2022-12-18, 02:38
Medlem
Cless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huddinge-micke
Finns det nån insamling? Var borta i 3h och orkar inte läsa ikapp.
Kan man göra nåt annat?

Insamling finns; ”Insamling till Luna Swish 073-8169667 EMMA JOHDET WETTERGREN Märk gåvan "Till Luna"”
Citera
2022-12-18, 02:50
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Seriöst, ni som tycker att regeringen osv. ska hållas ansvariga i detta fallet är ju bara löjliga. Visst, fanskapet är invandrare och borde utvisas etc. håller helt med. Men samtidigt - det förekommer psykisk sjukdom även bland svenska barn, och det är ju inte direkt varje invandrarbarn som går runt och har strypsexvåldtäkt med svenska flickor... Jag avskyr invandrare lika mycket som the next guy, men det blir ju bara fjantigt att flytta över skulden i ett enskilt fall till flera års/decenniers dåligt skött invandringspolitik.
En viktig skillnad är inställningen till att ta emot hjälp. För någon generation sedan fanns det på var och varannan skola en elev som alla visste hörde hemma på särskolan, men föräldrarna sa nej för de var rädda för att det skulle bli en stämpel. Dessa barn lärde sig tidigt att det var meningslöst att anstränga sig för de misslyckades ändå med allt.Det gick mycket dåligt för dem i vuxen ålder - inte så att de blev strypsexvåltäktsmän, men självmordstalen var höga.

Idag säger etniskt svenska föräldrar inte nej till att barnen får en diagnos. För i ett modernt samhälle innebär det stöd.

Men i andra kulturer är det fortfarande mycket skamligt att ha ett handikappat barn. Föräldrar säger därför nej till att barnet ska få hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Nej exakt. Säkert halva din och min släkt röstade hit honom. De kunde inte bry sig mindre om vad som hänt. Så är det såklart. Skönt att se att så många här kan resonera, se saker från olika infallsvinklar och komma med nyanserade och väl genomtänkta analyser.

Människor bestämmer sig för politisk ideologi när de är unga och fortsätter sen rösta så nästan oavsett vad som händer. Många som kravallade 1968 hamnade i media och i politiken och fixade så småningom in sina egna barn som myndighetsaktivister. Men demografin förändras. Den snabbt växande gruppen andra- och tredje generationens invandrare ser nyanlända som konkurrenter och ogillar starkt de etniska svenskarnas daltande med kriminella.
Citera
2022-12-18, 03:00
Medlem
Jag förstår inte varför det är så få föräldrar som tar saken i egna händer när sådant här sker. Namn och adress finns på negern. Nej, det är inget straff han kommer få. 3-4 år någonstans, lite förmaningar, sen är det bra.
Citera
2022-12-18, 03:12
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Människan är en programmerad robot med programmerade känslor. Dessa känslor uppstod på den tiden då vi var djur som agerade rent instinktivt utan minsta eftertanke. Många av dessa känslor fyller idag inte längre någon funktion utan är tvärtom enbart destruktiva. Hat är en sådan känsla. Hat är aldrig legitimt i ett modernt civiliserat samhälle med tänkande människor.

Jag förväntade mig inte att någon i den här tråden skulle hålla med mig, det är inte heller mitt mål att lyckas övertyga någon här på kort sikt. Jag är fullt medveten om att nästan alla människor är djupt obenägna att ta till sig de fakta jag presenterat här. Mitt mål är att så frön som på sikt kan växa hos människor.

Det var det jag påpekade till dig här i tråden. Jag tror du inte bara misslyckades att övertyga folk om din sak i denna tråd, du har nog med största sannolikhet misslyckats med det du egentligen hoppas på, nämligen det att så frön. Jag tror faktiskt ingen kommer tänka på dina kommentarer i denna tråd om några dagar och tänka ”absinten hade nog en poäng”. Det beror inte på att folk här är oförnuftiga, det beror på att du själv tror för start på din egna filosofi men som saknar relevans och kraft för folk som naturligt reagerar på hemska händelser som i mångt och mycket kan skyllas på det mångkulturella samhälle som de antivita försatt vårt folk i.
Citera
2022-12-18, 03:27
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Familjen borde utvisas. Och killen borde bli fysisk straffad med amputationer av väl valda delar av sin kropp. Och alla ansvariga på skolan och socialtjänst som visste om det borde slängas i fängelse för medhjälp till det här.

EDIT: Familjens döttrar borde utsättas för samma sak som Luna utsattes för. Sådana här människor förstår inget annat språk än våld. Börjar man utsätta familjerna för samma saker som deras söner begår mot andra kommer snart de flesta brott som begås av invandrare att försvinna.

