2022-10-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Denna gris tog dom i april och han bor fortfarande ihop med en kvinna som har två barn. En flicka på 19 år och en pojke på 23 år. Hur tänker en sådan kvinna som fortfarande bor kvar hos denna gris. Hur försvarar hon det inför sina väninnor eller arbetskamrater att hon väljer att bo kvar med en gris som har en speciell källarlokal för sexuell aktivitet. Där han även försöker att våldta barn.
https://dumpen.se/2022/04/16/kallargaddan-napp-igen/

Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Förmodligen är hon delaktig i gäddans förehavanden.
Kan ju inte lämna honom då de tillsammans förgripit sig på barn. Sina egna?
Den som lever får se.....
Han är bra på att förneka och hävda sin oskuld.
Tror inte alls att partnern är delaktig.
Det är ju bara att se på alla peddovurmare härinne som försvarar gäddorna. Inte tror ni väl att de är delaktiga i brotten?
Alla försöker försvara sin egen tillvaro genom att förneka verkligheten.
Citera
2022-10-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag skrev inte om dömda, i övrigt vill du minimalisera och normalisera.

Jag kallar det för att förhindra sexuella övergrepp mot barn, och minska mänskligt lidande, du kallar det för att minimalisera och normalisera. Same shit, diffrent name.

Och JAG skrev om dömda, av den orsaken att det är enbart av den orsaken vi kan veta, alltså flytta något från att anta, till veta. Givetvis kan vi anta på grund av att en person tidigare blivit anklagad och så vidare, men åter, ska vi veta om något har hänt tidigare, så är det dom som gäller.
Citera
2022-10-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om jag nu skulle lära mig skillnaden så kanske du kan vara så artig att informera mig om den. För mig verkar det nämligen som exakt samma sak, förutom att ni i vissa fall finner det moraliskt riktigt att isolera en människa, men i andra inte.

Resten av ditt inlägg ser jag som totalt orelevant, så det lämnar jag därhän.
Om du inte förstår skillnaden fastän du försöker så har du ett problem som normala människor inte har.
Jag är inte utbildad att hantera den formen av problematik så jag föreslår att du kontaktar din psykolog om den saken.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-10-27 kl. 19:27.
Citera
2022-10-27, 19:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag känner att vi har en motsättning här. För givetvis bör jag och du ha full rätt i att själva välja vårt umgänge. Oavsett om vi är vuxna eller barn. Men då blir det ju, med ganska stor sannolikhet så att vissa människor, som är udda, hamnar utanför. Oavsett om det är pedofili eller autism som är orsaken till att man är udda, så kan vi ju vara väldigt säker på att den orsaken inte kommer bli bättre och att man blir mindre udda genom social isolering.
Alltså en motsättning, samhället får utesluta en person för pedofili, men då bör man ju vara väldigt medvetna om, och också dela ansvaret för att beteendet kommer bli värre.
Ingen behöver ta åt sej personligen men jag tror att det finns några med NPF i tråden.
Om man själv känner sej udda, ensam och utanför så är det nog lättare att identifiera sej med Gäddorna utan att själv vara pedofil/hebefil. Om man har det svårt själv så kanske det är lättare att tycka synd om Gäddorna.
Men det fråntar inte Gäddorna ansvaret för va de har gjort: sökt barn och unga i sexuellt syfte.
Citera
2022-10-27, 19:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tycker du ja... Du tror med andra ord in på de mänskliga rättigheterna?
Det är ingen mänsklig rättighet att ragga barn för sex. Trodde du verkligen det?
Citera
2022-10-27, 19:23
Avslutad
Jag hoppar in "mitt i" och vill bara säga att det är en bra – och nödvändig – diskussion som har kommit i gång!
Citera
2022-10-27, 19:24
Medlem
Citat:
Jag kallar det för att förhindra sexuella övergrepp mot barn, och minska mänskligt lidande, du kallar det för att minimalisera och normalisera. Same shit, diffrent name.

Och JAG skrev om dömda, av den orsaken att det är enbart av den orsaken vi kan veta, alltså flytta något från att anta, till veta. Givetvis kan vi anta på grund av att en person tidigare blivit anklagad och så vidare, men åter, ska vi veta om något har hänt tidigare, så är det dom som gäller.
Nej det är inte den enda orsaken vi kan veta, genom att de skulle vara dömda.
Åtskilliga är de gäddor som hävdat att det är första gången fastän de i åratal hängt på barnsidor och även varit i kontakt med flera fiskare. Det höjer oddsen att de även varit i kontakt och haft träff med riktiga barn.
Gör dig inte dum nu.
Det är uppenbart att de ljuger för att rädda sitt skinn.
Hur många barn har du haft kontakt med och träffat?
Säg inga
Citera
2022-10-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du har helt sätt i att det är en motsättning. Det enkla svaret är kanske att det ligger i den enskildes samvete? Varför väljer jag bort umgänge med person X?

