2022-12-17, 21:43
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Vi verkar vara några stycken som håller dörren öppen för att Helena kan ha kommit hela vägen hem. Dumt att stänga dörrar när vi inte vet något med säkerhet.

Absolut. Vi verkar nu också vara några som menar att om HA inte kom hem så försvann hon definitivt inte från kohage/ lekplats. Hittepå-vittnen, legor och bilar. Man förundras (och imponeras) över hur vissa personer har lyckats styra in tråden på detta i alla dessa år. Bara att läsa från trådstart-YTD.

Vissa uppgifter som framkommit i tråden de sista veckorna går att länka med uppgifter tidigt i tråden. Sällan direkt utan oftare med en del pusslande genom inlägg över en större tidsram fram från trådstart.

Menar inte att lösning nödvändigtvis finns där. Det är dock så mycket troligare och relevant än kohage, killarna, Hanna, bilar på cykelväg och övriga fantasier som pekar mot manspersoner som GM.
Citera
2022-12-17, 21:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Absolut. Vi verkar nu också vara några som menar att om HA inte kom hem så försvann hon definitivt inte från kohage/ lekplats. Hittepå-vittnen, legor och bilar. Man förundras (och imponeras) över hur vissa personer har lyckats styra in tråden på detta i alla dessa år. Bara att läsa från trådstart-YTD.

Vissa uppgifter som framkommit i tråden de sista veckorna går att länka med uppgifter tidigt i tråden. Sällan direkt utan oftare med en del pusslande genom inlägg över en större tidsram fram från trådstart.

Menar inte att lösning nödvändigtvis finns där. Det är dock så mycket troligare och relevant än kohage, killarna, Hanna, bilar på cykelväg och övriga fantasier som pekar mot manspersoner som GM.

Menar du att om inte Helena kom hem till familjens hus, så försvann hon från ANNAN plats än skogsstigen i Kohagen? Har du någon egen tes om vad som hände Helena, som du ser som mer trovärdig?
Citera
2022-12-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ännu mer imponerad blir man av att dessa personer också lyckats dupera media, polis, GW osv, och detta långt innan internet fanns. Fantastiskt insats måste sägas.
Citera
2022-12-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Menar du att om inte Helena kom hem till familjens hus, så försvann hon från ANNAN plats än skogsstigen i Kohagen? Har du någon egen tes om vad som hände Helena, som du ser som mer trovärdig?

Ja
Citera
2022-12-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Ännu mer imponerad blir man av att dessa personer också lyckats dupera media, polis, GW osv, och detta långt innan internet fanns. Fantastiskt insats måste sägas.

Instämmer.
Citera
2022-12-17, 23:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja

Låt höra!
Citera
2022-12-18, 00:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Hur är det nu med ClLe.s bror. Pudeln, du hade ju långa essäer i höstas om hur det hela hade gått till. Vi vill ha mer information!

GW var tidigt övertygad om att PR var GM men han ändrade sig med tiden.
Kalla Fall var övertygade om att dom hade "hittat rätt man" i CL. Förmodligen hade dom fel.
Att jag spekulerade kring ett scenario gällande CL är därmed inget att gå i taket över. Med GW's teori blev CL's bror intressant (2 tighta GM ev m blodsband), det är inte heller något att gå i taket över.
Att använda det som slagträ i dagsläget är oerhört lågt och visar att man är på sandlåde-nivå - patetiskt.
Det var inte fel att spekulera kring detta scenario när CL var aktuell. Men i din, Ajnoshort's och Ugglan's trångsynta värld är det inte tillåtet att spekulera. Ni är självutnämnda trådpoliser som vill styra och ställa.
Nu senast uppmanade Ugglan hela tråden att ignorera InkaInka - befängt. Är infon gällande PV som delgetts Kalla Fall känslig på något sätt?

Att det spekuleras kring möjliga scenarios ser jag som sunt, hellre det än att tråden spammas med hårklyverier på en sån nivå att man börjar undra över hur det är ställt med vissa.

En utmaning till dig är att du framöver lär dig att scrolla förbi inlägg som du själv anser inte ger något - klarar du av det? Då kan alla få diskutera det dom vill.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-12-18 kl. 00:24.
Citera
2022-12-18, 06:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Du hävdade förra hösten att du hade bra info som dina spekulationer om ClLe med bror på Stadt byggde på. Nedan saxat en diskussion mellan pudeln å ena sidan och Prinzezzan och Ajnoshort å andra. Diskussionen rör om pudelns teorier bygger på fakta eller är ena fantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har givetvis något som jag spekulerar utifrån men det är inget som jag kan delge tråden just nu. Jag gör det dock mer än gärna framöver.

