2022-12-17, 12:34
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Fy fan är allt jag kan säga. Så jävla hemskt!
Citera
2022-12-17, 12:46
Medlem
Dansflugans avatar
Socialtjänsten borde omhänderta fler av invandrarnas barn helt klart.
Citera
2022-12-17, 12:49
Medlem
Slackoffs avatar
Det är inte bara gärningsvarelsen och hans familj som är skyldiga utan skolledningen ska stå till svars för det här för de är i högsta grad lika skyldiga.
Citera
2022-12-17, 12:49
Medlem
Loooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag startar här en ny tråd kring överfallet i Skellefteå där en 15 årig somalier överföll, våldtog och svårt skadade ett barn i somras. Flickan tillstånd är att hon inte kan prata, röra sig eller äta själv.

All denna information gick familjen ut med i media idag. Se länk längst ned.

Att diskutera- vad skall samhället göra för att denna typ av överfall aldrig skall ske igen? Tex bakgrundskontroll av asylsökande där inga id handlingar är lika med omedelbart avslag på asyl ansökan?

Vilken skuld bär de som nu är tysta? Avser här de som propagerat för öppna gränser och ”öppna era hjärtan”?

https://www.expressen.se/nyheter/luna-overfolls-av-15-aring-i-skelleftea-nu-berattar-familjen/

Han är Etiopier, inte Somalie. Rätt ska vara rätt.
Citera
2022-12-17, 12:50
Medlem
”Vi” har varit lite naiva….

FY FAN!!
Citera
2022-12-17, 12:50
Medlem
Kh4ns avatar
Riktig hemskt detta. Så otroligt att ett liv förstörts, samt hennes nära och käras liv fördärvats, trots att man visste att denna invandrarunge var ett extremt problem.
Vad som absolut behövs är ett system där straff kan tilldelas tjänstemän och andra ansvariga i fall som dessa. Det finns varken behov eller vilja att verkligen agera, när man har problem som den här pojken i samhället då alla kan "försöka" göra sitt men sist och slutligen inte bry sig om de faktiskt fick något till stånd innan de stämplar ut efter arbetsdagen, då fullständiga misslyckanden eller att direkt ignorera problemet inte leder till några som helst konsekvenser för de ansvariga.

Att Sverige ens tagit in en familj där alla medlemmar av familjen verkar ha en intelligenskvot som är långt under vad som krävs för att kunna fungera normalt i ett vanligt samhälle, och som sedan avlar fram och fostrar barn med låg intelligens och extrem aggressionsnivå, är förstås ett problem med landets invandringspolitik, men allt som följt därefter visar på om möjligt ännu större strukturella problem med andra delar av samhället och dess myndigheter.
Citera
2022-12-17, 12:51
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Tufft att ta sig igenom den artikeln, men bra det kommer fram. Pojken har fått sitt straff och honom ser vi nog inte mycket till i många år fram. Familjen och myndighetspersoner slipper undan trots deras ansvar för det som har hänt. Nånting fel i det där.

Man blir sorgsen och sen blir man arg.

Tystnadskulturen och beröringsskräcken i integrationsfrågan har gått för långt. Jovisst det pratas (i o m SDs framgångar), men det händer väl inte så mycket konkret? Och budskapet har ju tydligen väldigt svårt att nå fram till dom som har den dagliga kontakten med integrationsproblematiken.

Man blir så arg, men vad hjälper det......
Citera
2022-12-17, 12:54
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Det är en somalier eller etiopier, nationaliteten är inte helt klar, men det är en vuxen. Du hittar hans namn på Flashback. Jag åkte på en avstängning o varning när jag skrev vart han bodde i Sthlm

Han förtjänar en dödsdom. Hoppas någon skriver upp han på sin lista.
Citera
2022-12-17, 12:54
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Mina erfarenheter - såväl egna som andra jag tagit del utav - gör att jag vidhåller mitt svar.

Måhända har vi olika syn på hur vårt gemensamma samhälle fungerar, och det är jag helt okej med.

Vidare tror jag att just denna fråga kan vara intressant att diskutera i någon annan lämpligare tråd. Men här är det nog off-topic.

Det här är en objektivt och lätt sak att verifiera, så dina ”erfarenheter” har noll bevisvärde liksom vår eventuella olika syn på samhället. Jag är less på folk som du, som snackar om hur det ”egentligen” är när det enda du kan bevisa är din okunskap och dina fördomar. Om det är off topic, varför skrev du då inlägget?
Citera
2022-12-17, 12:55
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Varför släpptes denna familj ens in i Sverige?
Det bor ca 120 miljoner personer där, varför inte dessa också?
Luna är bara en i raden av tusentals Svenskar som fallit offer för den galna Muslimska massinvandringen.
Vidöppna gränser och gratis allt för över 2 miljoner obehöriga varelser har förstört landet och dränerat landet på välfärden.
Förjävligt att skolpersonal och myndigheter visste att han var äldre än uppgett men ändå inte brydde sig - den vanliga låt gå mentaliteten i dårhuset Sverige.
Som med gymnasielagen där alla visste att de ljög om åldern men ignorerade detta.
Nästa offer och nästa och nästa osv....många som har blod på sina händer men inget kommer att hända.
Vi fick det vi röstat på- massinvandring och massbrottslighet.

Hade inte kunnat sammanfatta det bättre!
Stackars flicka och hemskt för hennes föräldrar/anhöriga.
Citera
2022-12-17, 12:58
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Har barn i den åldern. Mår fan illa när offret fick namn och ansikte.
"Vi kan inte ha det så här!#"
Citera
2022-12-17, 13:02
Medlem
Herostratoss avatar
Vi kan nog vara väldigt säkra på att Nina Rung och liknande dårar kommer att skylla detta på patriarkatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in