2007-08-26, 12:31
Medlem
Kan man ringa Sjukvårdsrådgivning som har öppet kvällar och helger och få det utskrivet eller funkar det bara att ringa till sin vårdcentral under veckan?
Citera
2007-09-02, 03:40
Medlem
snuffomans avatar
Jag hittade en flaska cocilliana i en polares kyl igår på fyllan. Vi hällde i oss kasnke 2dec. tillsammans. Till saken hör att innehållet var 5år gammalt, men det var inget vi funderade närmare på i fylleruset.

Jag kände inte så jättemycket av ruset, blev lite småmysig och fyllan blev mer påtaglig. Jag fick även ett sjusatans magont. Men fyhelvete vad jag mådde under natten, min kompis låg och sprutspydde hela morgonen, medans jag fick den värsta bakfyllan i mannaminne. Var törstig som en ökenvandrare men allt jag drack kastades upp. Nu ett dygn senare mår jag fortfarande skitkasst i magen och kan nätt o jämt få i mig vatten om jag tar ca en klunk i halvtimmen. Mer än så resulterar i en visit på toa med huvudet nerkört i muggen. Har inte kunnat äta något under hela dagen trots att jag är vrålhungrig . Hur det kommer bli att skita vill jag inte ens tänka på...

Är detta farligt på något sätt? Gammal cocilliana kombinerat med stora mängder alkohol? Inte för att jag vill göra om det, men det hade varit skönt att veta om jag skadat min lever eller något. Jag undrar också hur länge det tar innan man blir återställd efter något sånt här? Jag antar att det varierar från person till person, men på ett ungefär? Och vad kan jag eventuellt stoppa i mig för att mildra illamående osv.?

Det kan tilläggas att dessa symptom inte enbart beror på alkoholen, för jag brukar klara mig relativt väl från bakfyllor vanligtvis...
Citera
2007-09-08, 16:16
Medlem
FBWs avatar
Någon som prövat skjuta Cocillana rektalt?

Prövade för en halv timme sen och känner ingenting alls!
Citera
2007-09-08, 19:40
Medlem
Tomte99s avatar
Allergisk Reaktion.

Måste fråga vad i helvete det är som har hänt nu, är helt svullen i ansiktet och mår skit.

Igår så tog jag kanske 3-4dl Cocillana, väntade en timme och tog nån dl till. Var mysig och det gick kanske 2h innan de obehagliga sakerna började hända. Började med att jag kände av illamåendet som jag brukar göra på morfin. Så jag lägger mig i sängen och försöker sova. Men detta visar sig vara omöjligt då jag börjar frysa så jag skakar.

Låg där i kanske 2h, och sen kände jag att jag skulle spy. Så jag rushar mot toan och kaskadspyr flera gånger. Mår lite bättre nu så hämtar en alvedon forte och lägger mig igen. Lyckas efter ett tag att somna, men när jag vaknar är det ïnte över än. Känner mig konstig i ansiktet, illamående känslan är kvar, och jag fryser fortfarande och mår dåligt. Går och tittar mig i spegeln och ser att ansiktet är svullet.

Fast det är bara runt ögonen, ser helt sjukt ut. Mår fortfarande skit och är lika svullen, om inte mera. Så jag måste fråga, tog jag för mycket eller var detta en allergisk reaktion eller nått? Har tagit Cocillana kanske 3-4 gånger förut och har aldrig varit med om detta, fast då tog jag mindre doser.

Vad tror ni?
Citera
2007-09-09, 02:22
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Måste fråga vad i helvete det är som har hänt nu, är helt svullen i ansiktet och mår skit.

Igår så tog jag kanske 3-4dl Cocillana, väntade en timme och tog nån dl till. Var mysig och det gick kanske 2h innan de obehagliga sakerna började hända. Började med att jag kände av illamåendet som jag brukar göra på morfin. Så jag lägger mig i sängen och försöker sova. Men detta visar sig vara omöjligt då jag börjar frysa så jag skakar.

Låg där i kanske 2h, och sen kände jag att jag skulle spy. Så jag rushar mot toan och kaskadspyr flera gånger. Mår lite bättre nu så hämtar en alvedon forte och lägger mig igen. Lyckas efter ett tag att somna, men när jag vaknar är det ïnte över än. Känner mig konstig i ansiktet, illamående känslan är kvar, och jag fryser fortfarande och mår dåligt. Går och tittar mig i spegeln och ser att ansiktet är svullet.

Fast det är bara runt ögonen, ser helt sjukt ut. Mår fortfarande skit och är lika svullen, om inte mera. Så jag måste fråga, tog jag för mycket eller var detta en allergisk reaktion eller nått? Har tagit Cocillana kanske 3-4 gånger förut och har aldrig varit med om detta, fast då tog jag mindre doser.

Vad tror ni?

Har fått svar på min fråga, men det rörde sig inte om så höga doser som jag angav tidigare. Det var högst 2dl som jag tog. Föressten mår jag mycket bättre nu.
Citera
2007-09-10, 04:35
Medlem
Känner mig lyckligt lottad, rökte spice igår och var ute och gick skit länge i bara en tröja ingen jacka eller nåt, var väll runt 5-10 grader ute. och nu har jag blivit förkyld som fan. med turen jag har så kollar jag i kylskåpet där står tamefan en flaska Cocillana-etyfin som plastmorsan hade fått ut :P har nu dragit i mig 25ml och ska vänta på effekten. Återkommer senare

En annan grej.
Citera
2007-09-11, 08:49
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleki
Känner mig lyckligt lottad, rökte spice igår och var ute och gick skit länge i bara en tröja ingen jacka eller nåt, var väll runt 5-10 grader ute. och nu har jag blivit förkyld som fan. med turen jag har så kollar jag i kylskåpet där står tamefan en flaska Cocillana-etyfin som plastmorsan hade fått ut :P har nu dragit i mig 25ml och ska vänta på effekten. Återkommer senare

En annan grej.

25ml är väl inget att heja över?

Eller vänta nu, kanske min matte som sviker. 25ml = ?dl
Citera
2007-09-11, 09:21
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBW
25ml är väl inget att heja över?

Eller vänta nu, kanske min matte som sviker. 25ml = ?dl

100 ml = 1 dl, så det är en fjärdedels dl
Citera
2007-09-11, 09:30
Medlem
Veeoons avatar
Faan det verkar inte funka på mig :/, har dragit i mig en deciliter, mår bara illa och det är vajj på motoriken sen ser jag lite suddigt.

EDIT: Spydde i vasken nu, så nu mår jag inte illa längre iaf.
Citera
2007-09-11, 09:50
Medlem
Dr. Löhks avatar
Jag har någon form av skum varannangångs-princip med C. Jag kör sällan och alltid dos mellan 0,5-1dl. Den ena gången bli det störtmys och toppen, den andra gången blir det illamående och överjävlig klåda.
Förra gången jag tog var det en kass gång, så jag förväntar mig att nästa gång blir bra.

Det brukar inte vara några problem att få det utskrivet, tycker jag. Jag brukar säga till doktorn att jag får torrhosta vid sänggående och nästan alltid skriver de ut en flarra.
Citera
2007-09-11, 10:01
Medlem
Veeoons avatar
Kliar som fan och jag bara spyr
Första och sista gången för den här skiten
Citera
2007-09-11, 12:45
Medlem
FBWs avatar
Kan f.ö säga att du kan ändra en grej i din Faq. Det fungerade inte rektalt, iallafall inte på mig.Kände inte ett skit. Tog över 1 timme innan det ens tagits upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in