2022-12-19, 10:56
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, jag hoppas verkligen att alla invandringsvurmare är nöjda nu.

För övrigt: Skriv för i helvete NEGER före "monstret". Det här är flashback, inte Facebook.

Monster är för mig ett starkare ord i detta sammanhang än Negern, varför jag väljer att använda det i stället och cementer begreppet hur vi bör tala om Etiopiermonstret. Titta på bilder av monstret så kommer du se att han är så nära en avbild av ett monster man kan komma. Ett Etiopiermonster.

Samnytt kallar han för Skellefteåmonstret, vilket är väldigt vekt i min mening. Etiopiermonster ska det vara.
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-12-19 kl. 11:01.
Citera
2022-12-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag startar här en ny tråd kring överfallet i Skellefteå där en 15 årig somalier överföll, våldtog och svårt skadade ett barn i somras. Flickan tillstånd är att hon inte kan prata, röra sig eller äta själv.

All denna information gick familjen ut med i media idag. Se länk längst ned.

Att diskutera- vad skall samhället göra för att denna typ av överfall aldrig skall ske igen? Tex bakgrundskontroll av asylsökande där inga id handlingar är lika med omedelbart avslag på asyl ansökan?

Vilken skuld bär de som nu är tysta? Avser här de som propagerat för öppna gränser och ”öppna era hjärtan”?

https://www.expressen.se/nyheter/luna-overfolls-av-15-aring-i-skelleftea-nu-berattar-familjen/
Han får en elak farbror att prata med istället för en snäll tant.
Citera
2022-12-19, 11:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Bär mest skuld? Klart de som yrade om öppna gränser. Om Sverige haft en normal asylpolitik är detta bara en av sakerna som aldrig hade hänt.

Den här somaliska familjen hade ju även efter fått asyl producerat ungar i löpande band och modern var väl gravid igen när detta skedde. Istället för att ge stöd till ungar de hade redan är prio 1 att skaffa så många ungar som möjligt.
Citera
2022-12-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jo, det kommer alltid att finnas människor som inte värdesätter sina egna liv, det har inte med genetik att göra utan motgångar i livet. Och dessa kommer därför inte bry sig om vilka konsekvenser ett brott får för dem, vill de mörda någon så gör de det.
Jag vet inte varför du håller på och snackar om att det är dåligt att belöna mord, det är ingen som ens har föreslagit att vi skulle göra det.

Majoriteten av de som mördar gör det på grund av bristande impulskontroll. Det handlar inte om att värdesätta sitt liv eller inte, du är ganska dum om du inbillar dig det. Majoriteten av alla mord sker på grund av ilska och bristande känsloreglering. Alla har motgångar i livet, men mördar inte för det. Alla kan bli rasande inombords över något, men agerar inte impulsivt.
Sedan finns det dock en grupp störda människor som kan mörda utan att det beror på bristande impulskontroll. De individerna brukar dock sakna empati, Johanna Möller är ett sådant exempel.

När det gäller 15 åringen(eller äldre) som låtsas vara 13 år på grund av det rödgröna vanstyret uppmuntrat till hans familjs duperande och lögner, så tror jag att han hade viss förmåga till reflektion. Men han är ond och empatilös, och valde därför att agera på sina önskningar. Han valde ut ett offer som var mycket mindre än honom själv, vilket tyder på visst kalkylerande, för han kunde annars valt ut någon som hade förmåga att försvara sig. Han begick handlingen där det var ganska folktomt, tyder på kalkylerande, det skedde inte inför öppen ridå. Han gav sig på en svensk tjej(tyder på att han har en världsbild där flickor utan slöja är mindre värda). Sannolikt var han dessutom van vid att daltas med. Den vänsterblivna skolledningen hade förbisett alla varningstecken tidigare. Antagligen var han precis som alla andra införstådd med att hans handlande inte skulle få några speciellt kännbara konsekvenser, varför han ansåg att handlingen var värd att utföra.

En sådan människa bör straffas. För bara genom att bränna sig på spisen lär sig en individ eller andra betraktande individer att inte pilla där nästa gång.
Citera
2022-12-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bär mest skuld? Klart de som yrade om öppna gränser. Om Sverige haft en normal asylpolitik är detta bara en av sakerna som aldrig hade hänt.