Sen tror jag nog att får ta och googla ordet "spekulera" för du verkar inte veta vad det betyder.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet vad ordet "spekulera" betyder, och jag spekulerar också. Men när jag spekulerar om något, så brukar det finnas uppgifter bakom. Men då verkar du också ha det, bara det att vi andra inte vet något om det. Det ska bli intressant att se vad uppgifterna består i, om du så småningom vill berätta, och om det kan ligga något i ditt scenario.

Oavsett vem/vilka som är/var gm, så hoppas jag att sanningen kommer fram. Du får gärna ha rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Mycket vettig utgångspunkt att starta ifrån innan man bygger scenarier.---

Citat:
Exakt och det här jag gjort, mer grundligt än du ens kan föreställa dig.

Citat:
GW var tidigt övertygad om att PR var GM men han ändrade sig med tiden.
Kalla Fall var övertygade om att dom hade "hittat rätt man" i CL. Förmodligen hade dom fel.
Att jag spekulerade kring ett scenario gällande CL är därmed inget att gå i taket över. Med GW's teori blev CL's bror intressant (2 tighta GM ev m blodsband), det är inte heller något att gå i taket över...

Trådens sätt att hantera ClLe är intressant att studera. Å ena sidan finns en grupp i tråden som ganska instinktivt känner att ClLe är fel man och å andra sidan finns en grupp som hänger sig åt fria fantasier och essäskrivande.

När de skeptiska pressade på rörande ClLe fick de veta att det fanns info som inte kunde "delges" tråden. På samma sätt finns det info om PeVa som "delgvits" polisen, som givetvis bara pudeln och några andra känner till. Att infon inte kan skickas till trådens mer kritiskt tänkande personer är ju i sig ett erkännande om att avsändaren vet att den inte tål granskning. Självklart är det relevant att be pudeln lägga korten på bordet rörande ClLe nu när pudeln åter har hemlig info. Pudeln lovade ju lätta på sekretessen rörande PeLe:s besök på Stadt med sin bror...

Lite mer kritiskt lagda personer inser att den som vill jävlas med en person som är nämnd i denna tråd har ypperliga möjligheter att göra så. Att som källa ha en skribent som tror att Torsö ligger norr om Lidköping samt känner till mördarnas konversation under mordnatten är häpnandsväckande dumt. En relevant källa om ett mord i Mariestad vet givetvis att vägen till Torsö från Mariestad inte går via Lidköping. Källans skriverier är ett varningstecken för kritiskt tänkande, medan mindre kritiskt tänkande blundar för källans bristande geografikunskaper och sväljer allt övrigt hon skriver med hull och hår.

Pudeln och IB03 låter sig smickras av källans förtroende medan mer kritiskt tänkande inser att källan bara spelar på deras naivitet.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2022-12-18 kl. 06:28.
Citera
2022-12-18, 08:02
Medlem
Citat:
Du hävdade förra hösten att du hade bra info som dina spekulationer om ClLe med bror på Stadt byggde på. Nedan saxat en diskussion mellan pudeln å ena sidan och Prinzezzan och Ajnoshort å andra. Diskussionen rör om pudelns teorier bygger på fakta eller är ena fantasier.

Nu får du ge dig o slänga skit för nu börjar jag tröttna på dit skitprat,

Trådens sätt att hantera ClLe är intressant att studera. Å ena sidan finns en grupp i tråden som ganska instinktivt känner att ClLe är fel man och å andra sidan finns en grupp som hänger sig åt fria fantasier och essäskrivande.

När de skeptiska pressade på rörande ClLe fick de veta att det fanns info som inte kunde "delges" tråden. På samma sätt finns det info om PeVa som "delgvits" polisen, som givetvis bara pudeln och några andra känner till. Att infon inte kan skickas till trådens mer kritiskt tänkande personer är ju i sig ett erkännande om att avsändaren vet att den inte tål granskning. Självklart är det relevant att be pudeln lägga korten på bordet rörande ClLe nu när pudeln åter har hemlig info. Pudeln lovade ju lätta på sekretessen rörande PeLe:s besök på Stadt med sin bror...

