2022-12-18, 20:19
  #11077
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Sedan 2017.
Pratar vi om det berömda lightning-nätverket som har krympt i storlek det senaste året? Det låter som ett dåligt skämt.
Citera
2022-12-18, 20:20
  #11078
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Motivera gärna lite varför du tror att det är vettigast att placera stålarna i btc istället för eth?
Ethereum står och faller lite med om den när som helst blir klassad som en security, eller hur?
Oavsett om man bedömer det som 25% chans eller 75% så är det nära 0% chans att Bitcoin blir klassad som security.
Gör man sedan sin game theory utifrån dessa parametrar så...ja du fattar.

No financial advice. Gör din egen analys.

Ps
Klarar sig Ethereum, så kan den ha mer uppsida än Bitcoin. Värt att ta med i beaktningen.
Citera
2022-12-18, 21:07
  #11079
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Pratar vi om det berömda lightning-nätverket som har krympt i storlek det senaste året? Det låter som ett dåligt skämt.
Exakt.
Citera
2022-12-19, 11:37
  #11080
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Konstigt att ingen nämnde dessa dubiösa korrelationer för ett år sedan när priset låg på $60k. Det borde ha varit lika solklart redan då! Undrar varför det är på det viset?
Det är alltid den graf/indikator/expert som säger att bitcoin när som helst ska åka upp till månen som gäller. För ett år sen var det Plan Bs modeller, nu är det nåt annat.
Citera
2022-12-19, 17:50
  #11081
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag vet inte om jag köper hela analysen i videon men tror icke desto mindre att det är vettigast att placera allt i bitcoin. Av den information jag tar del av talar alltmer för bitcoin och endast bitcoin.

Behöver du fortfarande realisera en förlust om du mäter i bitcoin? I så fall skulle du kanske kunna vänta tills priset för ETH mätt i bitcoin går upp till något som ser ut att vara en lokal topp?

Om man bockar i BTC i stället för USD här,

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/?period=7d

så kan man se att ETH hade en lokal topp på 0,084 BTC i september 2022, medan den nu ligger på 0,069 BTC. Om du inte köpte på denna topp eller på toppen i december 2021 så borde du inte behöva realisera någon jätteförlust om du växlar omedelbart heller.

Har redan köpt BTC för all min ETH.

Jag baserar mig inte bara på den videon utan på en hel mängd data som säger mig samma sak: Endast BTC är säkert.
Jag tror att även ETH kommer att klara sig, men jag kan inte vara så säker på den saken som jag kan vara om att BTC kommer att klara sig.
Tar sig ETH förbi en del "grindvakter", som t ex amerikansk reglering så kan det mycket väl hända att jag köper ETH igen.
Citera
2022-12-23, 17:24
  #11082
Avslutad
Japan’s Largest Power Company, TEPCO, To Mine Bitcoin With Excess Energy

https://www.nasdaq.com/articles/japans-largest-power-company-tepco-to-mine-bitcoin-with-excess-energy

Förmodligen inget ..
Citera
2022-12-23, 18:13
  #11083
Medlem
Kika xmr/btc så får ni se vilken som e King
Citera
2022-12-23, 18:15
  #11084
Medlem
Var det någon som sa free energy?
Citera
2022-12-23, 19:17
  #11085
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Japan’s Largest Power Company, TEPCO, To Mine Bitcoin With Excess Energy

https://www.nasdaq.com/articles/japans-largest-power-company-tepco-to-mine-bitcoin-with-excess-energy

Förmodligen inget ..

Definitivt positivt, men kursen kommer nog tyvärr att stå tämligen stilla utan en pivot från the fed.
Citera
2022-12-23, 23:18
  #11086
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Kika xmr/btc så får ni se vilken som e King
Vilken tf? Senaste året xmr. Typ alltid innan dess btc.
Citera
2022-12-24, 09:05
  #11087
Medlem
hazenectars avatar
God jul till alla andra i tråden som inte har gett upp hoppet om prisutvecklingen framledes för Bitcoin! 🎅
Själv önskar jag mig en framtvingad fed pivot i Q1-Q2 nästa år i julklapp av tomten.
Citera
2022-12-24, 09:15
  #11088
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
God jul till alla andra i tråden som inte har gett upp hoppet om prisutvecklingen framledes för Bitcoin! 🎅
Själv önskar jag mig en framtvingad fed pivot i Q1-Q2 nästa år i julklapp av tomten.
Uppochnedvända världen, där investerare i bitcoin håller tummarna för att centralbankerna ska agera som de önskar för att deras investering inte ska rasa ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in