2022-12-18, 14:13
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getteadytorumble
Låt mig gissa du är en av de personerna som tycker att allt är guld och gröna skogar så fort tjejen fyller18?Fast 17 år är hemskt och man är en mycket sjuk människa. Medan om man istället väntar ett år så bryr sig ingen om en 65 åring satte på henne.
Nä det skrev jag aldrig.
Citera
2022-12-18, 14:17
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Sara jobbar ju för att lagen ska ändras så att barn kan skyddas bättre. Det är det hon har som mål. Så hennes mål är att påverka folks insikt om vad som pågår så att polisen ska kunna utöva brottsprovokation. Och strängare straff.

Om du eller någon annan vill värna om de barn som har en förälder som vill våldta andra barn så går det bra att skapa en grupp om det. Försök förbättra för barn som är i den sitsen. Stötta den andra föräldern och barnet. Det vore ju bra.

Men alla grupper kan inte värna om hela världens barn på en gång. Alla har nischer.
Absolut är det så men ändamålet helgar inte alltid medlen. Tycker bara att man ska tänka på anhöriga också speciellt när det är barn inblandade.
Citera
2022-12-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouve11svinqvist
Jag och min fru Eva med familj kom just hem från en längre utlandsresa utan god tillgång till internet och har inte följt varken Dumpen eller tråden på Flashback men läser nu att det möjligtvis börjar gå upp för henne vad de juridiska konsekvenserna kan komma att bli. Vi har båda i all välmening varnat och försökt få henne som ansvarig utgivare att förstå sitt eget bästa men hon har uppenbarligen inte lyssnat, och gör antagligen fortfarande inte.

Vi vill att hon ska veta att om hon inte redan är anmäld så kommer hon att bli det om hon fortsätter och hon kommer att bli stämd på inga små summor. Vi vet inte men tror att det bara är en tidsfråga innan JK väcker åtal och att hon blir dömd. Om så sker kan tänkas att en del av hennes brottsoffer med civilkurage går vidare och att civilrättsliga stämningar tillkommer. Blir hon åtalad så blir blir det enligt dem vi talat med troligen fängelse med tanke på mängden grova förtal, det förslagna upplägget och hennes förflutna.

Polisen har informerat henne. Nu vet hon, och nu vet ni andra.

Skulle det fortsätta ett halvår till skulle gemene man tappa tilltron för polis och rättsstaten. Det kan sluta med skulder hon aldrig kan sanera. Den stora skada och de allvarliga kränkningar hon har åsamkat oskyldiga privatpersoner familjer och barn och fortsätter att åsamka är hon ansvarig för. I Sverige finns ingen ursäkt för kriminalitet, i synnerhet inte upprepad brottslighet. Hoppas lagen lär henne och andra detta inom en inte alltför lång tid. Det hon gör preskriberas aldrig.

God Jul och Gott Nytt År Sara!

Samt trevlig fortsättning därefter önskar Ove och Eva.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ta väl hand om dig Patrik, din dotter och ditt fina hjärta, uppriktigt menat.

