2022-12-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Kan nog säga som så att han förmodligen aldrig kommer ut.

Sådana här fall sköts oftast snyggt under bordet så att säga - Det han fått nu är att han faktiskt blivit dömd som vuxen vid 15 års ålder, och han kommer nog aldrig skrivas ut, i alla fall inte de närmsta 25åren.

Vi snackar om ett straff som i regel alltid är längre än livstids fängelse. Lägg till medialt uppmärksammat och det är förmodigen som så att han kommer sitta där han sitter för en oerhört, oöverskådlig framtid.

Inte alls snyggt.

Betydligt bättre att plocka honom, och istället lägga pengarna på att vårda den stackars flickan.

Samhällskostnaden att förvara honom under en livstid är enorm.
Citera
2022-12-19, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Inte alls snyggt.

Betydligt bättre att plocka honom, och istället lägga pengarna på att vårda den stackars flickan.

Samhällskostnaden att förvara honom under en livstid är enorm.

Nu är det ju dock inte ett sådant samhälle där "vi plockar folk".

Strängare straff kunde han inte fått.
Citera
2022-12-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Man kan inte slå ner en person om man vet att det inte är värt konsekvenserna.
Ah, du leker djävulens advokat. Jag förstår vad du menar. Känslor kan ta över så mycket att man är ett offer för dem. Men i ett rättssamhälle måste straff ändå utfärdas mot den som inte lyckas tygla känslorna.
Citera
2022-12-19, 08:30
Medlem
-Hengpung-s avatar
Tänk att behöva vara vårdare till Etiopiermonstret. Jag hade sagt upp mig på fläcken. För att ens ha magen till att ta hand om monstret så måste man nog vara legitimerad batikhäxa.

Titta på bilderna & filmerna på Luna. Vilken fin syster hon var till sin lillasyster. Vilket fint barn som sprudlade av glädje. Och en dag så kommer Etiopiermonstret och tar detta och hennes framtid ifrån henne. Idag har Luna irreversibla hjärnskador och kommer med stor sannolikhet vara i behov av assistans livet ut 😢.

Detta dådet har påverkat mig något oerhört. Och det äcklar mig att Etiopiermonstret fortfarande befinner sig i livet. Men eftersom vi inte har folkdomstolar i det här landet så måste det få vara så. En avhumanisering är dock på sin plats. Etiopiern är självaste avbilden av ett monster 🤮.
Senast redigerad av -Hengpung- 2022-12-19 kl. 08:34.
Citera
2022-12-19, 08:34
Medlem
En viktig fråga är om den här störda personen verkligen har uppgett sin verkliga ålder?

De brukar säga att de är yngre i pappren än vad de egentligen är.

Svenska barn ska gå i samma klass som mycket äldre barn som både är våldsamma och med stor sexdrift.
Citera
2022-12-19, 08:36
Medlem
Klemos avatar
Torterad han till döds på öppen gata är de enda rätta, och visa sedan videon till alla som kommer hit så de vet vad de har att vänta sig. Jag är så fruktansvärt arg hade fan dödat han på plats.
Citera
2022-12-19, 08:38
Medlem
zxcvb45s avatar
Klubba apan med en slägga i skallen sen bränna upp avfallet i en grop.

Det är ett rimligt straff på dessa avarter vi har tagit hit.
Citera
2022-12-19, 08:42
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Folket men inte politiker och PK elit som syns i alla möjliga offentliga har sedan tidigt 80-tal haft väldigt klart för sig vem den större gruppen av våldsverkare i samhället är.
Denna totala fakta/verklighets resistens har fått många att tvingas in i en tillvaro av ångest, rädsla och men av olika slag men detta är nog något av det vidrigaste som hänt, åtminstone vad jag kan minnas av de senaste 20 åren.
Som någon skrev här innan, negern kommer få stödinsatser och "vård" för miljoner samtidigt som flickan aldrig kommer få ett värdigt liv och hennes föräldrar kommer att behöva slåss mot myndigheterna för att få hjälp med utrustning samt assistans till dottern, livet ut.

Låt återvandringen börja.
Citera
2022-12-19, 08:51
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det där var ett lamt försök att insinuera att vårt rättssystem inte fungerar, och intellektuellt ohederligt därtill eftersom du inte ens försöker ge stöd för vad du ”tror”. Det kanske är fler som ”tror” som du, så låt oss dyka ner lite i frågan.

Om du tror att jag har fel så kan du väl förklara för mig hur domstolen skulle ha gjort för att ta hänsyn till vem offrets föräldrar är, och ge exempel på rättsfall där en dom varit tydligt kopplat till offrets härkomst eller ställning i livet - exempelvis genom att kraftigt avvika från praxis, eller till och med omfatta straffskalor som inte finns angivna i svensk lag för brottet i fråga.
Varför blev Olof Palmes utredning den andra mest omfattande och resurskrävande utredningen i världen, om inte för att han var statsminister?

Det du skriver är gällande i en domstol, men det är viljor som driver saker till domstol och det är där skillanden mellan folk ligger.
Citera
2022-12-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Man kan inte slå ner en person om man vet att det inte är värt konsekvenserna.
Det kan man visst, och det görs hela tiden.

Många skiter i konsekvenser, antingen ständigt, eller vissa gånger.
Citera
2022-12-19, 08:53
Medlem
citymormors avatar
Men våra favorit-kriminologer har ju via media berättat för folket (och utbildar polisen) att hade inte den här personen "flytt" till Sverige och begått detta brott så hade en fattig svensk av låg socioekonomisk börd begått detta brott.

Jerry förklarar för det dumma folket:
Citat:
Personer som är nya i Sverige utan kunskaper i svenska och med låg utbildning, får de de sämsta jobben, om de ens får något jobb. De flyttar till områden ingen annan vill bo. Överhuvud taget hamnar de längst ner i samhället. Och kriminologi lär oss att det är i det lägsta skikten i samhället som brotten sker. Samtidigt lyfts de som varit längst ner tidigare, den svenska underklassen, uppåt. Man kan tänka sig att den gruppens kriminalitet minskar och det är det som förklarar varför brottsligheten inte ökar trots att invandringen ökar, säger Jerzy Sarnecki i Studio ett i P1.

De lägsta positionerna i samhället tas helt enkelt över av invandrare, enligt Jerzy Sarnecki.

Så vi får väl som vanligt lita på Jerry och anta att Albin hade begått detta brott istället om Sverige inte bedrivit massimport från Afrika.

Flickan är förstörd för resten av livet, hade kanske varit bättre om hon avlidit, GM blir omhändertagen resten av livet, vi måste ju följa barnkonventionen
Han kan se fram emot ett eget nyrenoverat rum, tillgång till sjukvård dygnet runt via USK och sjuksköterskor, utbildning, mat/fika/underhållning och stadsresor.
Senast redigerad av citymormor 2022-12-19 kl. 08:56.
Citera
2022-12-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Kan nog säga som så att han förmodligen aldrig kommer ut.

Sådana här fall sköts oftast snyggt under bordet så att säga - Det han fått nu är att han faktiskt blivit dömd som vuxen vid 15 års ålder, och han kommer nog aldrig skrivas ut, i alla fall inte de närmsta 25åren.

Vi snackar om ett straff som i regel alltid är längre än livstids fängelse. Lägg till medialt uppmärksammat och det är förmodigen som så att han kommer sitta där han sitter för en oerhört, oöverskådlig framtid.

Ok, det låter vettigt. Jag hoppas att du har rätt, att det fortfarande faktiskt finns så pass vettigt folk på sådana positioner att dom ordnar till det på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in