2022-12-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Och de som är dåligt lämpade för överlevnad kommer att mörda trots att vi har dödsstraff för mord. Antalet människor med mordiska egenskaper är redan så lågt som det kan bli eftersom vi redan har så höga straff att det aldrig är värt det. De som mördar idag är de som helt enkelt inte bryr sig om att det leder till att deras liv blir förstört, och sådana människor kommer alltid att finnas.

Stämmer inte. Att inte bry sig skulle betyda att alla som dödar saknar både empati och konsekvenstänk, vilket skulle göra de till psykopater. Ett ytterst fåtal av alla mördare är psykopater. Majoriteten är det inte. Däremot styrs många av brist på impullskontroll. Bristande impulskontroll är ett stort problem och en egenskap som måste bort genom evolution.

Nej de kommer inte alltid finnas. Människan utvecklas konstant genom evolution. Det har människan alltid gjort. Det sämsta vi kan göra är att belöna dåliga handlingar som att mörda. Eftersom då kommer antalet mördare öka med tiden. Dels direkt eftersom de ser det som en belöning, men också för att det evolutionärt blir gynnsamt att mörda.

För att samhället ska bli bättre och människan ska utvecklas till det bättre krävs det att egenskaper som empatibrist, impulsivitet och känslolöshet minskas. Och de kan bara minskas om andelen människor med de egenskaperna minskas och inte kan föröka sig.
Citera
2022-12-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Lite mer info hör- ” En kort tid efteråt, före åtalet och rättegången, fick familjen veta att Lunas hjärnskador var irreversibla”
Hon verkar ju ändå ha en fungerande hjärna att hon är medveten mm, hon kan säga "mamma" tex nu. Då borde det finnas hopp om ännu mer utveckling framöver tänker jag! Hoppas verkligen det!
Citera
2022-12-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Stämmer inte. Att inte bry sig skulle betyda att alla som dödar saknar både empati och konsekvenstänk, vilket skulle göra de till psykopater. Ett ytterst fåtal av alla mördare är psykopater. Majoriteten är det inte. Däremot styrs många av brist på impullskontroll. Bristande impulskontroll är ett stort problem och en egenskap som måste bort genom evolution.

Nej de kommer inte alltid finnas. Människan utvecklas konstant genom evolution. Det har människan alltid gjort. Det sämsta vi kan göra är att belöna dåliga handlingar som att mörda. Eftersom då kommer antalet mördare öka med tiden. Dels direkt eftersom de ser det som en belöning, men också för att det evolutionärt blir gynnsamt att mörda.

För att samhället ska bli bättre och människan ska utvecklas till det bättre krävs det att egenskaper som empatibrist, impulsivitet och känslolöshet minskas. Och de kan bara minskas om andelen människor med de egenskaperna minskas och inte kan föröka sig.
Jo, det kommer alltid att finnas människor som inte värdesätter sina egna liv, det har inte med genetik att göra utan motgångar i livet. Och dessa kommer därför inte bry sig om vilka konsekvenser ett brott får för dem, vill de mörda någon så gör de det.
Jag vet inte varför du håller på och snackar om att det är dåligt att belöna mord, det är ingen som ens har föreslagit att vi skulle göra det.
Citera
2022-12-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det sämsta av italienskt blod glömdes, ja fast det är rätt rikt med både arabiskt inavels skador förstås i dessa också, så det blev väl dubbelt upp när de koloniserade detta Pirat land.
De ser inte vackra ut, undrar om det också tar till skada rent intelligent mässigt av att vara så långa ofta i en sådan hetta ? Det blodet lär flyta trögt i deras ådror. Somalier har ofta en ranglig gång, väldigt påminnande om Italienska zombi filmer ifrån 70talet.
Försöker inte alls vara nedsättande eller så men det finns inget hos dom som är av någon som helst fördel att ha som gäster i vårt land.
Ända är just "DET" att för att de är av komma ur ren djävulsk inavel så har vissa partier och dess ledare av rent förräderi och illvilja "öppnat sina hjärtan" och medvetet öst in dom i vårt land för att de givetvis kommer rösta på dom, fast nu har de skapat ett eget parti dessa avlånga hel galna
spaghetti ätandes super aggressiva köns-stympare.
Det är rent utsagt ett direkt terrorister när de föds och lever här, statistik visar sedan många år tillbaka att det är det folkslag som har svårast att integrera sig i västvärlden.
Deras traditioner är så kvinnofrids kränkande att det är väldigt svårt att hitta jämförelse i resten av världen.
Det är inget jag läst om bara utan sett och upplevt på nära håll.
Efter att några somaliska kvinnor hade gjort uppror mot könsstympning viket slutade med rent blodbad och kvinnan som jag lärt känna flytt hit till Sverige.
Hon hade här träffat en somalisk man som använde Sverige som ett transit land för att ta sig till USA.
Innan och dom åren han levde med henne här hade hennes vardag bestått av ren tortyr med daglig våldtäkt och misshandel, när han sedan dragit sin väg till USA lämnade han flera barn och skickade sin bror till att bo med och övervaka henne här i Sverige, han var lika dan, så hon hade ett helvete igen.
Vad resultatet blir av en uppväxt i en somalisk familj är tydligt i Lunas fall.
Hårresande med dessa sadistiska och hycklande politiker som skyddar dessa rent ut sagt terrorist element.
Ha ha, skrattade när jag läste
"dessa avlånga hel galna spaghetti ätandes super aggressiva köns-stympare"
även om det är så tragiskt och sorgligt.

Men du har tyvärr helt rätt i dina observationer.