// Med vänliga hälsningar Uppsala

Throwback
Ett år sen snart detta obehagliga inlägg skrevs. Har Sveriges gemene man tappat tilltron (se fetade)? Nej Dumpen har fått mer uppmärksamhet än någonsin, högt och lågt, kritik och beröm. Kanske kommer en lagändring snart så Ove och Eva inte behöver bekymra sig om det, utan snarare att justera sina egna beteenden.
Citera
2022-12-18, 14:19
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Inte för att det hjälper så mycket på detta hära stället, men jag håller med till 100%.
Nä jag vet. Här inne blir alla som har nåt emot dumpen kallade pedofil osv. Men man kan inte älska alla metoder.
Citera
2022-12-18, 14:22
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Absolut är det så men ändamålet helgar inte alltid medlen. Tycker bara att man ska tänka på anhöriga också speciellt när det är barn inblandade.
Vi är många som förstår vilket helvete du har genomgått och vilken katastrof det måste ha varit. Men som jag ser det finns det ingen annan väg att gå och genomföra detta på som Dumpen gör. Nu får det enormt stort genomslag och förhoppningsvis gagnar det även dina barn om det blir en lagändring.
Citera
2022-12-18, 14:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Vilka barn är det du tycker är skyddsvärda?
Vilka anhöriga?
Gäddornas offer tycks det ju inte vara.
Citera
2022-12-18, 14:26
Medlem
Citat:
Nä jag vet. Här inne blir alla som har nåt emot dumpen kallade pedofil osv. Men man kan inte älska alla metoder.
Det är inte sant och om du var den du säger du är skulle du inte kasta ur dig sådana generaliseringar.
Citera
2022-12-18, 14:36
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Bra inlägg, sista stycket kunde jag skrivit själv. Men det här att Sara inte bryr sig om anhöriga tror inte jag stämmer, vi skulle ha enormt mycket fler anhöriga som gått ut med det om det var så. Jag vet också från uppgifter på Dumpen och deras Facebook-sida att Dumpen har stöd på plats för de som är villiga att ta emot det, vilket vissa gjort. Jag är kluven till Dumpens metoder, men jag landar alltid på att värdet av att förövarnas ansikten, sätt att chatta och uppmärksamheten är en större vinst för deras potentiella offer och deras anhöriga och att det uppväger allt eftersom alternativ inte finns. Förövarnas familjer har de själva satt i skiten och frågan är om inte en hel del barn skonats från pappas/morfars/farfars/kusinens/morbrors/farbrors fortsatta eller framtida övergrepp tack vare Dumpen?
Då är det bara mig och mina barn hon har nåt extra emot .. jag försökte skriva inlägg på deras sida förut men det togs inte med och det är ju inte hela världen men hade skrivit lite känsliga uppgifter för att folk skulle förstå allvaret med att inte integrera med anhöriga det skärmdumpades och skickades vidare till den berörda, plus att hon kontaktade andra föräldern till ena barnet utan att ha insikt i situationen och socialtjänstens arbete, då det är komplicerat, skärmdumpar saker jag skriver och vidarebefordrar till andra föräldern osv och jag tycker det är fel, det är inte jag som gjort fel eller skyddar nån som gjort fel.
Vet andra anhöriga som är rädda att yttra nåt negativt om dumpen då dom är rädda för konsekvenserna från dumpen och så ska det inte va.

Sen absolut syftet i sig är bra, det behövs betydligt strängare straff osv för såna här handlingar. Det är vidrigt med folk som utnyttjar och våldtar barn. Dom har sagt ifrån sig sina rättigheter som människa när dom ger sig på barn.
Citera
2022-12-18, 14:37
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vi är många som förstår vilket helvete du har genomgått och vilken katastrof det måste ha varit. Men som jag ser det finns det ingen annan väg att gå och genomföra detta på som Dumpen gör. Nu får det enormt stort genomslag och förhoppningsvis gagnar det även dina barn om det blir en lagändring.
Ja vi får hoppas det så att det i långa loppet varit till nån mer nytta än vetskapen
Citera
2022-12-18, 14:41
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vilka anhöriga?
Alla barn ska skyddas så klart. Vissa gäddor har barn och får utstå en del när pappan blir uthängd till allmän beskådan. Visst det är ju hans fel att barnen får ta skit men det betyder ju inte att det är rätt.
Citera
2022-12-18, 14:43
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det är inte sant och om du var den du säger du är skulle du inte kasta ur dig sådana generaliseringar.
Visst alla gör inte så. Dumt skriver av mig. Många har även varit stöttande
Senast redigerad av E.84 2022-12-18 kl. 14:46.
Citera
2022-12-18, 14:43
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vilka anhöriga?
Du får breda ditt synsätt lite och försöka öppna din empatiska förmåga. Då förstår du vad E.84 menar. Det finns många oskyldiga som också drabbas i detta. Tycker inte det är konstigt alls och jag förstår precis vad E.84 menar. Om min partner hade handlat på detta vis och jag blivit uthängd på nätet. Fått hela min tillvaro krossad. Givetvis hade jag också förutom att blivit tokig på min partner också känt ilska mot Dumpen. Tror det är en normal mänsklig reaktion man känner i ett sådant läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in