2021-09-07, 19:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Jag har inte varit med om att bli skuggad och kidnappad för att jag gett någon ett glas vatten.

Och NEJ, alltså, vi vet inte om ”de skuggade henne ut från stan”

Alltså, ffs alla (pudel särskilt), det här kan ju inte bli en trådsanning?! Lika lite som teorierna om mmpg

Inte jag heller, men då har jag ju heller varit försvunnen i 29 år under oklara omständigheter.

Korkat skrivit!
Citera
2021-09-07, 20:02
Medlem
Om fallet stått stilla i snart 30 år och efter drygt 1 år så kommer det ett uttalande om att polisen har en misstänkt ? Är kalla fall gruppen extremt kunniga och har hittat en person som polis och GW inte ens funderat på eller är det polisen och GW som här ska anses vad i helve… gjorde att denna C helt gick under luppen ? Kalla fall är såklart medveten om att personen inte kommer kanske att dömas och i så fall på indicier / griftesbrott . De har så mycket på denne person att de ansåg att det skulle räcka för en fortsatt häktning . De är nog ganska säker på sin sak dömd eller inte så anser de nog att de har rätt man . Ensam gärningsman eller inte ? Som det såg ut senast polisen uttalade sig så var ingen medhjälpare misstänkt men det behöver ju inte betyda att någon har vetat och skyddat gärningsmannen. Tror kalla F är helt rätt i sin bedömning men för att få till ett åtal behövs svar på DNA och säkert fler saker .
Citera
2021-09-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är klart att man kan misstänka vem som helst i en tråd om ett ouppklarat mord, men det är en j-a skillnad att hänga ut en person, som aldrig varit föremål för PU, med arbetsplats och tjänst och påstå att han är inblandad i ett mord. I synnerhet som denne (läs Pudeln) har exakt noll belägg för sin hypotes. Att sedan jämföra denna uthängning med en lokaltidningsartikel med anledning av ett nytt jobb är bortom märkligt.

Det hade gått alldeles utmärkt att spekulera i att CL kan vara GM och att han kan ha haft en medhjälpare utan att identifiera den senare för alla som pluggat eller arbetat med honom. Det som skrevs av Pudeln m.fl. var därför bara elakt och onödigt. Det hade gått utmärkt att hålla sig till initialer, som i fallet med Lambertz-kvinnan där mods var som hökar. Baserat på ”lex EA” (dvs domen i förtalsmålet avs. nöjesprofilen) så osar det allt lite i den här tråden.

Clae*s Levi*n är misstänkt av kalla fall för att ha mördat Helena Andersson, åklagaren har försökt häkta honom på sannolika skäl. Att få in CL i ett tänkbart scenario utifrån vittnes observationer är det väl inte så konstigt att misstänka brodern Pete*r Levin*s eventuella inblandning? Om ”frillan” hade gjort sig skyldig till ett regel brott här på forumet borde väl han blivit tillsagd och avstängd?
Citera
2021-09-07, 20:05
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ledtråd till dig: 🦆

Du kan vara lugn, jag kommer aldrig att bortse från "såna som dig"

Det skulle du allt bra vilja veta va... jag vet mer än DU tror! Och då menar jag DU 😉 Jag är inte född igår, lägg det på minnet baby 😂
Jag tror ingenting. Men än så länge är du en av 100-tals anonyma skribenter som skryter med sin påstådda kunskap om polisutredningar eller annat. Du får nog inse att inget skiljer dig från de som bara pratar strunt. Du kan ändra på det genom att tillföra substans till tråden. Och då tänker jag inte på mer personuppgifter om de som du för ögonblicket misstänker.

Du är idag väldigt säker på din sak om CL, men när du började skriva i tråden 2017 så var det ’pilot’ som gällde (e.g. (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992). Polis och åklagare trodde som bekant också på det och en MGM greps och släpptes. Då är det på sin plats med lite ödmjukhet, tycker du inte?
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Jag tror mördaren finns med på "namnlistan" på sidan 3369 inlägg 40427.
Hoppas polisen topsar alla dem.
Det finns ju uppenbarligen DNA på skon från 3 personer.
2 män och 1 kvinna, kvinnan var väl Helena?
Citera
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Inte jag heller, men då har jag ju heller varit försvunnen i 29 år under oklara omständigheter.

