brallan så fort någon säger "något radikalt".

Citat:
Det börjar hetta till på allvar. Det börjar mer och mer se ut som Tucker Carlson's intervju med Nick är en milstolpe inom amerikansk politik.

Som jag ser det verkar det som det är just vad Nick vill, och något som måste ske. Så länge judarna och deras utpressade pedofiler och nyttiga idioter inom det republikanska partiet åtnjuter fritt spelrum från "högern" kommer ingen kunna rubba deras politiska grepp inom amerikansk politik. Och nu står framträdande judar på konferenser och skriker om hur Nick och Tucker med flera bör "tas om hand". Rena hot med andra ord.

Dessa maktjudar verkar inte kunna kontrollera sina impulser/känslor när det gäller just "antisemtism" (översättning: kritisk mot Israel och/eller judarnas inflytande). De framstår verkligen som judekarikatyren/memen "Oy vey, shut it down!!!" med en hånfull jude leendes bakom ett draperi.

Citat:
Nick trollar även en sittande senator i Ted Cruz och får han att tappa kontrollen

Nick:Cruz:

Ah Ted "jag vet inte hur många som bor i Iran" Cruz. Han är en stor oallmänbildad clown som ingen borde ta på allvar. Han är ett slående bevis på hur bedrägligt verbal intelligens är.
Citera
2025-11-02, 20:47
Medlem
Krapulants avatar
De amerikanska judarnas reaktion säger väldigt mycket. De som tidigare tvivlat på deras stora inflytande i USA kan sluta göra det nu. Det finns noll anledning att reagera som de gör om de nu inte hade någon makt. Fuentes har uppnått mycket bara genom att locka fram judarnas reaktion.
Citera
2025-11-02, 21:44
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Fuentes är kontrollerad opposition.
Citera
Idag, 10:16
Medlem
Krapulants avatar
Intervjun hos Tucker vållar konflikt inom republikanerna.

Citat:
Ett storbråk mellan olika grenar inom Donald Trumps Maga-rörelse har brutit ut efter att Tucker Carlson intervjuat vit makt-profilen Nick Fuentes i sin podd. I den vänskapliga intervjun sa Fuentes bland annat att den stora utmaningen med att ena USA var den ”organiserade judenheten”.

Kevin Roberts, ordförande i tankesmedjan Heritage Foundation – som ligger bakom det kontroversiella Project 2025 – tar sin vän Carlson i försvar. Men han har inte hela sin högerkristna organisation bakom sig.

https://go.squidapp.co/n/si7Ylrn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in