Jobbar ts 40/h vecka och ska ta sig till och från jobbet blir det väl ännu mer än 8h.
En hund sover ju väldigt många timmar så är man ute 06.00-08.00 och sen 16.00-18.00 och 20.00-21.00 kan det ju kanske funka med rätt hund.
Men hur man ska orka stimulera en ung-hund, jobba och hinna med övriga vardagsbestyren övergår mitt förstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gayloard_Fokker
När jag hade hund - tyvärr fick han cancer förra året - då tränade jag upp honom att vara ensam. Jag gick ut med han på långpromenad 05:30, åkte till jobbet ca 06:30, kom hem runt 15, gick direkt ut med honom (ca 15-30 min), gick ut på en längre promenad runt 19:30. Funkade väldigt bra, men gjorde detta stegvis
Citat:
Ursprungligen postat av
GutsAndGlory
Min äldsta av mina två hundar älskar att få vara hemma själv.
Jag tvivlar inte på vad ni säger men ni verkar så säkra, har ni filmat dom eller hur vet ni detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Vi hade en schäfer när jag var liten, den var ensam hemma hela dagarna och fullt frisk, trevlig, alert ändå. men man fick torka upp en del kiss och bajs ibland när man kom hem. På 1970-80-talet var man lite friare än man är nu, när man är nervös för absolut allt och barnen inte längre får cykla till skolan.
Är du uppväxt i ett alkoholisthem, har inte du alltid sagt att du kommer från en bättre familj i Danderyd?