Det där är lite av ett problem. När jag växte upp, gick på förskola, så hade vi en unge som var udda som fasen. Wille hette han, och idag vet jag att han hade intellektuell funktionsnedsättning, men som 5 åring så visste jag ju givetvis inte det. Han undveks av alla ungar, mig själv inräknat givetvis. Och som lösning så fick han en speciell fröken, men eftersom det inte var så kul, så blev han utåtagerande. Vilket gjorde att vi andra undvek han ännu mer.

Till slut fick min farsa veta om det där, och undrade om jag trodde han valde det själv och om han trivdes med hur det var. Så efter det så började jag undra om han ville vara med oss andra, och efter en tid så kunde den där speciella fröken vara mer än 1-2 meter från han, och han hängde med oss andra utan att vi behövde vara rädda för snubben.

Hade det varit en lösning där och då om förskolan hade beordrat ungarna att umgås med ungen? Det var ju i princip det min far gjorde. Mitt samvete hade där och då definitivt klarat av att isolera honom, även om jag kanske hade haft svårare att klara det idag med insikten som följer en äldre hjärna.

Om vi då översätter det till gäddorna, så visst skulle vi kunna lita på folks samvete, men med tanke på risken för social isolering ska drabba en själv, alla de anmälningar som skulle komma till socialtjänsten om en person som umgås med gäddor har barn. Vi kan ju bara se på de skriverier som drabbade Fredrik Federlay, som fortfarande idag anklagas för att vara pedofil, och vars "arbetsgivare" fortfarande dras med ryktet att vara pedofilpartiet. Kan vi då lita på samvetet hos de andra i samhället??
Citera
2022-10-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Denna gris tog dom i april och han bor fortfarande ihop med en kvinna som har två barn. En flicka på 19 år och en pojke på 23 år. Hur tänker en sådan kvinna som fortfarande bor kvar hos denna gris. Hur försvarar hon det inför sina väninnor eller arbetskamrater att hon väljer att bo kvar med en gris som har en speciell källarlokal för sexuell aktivitet. Där han även försöker att våldta barn.
https://dumpen.se/2022/04/16/kallargaddan-napp-igen/

Varför skulle hon behöva försvara vem HON väljer att vara ihop med?? Varför har någon annan ens något att göra med den saken??

Om han nu söker barn för sex, så lär ju knappast ungar på 19 och 23 leva speciellt farligt vad jag kan förstå, vilket gör att den uppgiften helt saknar relevans.
Citera
2022-10-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alewks
Hänger båda ut redan dömda pedofiler eller är det "brott på gång" som proaktivt bekäpas i både Dumpen och youtubern?

Nää, varken Youtubern ( och det är Rask som tänks på här) eller Dumpen hänger ut dömda människor. Så det är helt jämt skägg där.

Visst, i Rasks fall handlar det ju om handlingar som skulle ha begåtts, inte handlingar som eventuellt kommer att begås. Men det ser jag inte som att det utgör någon skillnad.
Citera
2022-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Att inte den "affärsidén" har blivit mera utbredd. Istället för att Dumpen eller lilla Ida möter upp gäddan så är det ett gäng busar som kör igång utpressning.

Visst fanns det ett fall där bla en känd fotbollsspelare råkade illa ut när han skullemöta upp en tjej?

Den idén är extremt utbredd. Var ju ett fall som det delades om på Dumpen igår, om ett gäng 13 åringar som skulle straffa genom att kasta ägg. Men även äldre, med ett större våldskapital har satt den i rullning. Tyvärr vågar ju inte rånoffren anmäla, så det är ett ganska stort mörkertal.
Citera
2022-10-27, 19:37
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Varför skulle hon behöva försvara vem HON väljer att vara ihop med?? Varför har någon annan ens något att göra med den saken??

Om han nu söker barn för sex, så lär ju knappast ungar på 19 och 23 leva speciellt farligt vad jag kan förstå, vilket gör att den uppgiften helt saknar relevans.

Tonåringarna har oxå varit barn.

Tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in