Lite mer kritiskt lagda personer inser att den som vill jävlas med en person som är nämnd i denna tråd har ypperliga möjligheter att göra så. Att som källa ha en skribent som tror att Torsö ligger norr om Lidköping samt känner till mördarnas konversation under mordnatten är häpnandsväckande dumt. En relevant källa om ett mord i Mariestad vet givetvis att vägen till Torsö från Mariestad inte går via Lidköping. Källans skriverier är ett varningstecken för kritiskt tänkande, medan mindre kritiskt tänkande blundar för källans bristande geografikunskaper och sväljer allt övrigt hon skriver med hull och hår.

Pudeln och IB03 låter sig smickras av källans förtroende medan mer kritiskt tänkande inser att källan bara spelar på deras naivitet.
Nu börjar jag tröttna på sig är det bara bråk du är ute efter så ger du dig på fel gubbe, det var inte länge sedan du skrev att du tyckte tråden kunde läggas ner det fanns inget att hämta meningslöst,nu kastar du skit åt alla håll, så fort nån skriver, så är de idioter, du och Ugglan kan ta varann i hand aldrig kommer med åt nytt ska bara bråka med andra,
Som jag skrev i fredags att jag för länge sedan vrålade skriva fel på läckö och torsö andvänder du som ett vapen mot mig, samma ,ja jag vet att jag kan ha skrivit Torsö istället för läckö ,
Att jag skrev mordet I Mariestad istället för mardrömmen I Mariestad var ett stort fel för det är så du håller på om CL och mina misstag
Hur tror du det kändes när du och Ugglan ville kollektivt fryste ut mig i tråden, det passade ni på att göra när jag blivit avstängd då kunde ni ge er på mig. Men som sagt vill du jävlas så ställer jag upp direkt bara att välja eller så nämner du inte mig mer i tråden
Citera
2022-12-18, 10:26
Medlem
brightonmans avatar
Det känns ganska uppenbart att tråden inte vill hitta en lösning. Det är lite ett grälsjukt gäng som träffas här och tjafsar. Några i tråden vill verkligen inte hitta en lösning, det märks tydligt om en läser fram och tillbaka i tråden. Det är kanske något att fundera över. Det måste vara påfrestande att år ut och år in försöka kontrollera diskussionen.
Citera
2022-12-18, 15:51
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Nu rundar jag av denna diskussion med att säga att det inte finns någon naivitet i detta från min sida. Naiviteten kommer snarare från dig som låter dig luras in i Anjoshort undersökande av varje kvadratcentimeter av denna stackars Kohage och dess stigar eller med TV-tablån för att ta några tröttande exempel. Nog med pajkastning från min sida...

Vi får nästan aldrig till oss ny info till tråden. Är det då så vettigt att fullständigt förkasta ny info om den så må vara rörigt och spretigt levererad ? Vi vet ju inte om den är 100 % felaktig. Föreställ dig en mordutredare som vill direkt ställa en källa mot väggen med en attack av kritiska frågor och eventuella beskyllningar av olika grad. Tror du att denna källa om den har något viktigt att förmedla är sugen på att göra detta inför en sådan stursk utredare ? Nej, för detta skall kunna ske krävs ju att källan kan känna förtroende och lita på denna utredare. Att inte känna fientlighet. Ett nyckelord att lyckas med detta för en utredare är ju självklart: TÅLAMOD. Ett mycket fint exempel på en amatör/privatperson som lyckats med detta är ju Therese Tang.

Det handlar alltså i första skedet att samla in info, sedan i tysthet utvärdera den för sig själv. Elementära grejjer, som jag vet att du självklart förstår.

För min del är detta avhandlat för jag kan inte belasta tråden med detta något mer. Då får vi diskutera annat i så fall. Jag säger det bevingade orden igen som Kung Carl den 16:e Gustav: NU VÄNDER VI BLAD !
Citera
2022-12-18, 17:48
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
text...

Ja, att som källa ha en skribent som råkar blanda ihop Torsö med Läckö är ju häpnandsväckande dumt. Samtidigt är det fascinerande hur en person med utvecklat kritiskt tänkande, tänker.

Citat:
Sängen var orörd. Vad gjorde hon hemma?

Citat:
Menar du att det är ett bevis på att hon inte kom hem?

Citat:
Det beror ju på vad hon gjorde när hon kom hem.

Citat:
Så vad hon gjorde när hon kom hem kan vara ett bevis på att hon inte kom hem???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in