Tog bara pengar som ett exempel men visst kan ta dina exempel med taxi också om du vill.
Men!
För det första, Det är inte min åsikt utan en logisk slutsats utifrån givna premisser och dom premisser har du inte motbevisat.
För det andra, det är inte min åsikt att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex utan det är vetenskapligt bevisat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Alltså kan jag bara hoppa in i passagerarsätet på vilken bil som helst vid rödljus. Självklart vill ju nämligen vem som helst tjäna extrapengar på att köra taxi. Och de får väl protestera om de inte vill ha mig i passagerarsätet
Utgångspunkt är att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex. ( Det är vetenskapligt bevisat )
Människor vill ha sex+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ska därför inte straffas.
Utgångspunkten är att människor som grupp inte vill köra taxi åt en främling vid en rödljus.
Människor vill inte köra taxi åt en främling vid en rödljus+dom gör inget motstånd=ingen uttryck av samtycke=olagligt=ska därför straffas.
Ser du den avgörande skillnaden?
Citat:
Det är exakt det här resonemanget som tvingat fram samtyckeslagen eftersom det inte alls är okej att utgå från att vem som helst vill knulla med dig vid vilket givet tillfälle som helst
För det första, Som jag försökte förklara för dig är resonemanget baserad på vetenskaplig fakta och logik. Det har alltså inget med mina åsikter att göra.
För det andra, Jag håller helt med dig att man inte kan utgå från att vem som helst vill knulla med mig vid vilket givet tillfälle som helst. Ex tillfällen där medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation inträffar. Men det va som sagt redan olagligt med dåvarande lagstiftning. Så vad är/va din poäng med den kommentaren?
Citat:
Då ska jag heller inte straffas för att jag lånar din bil och använder som taxi. Det är ju bara skitbra för dig att tjäna lite extra pengar när dagen är slut. Jag lägger några sedlar på instrumentbrädan när jag är färdig för dagen
Utgångspunkt är att människor som grupp är kåta varelse och vill ha sex. ( Det är vetenskapligt bevisat )
Människor vill ha sex+dom gör inget motstånd=uttryck av samtycke=lagligt=ska därför inte straffas.
Utgångspunkten är att människor som grupp inte vill att en främling låna deras bil utan deras vetskap för att använda som taxi.
Människor vill inte att en främling låna deras bil för att använda som taxi+dom gör inget motstånd=ingen uttryck av samtycke=olagligt=ska därför straffas.
Ser du den avgörande skillnaden?
Citat:
Det är ju just den pyttelilla detaljen du enligt lag måste hålla reda på.
Det va jag tvungen även med den gamla lagen. Så vad är/va din poäng med den kommentaren?