2022-12-18, 10:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Sverige kommer väl bara att ställa upp med max 6 damer eftersom detta är det antal man får skicka. De tre sprintåkarna som finns bland de 20 bästa i sprintcupen (Johanna 2:a, Maja 7:a och Emma 10:a) kommer inte att åka och då har Sverige bara 6 platser. Dessutom är väl Ebba, Moa I, Anna D och Moa H fortfarande sjuka eller inte helt friska. Än så länge är det väl bara Frida som har sagt att hon vill åka.

Ebba sa till Viaplay att det kändes som en lättare förkylning och hon är på plats i Östersund idag för att kolla tävlingarna där.
Citera
2022-12-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ebba sa till Viaplay att det kändes som en lättare förkylning och hon är på plats i Östersund idag för att kolla tävlingarna där.
Ännu märkligare att inte tävla på en månad då. Landslaget är verkligen överbeskyddande och har bestämt sig för att det är farligt att tävla.
Citera
2022-12-18, 10:52
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ännu märkligare att inte tävla på en månad då. Landslaget är verkligen överbeskyddande och har bestämt sig för att det är farligt att tävla.

Dom mörkar de riktiga anledningarna. Måste till byte av förbundskapten som kan läka ihop detta. Nere i Davos under folk rejält nu vad som händer bland de svenska damerna.
Citera
2022-12-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Dom mörkar de riktiga anledningarna. Måste till byte av förbundskapten som kan läka ihop detta. Nere i Davos under folk rejält nu vad som händer bland de svenska damerna.

Verkligheten anmärkningsvärt. Bänkar mig framför TV:n och ser svenska damer som på sin höjd platsar i någon sorts B-landslag. Norge och Finland har bästa åkarna på plats.

Skandinaviska Cupen i Östersund baha...trams.

Vad är det som händer?
Senast redigerad av Konrad 2022-12-18 kl. 11:29.
Citera
2022-12-18, 11:28
Medlem
DjPuttes avatar
Tror nog Lars Öberg har det han gör för att få ordning på det hela dock så tror jag det pyr lite bland ledarna och förbundskaptenen, Man strävar åt olika håll lite det ser man samt att man borde involvera åkarnas egna tränare mer i landslaget...

Tror det är inte heller så optimalt att Fridas tränare är förbundskapten i Tyskland heller men något måste ske i detta bygge totalt sett, Känslan är mer eller mindre att bla man måste renovera ledningen från Förbundskaptenen och nedåt det håller inte ha folk på hemmaplan...

Ebba har jag viss förståelse för då hon haft coronaviruset och då vill man inte låta dem belasta max före ngn vecka efter du är symtom fri, Men Frida vad hon gör hemma den har jag inte 100 koll på men var och besökte pållen hon är delägare i ute på Bergsåker!
Citera
2022-12-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Ebba har jag viss förståelse för då hon haft coronaviruset och då vill man inte låta dem belasta max före ngn vecka efter du är symtom fri, Men Frida vad hon gör hemma den har jag inte 100 koll på men var och besökte pållen hon är delägare i ute på Bergsåker!

Ebba har jag också förståelse för men vad gör ex. Moa, Jonna i Östersund? De åker 20 km där i svag konkurrens men att åka motsvarande distans i hård internationell konkurrens lockar tydligen inte.

Jasså, Frida klappar hästar. Ja, det kan man kanske göra när det inte är högsäsong för ens egen idrott.

Alla svenska elitskidskyttar verkar dock att vara på plats. Vad är skillnaden?
Citera
2022-12-18, 12:17
Medlem
Nattsvart dag för svensk längdskidåkning. Enda ljusningen är väl att Sundling är på väg tillbaka, men bara på väg än så länge. Vet faktiskt inte vilket som var värst. Scancup herrar eller Davos damer. Vi har ju Davos herrar kvar iof.
Citera
2022-12-18, 12:23
Medlem
Det känns jobbigt tycker jag, aningen besvärande för svenska landslaget med dagens prestation (damerna) och uttagningen och åkare som valde att avstå från att representera Sverige. Det känns inte bra! Alla nationer har ett ansvar att tävlingarna håller hög nivå.
Citera
2022-12-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Nattsvart dag för svensk längdskidåkning. Enda ljusningen är väl att Sundling är på väg tillbaka, men bara på väg än så länge. Vet faktiskt inte vilket som var värst. Scancup herrar eller Davos damer. Vi har ju Davos herrar kvar iof.

Poromaa ställer inte upp och Jens Burman har inte visat just någonting i år. Häggström kan kanske knipa en plats 15-20.
Citera
2022-12-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Beaktar man startlistor var väl herrarnas debacle i Östersund klart mer svårsmält. Sen kan man ha synpunkter att vi skickar en sån tunn trupp till VC, men förväntningarna var inte högre.

Damtävlingen i SC var inte förfärlig, inga gnistrande insatser men jag tycker ändå det var helt OK av Sundling och Lundgren. Tove Ericsson klart positivt. Svahn en besvikelse i någon mån men jag lugnas lite av att det var fristil.
Citera
2022-12-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Men du är så jävla löjlig som tar ut tex Andersson som redan tackat nej

Så jävla löjlig?? Ska vi ha förtryck av de som kanske inte är uppdaterade med allt?

Du framstår ju som nån som inte fattar en situation utan bara jamsar med?
Citera
2022-12-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nope, jag är inte hatisk. Däremot kommer du ofta med kryptiska eller tramsiga inlägg.

Vad gäller touren har väl Sverige aldrig skickat full trupp och då är det väl rimligt att påpeka att du kommer med orealistiska tour-lag. Och som sagt, det har redan gåtts ut med att Ebba inte kommer åka touren pga att hon måste träna för att komma tillbaka efter Covid (vilket jag har kommenterat tidigare i tråden). Och flera av de andra åkare du nämner finner jag är helt osannolika att de kommer åka touren.

Ja, vilka då då?

Bidra till dålig stämning bara, gör det. Mobbing och förtryck. Det blir bara du och ditt följe kvar här.

Jag tycker att du kan spara ditt snack om "trams" till de som inte är fans eller vill vara insatta.

Har aldrig reagerat på nån som är initierad tidigare. Du gör en stor insats. Kanske kan vi lägga det här bakom oss. Människor är olika. Kryptiska kommentarer måste inte vara nåt negativt.

PS. Du kan plocka bort Anger också nu troligen. Men det har du säkert gjort.
Senast redigerad av ccnut 2022-12-18 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in