2022-12-17, 22:49
Medlem
doncroces avatar
Kvinnan från Kenya som mördade sina två barn 2012, släpptes ju från rättspsyk efter 3 månader, med motiveringen:

"av erfarenhet så finns det psykiatriska tillstånd som gör att man efter bara en kort tid inte längre har det tillstånd som gör en farlig"

https://leffe45.wordpress.com/2012/06/06/barnamoderska-fri-efter-tre-manader/
Citera
2022-12-17, 22:50
Avstängd
Telepatisks avatar
Fan detta är ju sjukt som fan. Riktigt hemskt..

En flicka som hade hela livet framför sig blir utsatt för den här skiten..

Gärningsmannen borde torteras i 10 år.
Citera
2022-12-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Insamling för flickan? Finns sådan? Skänker aldrig en krona till någon eller något. Gör ett solklart undantag i detta fallet. Detta får mig att må fysiskt dåligt 😭😭

Ja googla ”insamling Luna” så hittar du hennes insamling på instagram med telefonnummer.
Citera
2022-12-17, 22:52
Avstängd
Som normalbegåvad svensk där logik och sunt förnuft fortfarande håller sej kvar i huvudet, förvånas man än en gång vad landet förvandlats till..

Eller rättare sagt.. precis ingenting förvånar längre..

Det är bara så brutalt tragiskt alltihop.

Den här familjen hade inte ens haft tanken på att flytta hit och leva på bidrag om jag bestämt..
Citera
2022-12-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xx77dd
..... jag läser om Luna på länken till Expressen....

... och jag gråter som ett barn....

...stackars underbara lilla flicka.... Luna... ett liv förstört..

Sluta grina och gör istället något, tex iaf swisha pengar till henne så hon kan få någon resa
Citera
2022-12-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Tänk på att det inte bara är gärningsmannen själv som kommer att leva ett skapligt bekvämt liv till en oerhörd kostnad för de svenska skattebetalarna. Resten av familjen har fått nytt, skyddat boende på hemlig ort. Även de kommer alltså att spendera resten av sina liv på de svenska skattebetalarnas bekostnad.

(Det gjorde de väl i och för sig innan också, men nu blir det på ett ännu dyrare sätt.)

Blev de utsatta för hot alltså?
Detta förstår jag mig dock inte på överhuvudtaget.
En hel familj kan inte till svars för vad en unge gör.
Helt fel att gå föräldrarna.
Citera
2022-12-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Sluta grina och gör istället något, tex iaf swisha pengar till henne så hon kan få någon resa

Vart finns insamlingen?
Citera
2022-12-17, 22:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccraigg
Blev de utsatta för hot alltså?
Detta förstår jag mig dock inte på överhuvudtaget.
En hel familj kan inte till svars för vad en unge gör.
Helt fel att gå föräldrarna.

Håller med. Det är något vi importerat från mindre civiliserade länder på sista tiden. Förr var man själv ansvarig.

Nu plötsligt är det din mammas fel om du gör fel. Ett inlägg ville att den släktens barn skulle utsättas för övergrepp. De har inte gjort något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccraigg
Vart finns insamlingen?

Googla ”insamling Luna” så kommer ett instagram konto upp, där har du det. Jag kan tyvärr inte skriva numret hör då jag inte lyckas länka till sidan
Citera
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Nej exakt. Säkert halva din och min släkt röstade hit honom. De kunde inte bry sig mindre om vad som hänt. Så är det såklart. Skönt att se att så många här kan resonera, se saker från olika infallsvinklar och komma med nyanserade och väl genomtänkta analyser.

Nu tänkte jag på eliten och inte folk som röstade men du skall ju inte projicera över släkt heller för jag vet ingen i min som röster vänster förutom möjligtvis någon rebellisk liten tjej.
Citera
2022-12-17, 23:01
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja bestående hjärnskador pga syrebrist, hon kan inte röra sig viljemässigt, kan tex inte klia sig. De här är bland det brutalare händelserna utan att bo avlidit, det va nog riktigt nära döden.

15 åringen gillade att va på biblioteket och söka på våldsporr och strypvåld och personalen hade sagt åt han om detta, där fick man se vad man anat hela tiden att detta missfoster vet exakt vad han gjort.

Kom som 11 åring, som 12 åring antastade han flickor på skolan, som 14 åring överföll han en kvinna men hon lyckades slita sig loss och undkomma våldtäkt (som säkerligen blivit liknande detta) sedan som 15 åring detta.
Då familjen inte ville ha hjälp med sonen så är dom lika sjuka som sonen och samtliga skulle varit tillbaka i Etiopien nu.

När ska svenskar förstå att "våra" politiker vill se oss rånade, våldtagna, misshandlade och mördade? Nu har ju vi hört "hur kan man säga vem som är svensk eller ej, vi har ju alla invandrat någon gång?", "mångkultur berikar", "invandrare räddar vår pensioner" etc in absurdum.

Det kommer förr eller senare bli exakt som på Balkan och idag ser vi att det pågår ett lågintensivt raskrig där svenskar får allt mindre makt år för år samtidigt som vi betalar för kalaset.

Det är så jävla sjukt men men man får de politiker man förtjänar.
Citera
2022-12-17, 23:03
Medlem
Katastrofen1s avatar
Den här tragedin får vänstern ta på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in