Den här somaliska familjen hade ju även efter fått asyl producerat ungar i löpande band och modern var väl gravid igen när detta skedde. Istället för att ge stöd till ungar de hade redan är prio 1 att skaffa så många ungar som möjligt.

Deras lögner om ungdomens ålder är skäl nog att sparka ut de. Att det dessutom skett en sådan här sak gör det inte mindre berättigat. Familjen bör utvisas då de duperat och lurat svenska staten. 15 åringen bör permanent straffas och aldrig utvisas.
Citera
2022-12-19, 12:03
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Han förtjänar en dödsdom. Hoppas någon skriver upp han på sin lista.
Någon borde... Hoppas andra... Bara inte jag drabbas...

"Någon annan borde..." bör stå på var svensk persons gravsten numer.

Vi är så tillbakatryckta i skorna att ingen vågar agera på nåt längre. Många är skyldiga till detta fegtänk, varesig de är medvetna eller ej om det, även jag.
Citera
2022-12-19, 12:13
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Kom igen nu. Det är svält i Somalien så det är väl inte mer än rätt att tycka synd om de somaliska sexualförbrytarna. Nu sjunger vi alla tillsammans "We shall overcome" så känner vi oss säkert mycket bättre och mer positiva till Europas somaliska sexualförbrytare.
Citera
2022-12-19, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Svensk socialtjänst tillsammans med ”pojken” afrikanska föräldrar gjorde såhär då signalerna började visa sig om ”pojken”

” Pojken har också träffat psykologer och kommunens habiliteringsteam för att få hjälp. Men när hans föräldrar inte ville medverka i utredning konstaterade socialtjänsten att de ”inte fann skäl att utreda mot föräldrarnas vilja”.
Har blivit sjukt trött på inkompetens o lathet inom socialtjänsten. Misstagen staplas på varandra
Citera
2022-12-19, 12:27
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mo5Qw5/luna-attackerades-i-moro-backe-nu-berattar-familjen

Säger det alltså, om jag någonsin kommer nära denna äckliga muslim som gjorde detta kommer han själv sitta i en rullstol. Skiter i alla konsekvenser, detta brottet äcklar mig så mycket vad fan gör han i Sverige? Är ni medvetna att Svenskar ska betala för kalaset 6000 kr per dygn? Hans familj lever gött i Sverige på bidrag..
Citera
2022-12-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reinholdsson
Jag också

Denna händelse är vedervärdig och borde aldrig ha fått ske.

Men om man ska försöka se något "positivt" med den(ursäkta uttrycket, vet att det låter osmakligt) så är det att den sätter ljus på det problem som under hela 2000 talet funnits med alla de här brutala överfallsvåldtäkterna som sker. Oftast när de sker så hamnar inte offret på IVA eller dör, oftast är offret inte ett barn. Offret är oftast en kvinna i åldern 18-40 år som inte får några fysiska men för livet, det ger inte längre några större rubriker för det har med tiden blivit så vanligt. Trådarna får idag oftast bara några få inlägg på Flashback.

Men alla dessa utsatta offer får psykiska men för livet. Många utvecklar ptsd, depression, ångestproblematik, paranoia. Det hade varit intressant att se hur det gått för alla de som blivit utsatta för dessa vedervärdiga brott. Exempelvis hur många som idag fortfarande är vid livet ens, som inte har begått självmord? Hur många som klara av att arbeta heltid. Detta är en bortglömd grupp som fått ta smällen för sossarnas vanskötsel av Sverige.
Senast redigerad av cocavanilla 2022-12-19 kl. 12:34.
Citera
2022-12-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reinholdsson
Har blivit sjukt trött på inkompetens o lathet inom socialtjänsten. Misstagen staplas på varandra

Ja och nej. Socialtjänsten har ju gjort allting som de kunnat enligt lagarna som finns.

Vi behöver få igenom en lagändring för att de skall kunna tvångsomhänderta eller liknande i sådana här fall.
Citera
2022-12-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Många som reagerar väldigt "primitivt" i tråden.

Primitiva brott kräver primitiva reaktioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in