Korkat skrivit!

Jag tycker nog att inlägget innan var mer korkat (skrivet, med e). Hela kedjan av resonemang är märkligt:
- CL är misstänkt
- alltså måste hans bror vara misstänkt
- alltså måste de två tillsammans vara de som fick vatten av Helena
- alltså blev de intresserade och följde efter henne (och sådant händer jämt när en kvinna är snäll mot en man!)
- alltså är båda inblandade i hennes försvinnande

Logik? Nja.
Citera
2021-09-07, 20:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Du kan ha rätt angående ditt scenario. MEN när man spekulerar, så brukar man ha något att spekulera utifrån.

Jag har givetvis något som jag spekulerar utifrån men det är inget som jag kan delge tråden just nu. Jag gör det dock mer än gärna framöver.

Sen tror jag nog att får ta och googla ordet "spekulera" för du verkar inte veta vad det betyder.
Citera
2021-09-07, 20:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jo fast skillnaden är inte jämförelsebara när någon ringer in till polisen och pekar ut en person , personen blir anhållen ..
Har aldrig hört att någon på Flashback blivit åtalad för att denne har namngivit och diskuterat en person här . Däremot har dessa trådar t.o.m. gjort att personer har blivit intressanta för polisen . Se bara på Madelene som hittades i ingjuten i ett cementblock , en skribent skrev … jobbar Jocke m Cement ? Och mördaren själv var väldigt aktiv i tråden och försvarade sig m näbbar och klor , pekade ut personer som hade mördat Madeleine osv och han var den som styrde och ledde tråden framåt !!!Tyvärr åkte han och hans sambo bara på griftes brottet .
Madeleine upplands Väsby mördaren Jocke hade alias playerboy . Intressant läsning hur en misstänkt sitter i sin egen skvallertråd så att säga och ska ” lösa mordet !!! Sjukt i min värld .Så vem vet vilka som sitter här nu och ska läxa upp andra och komma med ” nya teorier 🤔

Ja håller med väldigt stor skillnad!
Måste vara hemskt att sitta inburad, för att någon ljög dessutom, usch!
Citera
2021-09-07, 20:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Clae*s Levi*n är misstänkt av kalla fall för att ha mördat Helena Andersson, åklagaren har försökt häkta honom på sannolika skäl. Att få in CL i ett tänkbart scenario utifrån vittnes observationer är det väl inte så konstigt att misstänka brodern Pete*r Levin*s eventuella inblandning? Om ”frillan” hade gjort sig skyldig till ett regel brott här på forumet borde väl han blivit tillsagd och avstängd?
Jag är inte moderator i detta forum eller någon annanstans. Däremot tycker jag att man kan ha hyfs. Och det innefattar inte att fritt fantisera om att en namngiven person skall ha begått ett mord för 29 år sedan och krydda det med kommun, arbetsplats och tjänst. Det är svineri, inget annat. Sedan kan det vara förtal också, vem vet.

Kanske Pudeln har kännedom om att PL befann sig Mariestad helgen i fråga. Då börjar det brännas. Men som bekant har han/hon tillfört noll i substans där.
Citera
2021-09-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det har jag missat. Var är han nämnd vid namn i media?
https://www.nyariks.se/claes-bertil-levin-haktad-for-30-ar-gammalt-mord/
Citera
2021-09-07, 20:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har givetvis något som jag spekulerar utifrån men det är inget som jag kan delge tråden just nu. Jag gör det dock mer än gärna framöver.

Sen tror jag nog att får ta och googla ordet "spekulera" för du verkar inte veta vad det betyder.

Jag vet vad ordet "spekulera" betyder, och jag spekulerar också. Men när jag spekulerar om något, så brukar det finnas uppgifter bakom. Men då verkar du också ha det, bara det att vi andra inte vet något om det. Det ska bli intressant att se vad uppgifterna består i, om du så småningom vill berätta, och om det kan ligga något i ditt scenario.

Oavsett vem/vilka som är/var gm, så hoppas jag att sanningen kommer fram. Du får gärna ha rätt!
Citera
2021-09-07, 20:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Japp, så sant!
Men nu råkar ju det dessutom P.L vara en offentlig person.
Och såna får tyvärr räkna med skriverier på gott och ont.
Dessutom finns koppling från C.L ,så inget ologiskt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in