2022-12-15, 15:35
  #11065
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Stackars sate. Även om det inte vore så att han är positionerad och spenderar dagarna med att marknadsföra sin position (och så är det), så är Saylor helt ny i den här marknaden. Han vet inte ens vad ethereum är (förutom att det är en "blockchain").

Situationen är så bisarr att den du lyssnar på inte bara saknar kompetens inom det specifika ämnet - han saknar även rent av IT-kompetens.

Det får stå för dig. Vi kommer inte längre, jag avslutar utbytet.
Citera
2022-12-15, 15:48
  #11066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det får stå för dig.
Så fakta får stå för mig alltså. Vad är det för dumheter? Vi pratar inte åsikter här, jag har inte ens skrivit något alls om vad jag tycker om Saylor.

Men vi kan nog enas om att vi inte kommer längre.
Citera
2022-12-18, 16:17
  #11067
Medlem
Leastons avatar
Den här är lite galen.

https://pbs.twimg.com/media/FkK4pnIX0AELDa1?format=jpg&name=medium
(vi är på den gula linjen nu)

Vill man verkligen vara en säljare baserat på denna graf?
Citera
2022-12-18, 17:05
  #11068
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den här är lite galen.

https://pbs.twimg.com/media/FkK4pnIX0AELDa1?format=jpg&name=medium
(vi är på den gula linjen nu)

Vill man verkligen vara en säljare baserat på denna graf?
Konstigt att ingen nämnde dessa dubiösa korrelationer för ett år sedan när priset låg på $60k. Det borde ha varit lika solklart redan då! Undrar varför det är på det viset?
Citera
2022-12-18, 17:38
  #11069
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Konstigt att ingen nämnde dessa dubiösa korrelationer för ett år sedan när priset låg på $60k. Det borde ha varit lika solklart redan då! Undrar varför det är på det viset?
Det gjordes men du var inte aktiv i tråden då
Citera
2022-12-18, 17:51
  #11070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Funderar starkt på att sälja alla mina ETH och köpa BTC för det jag tjänar på min försäljning. Jag är egentligen motståndare till att realisera förlust men eftersom BTC också är nere för räkning så inbillar jag mig att det inte blir någon direkt förlust.

Orsak? Långsiktigt litar jag inte på något annat än BTC: https://youtu.be/xhjof3hQkKo

Jag vet inte om jag köper hela analysen i videon men tror icke desto mindre att det är vettigast att placera allt i bitcoin. Av den information jag tar del av talar alltmer för bitcoin och endast bitcoin.

Behöver du fortfarande realisera en förlust om du mäter i bitcoin? I så fall skulle du kanske kunna vänta tills priset för ETH mätt i bitcoin går upp till något som ser ut att vara en lokal topp?

Om man bockar i BTC i stället för USD här,

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/?period=7d

så kan man se att ETH hade en lokal topp på 0,084 BTC i september 2022, medan den nu ligger på 0,069 BTC. Om du inte köpte på denna topp eller på toppen i december 2021 så borde du inte behöva realisera någon jätteförlust om du växlar omedelbart heller.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-12-18 kl. 18:21.
Citera
2022-12-18, 19:57
  #11071
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag vet inte om jag köper hela analysen i videon men tror icke desto mindre att det är vettigast att placera allt i bitcoin. Av den information jag tar del av talar alltmer för bitcoin och endast bitcoin.

Behöver du fortfarande realisera en förlust om du mäter i bitcoin? I så fall skulle du kanske kunna vänta tills priset för ETH mätt i bitcoin går upp till något som ser ut att vara en lokal topp?

Om man bockar i BTC i stället för USD här,

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/?period=7d

så kan man se att ETH hade en lokal topp på 0,084 BTC i september 2022, medan den nu ligger på 0,069 BTC. Om du inte köpte på denna topp eller på toppen i december 2021 så borde du inte behöva realisera någon jätteförlust om du växlar omedelbart heller.

Motivera gärna lite varför du tror att det är vettigast att placera stålarna i btc istället för eth?
Citera
2022-12-18, 20:04
  #11072
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det gjordes men du var inte aktiv i tråden då
Då borde det ha varit solklart för alla att sälja av. Gjorde du det?
Citera
2022-12-18, 20:05
  #11073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Motivera gärna lite varför du tror att det är vettigast att placera stålarna i btc istället för eth?

Bitcoins svagheter elimineras den ena efter den andra, varför narrativen för att i stället placera i någon annan kryptovaluta undergrävs.

- skalbarheten är inte längre ett problem
- det finansiella privatlivets helgd försvaras allt bättre på andralagret
- stablecoins kommer nu att kunna existera ovanpå bitcoins andralager
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-12-18 kl. 20:09.
Citera
2022-12-18, 20:14
  #11074
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Då borde det ha varit solklart för alla att sälja av. Gjorde du det?
Jag säljer aldrig. Däremot köpte jag inget mer på ett tag.
Citera
2022-12-18, 20:16
  #11075
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
- skalbarheten är inte längre ett problem
Sedan när då?
Citera
2022-12-18, 20:17
  #11076
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Sedan när då?
Sedan 2017.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in