Vad tyder på att Nick Fuentes kan vara
kontrollerad opposition?
Han säger sig ha medvetet ha avstått från att ha sex (är oskuld). Han påstår sig vilja spara sin oskuld tills han gift sig.
Mera ur hans Wiki-artikel:
"
Fuentes identifies as a member of the incel movement…Fuentes identifies as an incel (or "involuntary celibate"), although some of his supporters have criticized him for being a "voluntary celibate" after he admitted that he kissed a girl while he was in high school. He has attempted to defend himself as an incel by claiming that "having sex with women is gay" and that "the only really straight heterosexual position is to be an asexual incel"
Jag tänker att incel-kopplingen, får vanliga människor att associera (så att man blir mindre benägen att själv titulera sig som nationalist/konservativ, eller att ta till sig av nationalistiska/konservativa åsikter) nationalister och konservativa, med losers/incels, fjollor, dvs inga riktiga män = diskrediterande PSYOP?
Jag tror att han är en kontrollerad opposition (dvs en agent) som har som uppgift, att förstöra för - och diskreditera - den nationalistiska oppositionen.
Guardian (
https://archive.ph/wip/TlbAG) har rapporterat om hur Fuentes på AFPAC-konferensen avslutade med att be publiken om en applåd för Ryssland, och hur han skanderade ”Putin! Putin!”. I dessa ev krigstider (med ev stundande krigs-undantagstillstånd, i o m Rysslands invasion av Ukraina, och hur den Djupa staten i Väst försöker att motivera och få till krig mot Ryssland), så bör man vara (oavsett om Putin förtjänar att hyllas eller inte) jävligt försiktig med sådana uttalanden (i o m hur sådant kan slå tillbaka legislativt mot nationella och konservativa grupper/partier/tidningar). Och han är inte dum i huvudet, och förstår detta. Därav min misstanke.
Låt oss heller inte glömma följande (som skulle kunna ha att göra med, att, kunna få de styrande att förbjuda nationalistiska grupper, och/eller konservativa grupper), som står på Wikipedia:
"
Den 4 januari 2021, två dagar innan stormningen av Kapitolium, diskuterade Fuentes möjligheten att döda kongressledamöter som inte var villiga att upphäva valresultatet i det amerikanska presidentvalet 2020."
Det luktar
Gefilte fisch här... om ni frågar mig.
Kom ihåg också, att han blir ju promotad av de styrande också, dvs kan springa på Trumps (Trump är ju en del av Eliten, eller den riktiga - ja, ni vet, de
Onämnbara - Elitens springepojkar i a f) middagar osv, vilket blir världsnyhet i o m hur vanliga media och altmedia hakar på osv. Dvs Nick Fuentes promotas och "lyfts upp", och blir ännu mera känd osv.
https://www.friatider.se/kanye-west-...tes-till-trump
https://www.friatider.se/trumps-midd...-javla-mardrom
Någon som ser hur det följer manuset för hur man bygger en kontrollerad opposition?
Jag är tyvärr helt i det blå ang Fuentes bakgrund och historia (jag hinner inte vara á jour lika mycket, som för 5-10 år sedan). Jag hade faktiskt knappt hört hans namn tidigare, men det kanske bara är jag som inte hänger med lika mycket längre?
Skrivs det mycket om honom i vanlig media i USA? För om så görs, så är det ju också, lite av en varningsklocka? Varför skulle vanlig media legitimera honom för, om han nu är en så hemsk dödsknarkarnazist (...om det nu inte är så att han egentligen är kontrollerad opposition)?