Tillbaka till medeltiden år 2023?
Citera
2022-12-18, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Jag förstår inte varför det är så få föräldrar som tar saken i egna händer när sådant här sker. Namn och adress finns på negern. Nej, det är inget straff han kommer få. 3-4 år någonstans, lite förmaningar, sen är det bra.
Var finns adress på negern?

Trodde han fått skyddad identitet och skyddat gratisboende, lika gratis på vår bekostnad som bidragsnegerfamiljen hade tidigare.
Citera
2022-12-18, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Skolan och samhället måste bli bättre på att fånga upp dom här jävla psykfallen och stuva in dom där dom hör hemma, bakom låsta dörrar
Ja.

Men ännu bättre om sveriges gränspolis blir bättre på att fånga upp dom här jävla psykfallen och stoppar dem redan vid gränsen istället.

De som redan tagit sig in i landet kan vänligt men bestämt skickas tillbaka på enkelresa till hemlandet.

Att stuva in dem bakom låsta dörar skulle göra halva Sverige till ett koncentrationsläger.

Pengarna behövs bättre av brottsoffren.
Citera
2022-12-18, 04:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Alltså den här konflikten mellan rasister och antirasister har pågått så länge nu.
Jag tror ingen sida kommer att vinna. Det finns bra argument på bägge sidor.
Rasister säger att om vi inte släppt in honom hade det aldrig hänt, och det stämmer.
Men samtidigt om vi skulle neka alla asyl så skulle det innebära att vi skickar folk i döden.

Nu är dock Sveriges ansvar främst våra egna medborgare och de etniska svenskarna. Vi har inget ansvar för allehanda negrer och araber. Det är inte vårt ansvar om de blir dödade i sitt hemland. Dessutom är det inget krig i Etiopien så det finns noll anledning att ge sådana asyl.
Citera
2022-12-18, 04:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja bestående hjärnskador pga syrebrist, hon kan inte röra sig viljemässigt, kan tex inte klia sig. De här är bland det brutalare händelserna utan att bo avlidit, det va nog riktigt nära döden.

15 åringen gillade att va på biblioteket och söka på våldsporr och strypvåld och personalen hade sagt åt han om detta, där fick man se vad man anat hela tiden att detta missfoster vet exakt vad han gjort.

Kom som 11 åring, som 12 åring antastade han flickor på skolan, som 14 åring överföll han en kvinna men hon lyckades slita sig loss och undkomma våldtäkt (som säkerligen blivit liknande detta) sedan som 15 åring detta.
Då familjen inte ville ha hjälp med sonen så är dom lika sjuka som sonen och samtliga skulle varit tillbaka i Etiopien nu.
Fyfan man blir helt knäckt. Det här betalar min familj skatt för. Jag spyr.
Citera
2022-12-18, 04:26
Avslutad
Somalier, vad kan ha gjort att de sällan och isåfall väldigt sällsynt fungerar i väst kultur.
Allt som skapat den pojken är ifrån föräldrarna givetvis.
Det är något gravt sjukt över detta överfall.
Vill dom bli hatade så har dom lyckats.
Citera
2022-12-18, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Somalier, vad kan ha gjort att de sällan och isåfall väldigt sällsynt fungerar i väst kultur.
Allt som skapat den pojken är ifrån föräldrarna givetvis.
Det är något gravt sjukt över detta överfall.
Vill dom bli hatade så har dom lyckats.
Somalier är negrer från afrikas djungel, med viss inblandning av araber och med högfrekvent inavel.

Allt det är starka faktorer för låg IQ, dålig impulskontroll och svårigheter att se konsekvenserna av sina handlingar.

Finns massor av dem i landet och de väller in allt snabbare samtidigt som de förökar sig som flugor, det senaste som ett resultat av mitt andra stycke kombinerat med den typ av sexuellt beteende som drabbade den stackars 9-åriga flickan.
Citera
2022-12-18, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tillbaka till medeltiden år 2023?
Låter sjukt.

Men faktum är att sverige redan massimporterat medeltiden från afrikas djungel och mellanöstern.

Och om vi ändå ska vara "diversifierade", mångkulturella och välkomna nya seder och bruk, kan vi lika gärna börja med häxbränning, stening till döds och liknande kulturer som gör sverige mer "spännande".

Kan börja nu snart med ett rejält midvinterblot och offra några tusen afghaner och negrer till Oden och Tor i Uppsala. Vi måste ju generöst bjuda på vårt eget kulturarv också i modern tappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in