Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Det är vetenskapligt bevisat att folk gillar sex? Wow. Vet du, jag tror inte någon vettig person skulle ifrågasätta detta nej
Fast varför ifrågasätter du då min slutsats?
Premiss 1. Människor som grupp är kåta och vill ha sex. Dvs man har alltså ett ja som utgångspunkt.
Premiss 2. Dom gör inget motstånd eller säger nej. Dvs dom dra inte tillbaka sitt ja. Ja gäller alltså fortfarande.
Den logiska slutsatsen. Människor utrycker sitt ja genom att inte göra dra tillbaka sitt ja genom att säga nej=lagligt=ska därför inte straffas.
Dvs
Om man ifrågasätter ifall uteblivit motstånd är att betrakta som samtycke ja då ifrågasätter man att det är vetenskapligt bevisat att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex.
Citat:
En homosexuell man kan inte utgå från att du vill ha sex med honom
Fast det är en annan sak
om vi nu ska dra in sexuella läggningar och kön till diskussionen, Tillåt mig förklara.
Utgångspunkten är att killar som grupp är hetro och vill inte ha sex med andra killar.
Då blir det såhär.
Hetro killar vill inte ha sex med en annan kille+dom gör inget motstånd=ingen uttryck av samtycke=olagligt=ska därför straffas.
Utgångspunkten är att tjejer som grupp är hetro och vill ha sex med killar.
Då blir det såhär.
Hetro tjejer vill ha sex med killar+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ska därför inte straffas.
Ser du den avgörande skillnaden?
Citat:
Han bör på något sätt kolla först om du verkligen vill ha en kuk i röven
Nu dra jag inte in sexuella läggningar eller kön utan skriver bara människor annars blir det mer komplicerat helt i onödan.
Utgångspunkten är att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex
Människor vill ha sex+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ingen Våldtäkt utan samtyckande sex=ska därför inte straffas.
Jag håller helt med dig att om en människa vill ha sex med mig ska personen kolla först om jag vill ha sex.
Grejen är att om jag inte gör något motstånd eller säger nej. Ja då har den andra människan säkerställt att jag samtycker.
Om jag då inte vill ha sex med den andra människan ja då är det upp till mig att säga nej eller göra motstånd annars gäller mitt samtycke
förutom om jag är i en särskilt utsatta situation. Annars är det omöjligt för den andra att veta att jag inte vill eftersom den andra personen inte är en tankeläsare. Vilket inte är schyst mot den andra människan.
Citat:
Fast vissa vill ju köra taxi? De har ju t om bilar som det står taxi på? Kan man inte gissa att alla vill köra runt vem som helst för pengar då
Jag prata om människor som grupp. Har du några vetenskapliga bevis på att människor som grupp vill att en främling bara gå in i deras bil och kör dom någonstans?
Och nej det kan man inte. Ett exempel= Bara för att det finns människor som är över 200cm/2meter så kan man inte anta att människor som grupp är över 200cm/2meter.
Citat:
Jag själv är exempelvis helt okej med att min brud säger "Jag tar bilen och åker och handlar"
Utgångspunkten är att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex.
Det vill säga.
Människor vill ha sex+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ingen Våldtäkt utan samtyckande sex=ska därför inte straffas.
Utgångspunkten är att du är ok med att din tjej ta bilen och handla.
Det vill säga.
Du är ok med att din tjej ta bilen+du gör ingen motstånd=utryck av samtycke=laglig=ingen stöld=ska därför inte straffas.
Ser du inte den avgörande likheten? Nämligen att båda har samma utgångspunkt.