Nu finns ytterligare framavlade utvecklingsstörda våldtäkts-negerzombies i landet som ingår i statistiken för "inrikes födda".
Citera
2022-12-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Tagga ner med rasismen nu.
Att säga att varenda svart skulle vara som den här genomvidriga genomstörda somalbabianen är att säga att varenda svensk och vit skulle vara som Hagamannen och Anders Eklund.

Och jag har inte fel.
Innan alla som vill kan sätta barn till Sverige eller Europa så måste en hel drös med problem lösas.
Daltet med unga kriminella, det här med att importera hit halva jävla muslimvärlden, uppehållstillstånd, medborgarskap på tok för snabbt, för korta straff, utvisning av hederliga istället för kriminella och en hel jävla soptipp med andra problem.

Jag skaffar gärna FEM kids när allt detta är löst och Sverige och Europa blir lika snällt, gulligt, sött och oskyldigt som det var i början på 80-talet när jag växte upp, som i Astrid Lindgrens böcker och filmer, som i Alfons Åbergs värld etc.

Men så länge det är detta omänskliga, farliga, våldsamma och totalt jävla twistade helvete som det nu är, så får sexlivet bestå av handtrallor, helt enkelt.
Jag sa inte att "varenda svart skulle vara som den här genomvidriga genomstörda somalbabianen”.

Och exakt vad av det jag skrev skulle vara "rasism", eller inte vara korrekt?
Citera
2022-12-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Förvisso. Men det kanske är lite mycket begärt att en passkontrollant ska upptäcka psykiskt instabila/farliga människor vid ett kort möte.

Nog för att jag är emot massinvandringen överlag men det vore lögn att påstå att det inte finns inhemska knäppjökar som går lösa.

Tycker man ska sänka trösklarna för att plocka in dessa.
Ingen här har påstått att det "inte finns inhemska knäppjökar"

Sluta med att försöka förstöra en saklig och konstruktiv diskussion.

Det är inte meningen att gränspolisen ska göra en psykoanalys av alla vid gränsen, det har ingen heller påstått.

Däremot är det mycket enkelt att på 10m avstånd se om någon tillhör en grupp där genomsnittet är extremt våldsbenäget inom sexualbrott, har mycket dålig impulskontroll, har oroväckande lågt genomsnittligt IQ med stora svårigheter att förutspå konsekvenserna av egna våldshandlingar,
och oerhört enkelt att direkt se att de inte är svenskar. Det är främst somalier och övriga muslimska negrer och inavlade araber vi talar om. Exakt den kategori aktuell neger tillhör.

Med mycket enkla medel kan gränspolisen minska våldsbrottsligheten en hel del i landet, sexualbrott kanske med 90%, helt utan behov av några psykoanalyser vid gränsen.

För att inte nämna alla hundratals miljarder i ekonomiska besparingar.
Citera
2022-12-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
(En förutsättning på det förra svaret, till dig)
Kan tillägga att jag inte kunde ringa henne utan var tvungen att låta en annan kvinna ringa upp ifall hennes mans bror skulle svara, annars hade hon blivit misshandlad av honom. Då handlade det om att jag av lärarna fått i uppgift att ge henne studievägledning.
Rätt bizarre situation när inte en vuxen kvinna får tala med andra vuxna människor.
Dessa somaliska kvinnor är värre behandlade än kor i deras hemländer.
Jo somaliska herdar borrar ett hål i de levande korna och dricker av, sedan proppar dom igen hålet, rätt så makabert.
Könsstympning utförs primitivt och med konsekvenser som gör att deras sexliv tas ifrån dem.
Titt som tätt sys de ihop för att kortvarigt kännas mer trånga, det sker även här i Sverige ibland somalier.
Så dessa män och pojkar som föds i dessa förhållanden ser inte andra flickor och barn med respekt utan något att avreagera sig på.
Det är så att man kan gråta av det du skriver.

För jag råkar veta att du inte överdriver. Sånt här borde myndigheterna informera tydligt om och illustrerande så att folk förstår.

Typ en faktabok "om detta må ni berätta", som är relevant för den samhällsomvälvning som pågår idag i sverige.
Citera
2022-12-18, 16:40
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Så alla svarta är onda och alla vita är goda? Kan det verkligen stämma?

Hur kom du fram till den slutsatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Men nu är mänskligheten en och samma ras.

Lol nej.
Citera
2022-12-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
För att twista till det än mer... hur har Lunas föräldrar röstat genom åren!?

För övrigt borde väl Luna få åtminstone ett par miljoner kronor för vad hon utsattes för.
Jag hoppas att någon gör en dokumentär om fallet. Där man osminkat intervjuar föräldrarna, illustrerar deras lidande och sorg, hur de tänkte före och efter.

Och talar med de ansvariga inom socialtjänst, skola och migrationsverket och polisen.

Även om de gömmer sig bakom en vägg av sekretess finn en hel del intressanta frågor att ställa om deras arbete och situationen i samhället.

Och tar mef fakta och statistik om massinvandringen och de kriminella konsekvenserna.
Citera
2022-12-18, 17:02
Medlem
Smegmas avatar
Och den jävla Råttungen och han äckliga socialbidragstagande Råttföräldrar ska VI föda!

Ut med DOM!

Om det hade varit min unge som vart utsatt så hade valet varit dödande lätt…
Citera
2022-12-18, 17:07
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Jag sa inte att "varenda svart skulle vara som den här genomvidriga genomstörda somalbabianen”.

Och exakt vad av det jag skrev skulle vara "rasism", eller inte vara korrekt?

A ja. Jag feltolka väl.

Men tur att dom låste in skiten istället för att släppa han fri som dom brukar
Citera
2022-12-18, 17:14
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur kom du fram till den slutsatsen?
.

Missförstod väl.
Citera