2022-12-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Knappast nöjd? Vad baserar du det på? Hur han mådde efter det förra överfallet, du minns, kvinnan i tunneln? Eller de tjejer han ofredat på skolan?
Eller hur hans föräldrar mår? Och har (inte) agerat under detta?
Personligen skiter jag högaktningsfullt i hon han är 'nöjd', jag föredrar honom död, eller i all fall inte här, utan i Afrika.
De borde aldrig släppts in här. Och de borde inte försörjas av oss.
Vad tycker du?
Jag tror inte han tyckte det var värt det när han dömdes till rättspsykiatrisk vård. Alltså var det en missbedömning från hans sida, ett misstag. Han begick handlingen eftersom han inte förstod vilka konsekvenser den skulle få. Och att han inte förstod det kunde han förstås inte rå det minsta över.
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Synd om - skämtar du eller vad??

Enligt åklagaren så har det kommit fram under förhören att Abushis avsikt var att våldta och mörda Luna. Han blev väldigt förvånad när han av polisen fick höra att han inte lyckats döda henne - "Lever hon?" frågade han. Så nog visste och förstod han vad han gjorde.

Han misslyckades när han sommaren -21 överföll en 20-årig kvinna i en gångtunnel i närheten. Den kvinnan var för stark för honom och lyckades slå sig lös, vilket blev hennes räddning.

Abushi insåg att en liten nätt 9-årig flicka skulle inte klara av att göra motstånd, utan hon blev hans offer; han slet av henne kläderna, misshandlade henne grovt, slog henne, hängde upp henne i ett träd med hennes skosnören runt halsen för att strypa henne, våldtog henne grovt och nästan dödade henne.

Det är inte synd om honom.
Vad är det som hindrar vanliga människor från att mörda och våldta? Jo, ett samvete och ett konsekvenstänk. Denne pojke hade oturen att sakna dessa egenskaper. Och på grund av denna otur så har han nu hamnat i denna mycket otrevliga situation han knappast ville vara i. Självklart är det synd om honom.
Citera
2022-12-17, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Borde och borde. Av någon anledning förstod han det inte, isåfall hade han inte gjort det. Och vilken denna anledning än var så kunde han inte rå för den. Han är knappast nöjd med de konsekvenser som handlingen har inneburit.
Du rationaliserar för att du vill se honom som ett offer. Han kan lika gärna ha velat göra offret illa och är kort och gott en förövare.

Det är klart att han kommer att säga "jag förstod inte vad jag gjorde" i domstolen. Vem skulle inte det i hans situation? Det är dock naivt att tro på det. Han har begått flera övertramp tidigare och fått tillsägelser. Det finns ingen mening med att försöka rationalisera detta.
Citera
2022-12-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krengt3
Du rationaliserar för att du vill se honom som ett offer. Han kan lika gärna ha velat göra offret illa och är kort och gott en förövare.

Det är klart att han kommer att säga "jag förstod inte vad jag gjorde" i domstolen. Vem skulle inte det i hans situation? Det är dock naivt att tro på det. Han har begått flera övertramp tidigare och fått tillsägelser. Det finns ingen mening med att försöka rationalisera detta.
Det spelar ingen roll om han vill göra offret illa. Ville han det så var det en känsla som han heller inte kunde rå för, en känsla som han var ett offer för.
Citera
2022-12-17, 17:32
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Nej, människor har inte fri vilja. Allt vi gör gör vi av någon anledning, och denna anledning går inte att göra någonting åt.

Om denne pojke helt saknade empati och konsekvenstänk så var det ingenting han kunde göra någonting åt, eller hur? Det var bara ren otur att han saknade de nödvändiga egenskaper som hade kunnat få honom att avstå från att begå det här brottet.

Att ha en åsikt är inget brott. Jag är en lika oskyldig person Luna var, men ändå vill du att jag ska utsättas för samma brott som hon utsattes för. Du är med andra ord inte ett dugg bättre som person än vad denne ”neger” är.

Jävla skitsnack. Ge fan och importera empatistörda lågintelligenta negrer så slipper vi sånt här. Det är tack vare naiva idioter som dig, som Sverige är förstört
Citera
2022-12-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Svensk socialtjänst tillsammans med ”pojken” afrikanska föräldrar gjorde såhär då signalerna började visa sig om ”pojken”

” Pojken har också träffat psykologer och kommunens habiliteringsteam för att få hjälp. Men när hans föräldrar inte ville medverka i utredning konstaterade socialtjänsten att de ”inte fann skäl att utreda mot föräldrarnas vilja”.

Med detta sagt så har föräldrarna med all tydlighet uteslutit sig själva från att tillhöra det svenska samhället och bör skickas hem.
Citera
2022-12-17, 17:37
Medlem
Vi får hoppas nästa sånt här övergrepp händer någhon viktig politikers nära eller kära så det händer nånting. Bra gjort alla ni som står för invandring. Hoppas ni är nöjda.
Citera
2022-12-17, 17:38
Avslutad
Fy fan blir så jävla arg så jag inte ens kan läsa det. Hennes liv har förstörts av våra politiker och de som uppmuntrat massinvandringen och öppna gränser är direkt ansvariga och skyldiga till att sånt här kan ske. Om det varit min dotter hade bössan åkt fram.
Citera
2022-12-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jävla skitsnack. Ge fan och importera empatistörda lågintelligenta negrer så slipper vi sånt här. Det är tack vare naiva idioter som dig, som Sverige är förstört
Tro det eller ej, men det händer att etniska svenskar begår denna typ av brott också, så nej, vi hade inte sluppit det. Lyckligtvis är denna typ av brott extremt sällsynta, en försvinnande liten andel av båda svenskar och invandrare begår den här typen av grova brott. Sverige är trots dessa enstaka tragiska fall ett mycket tryggt land.
Citera
2022-12-17, 17:42
Medlem
Tuors avatar
Vad menar absinten ens med att apan inte förstod vad han gjorde?

Han försökte ju gå tillbaka med Lunas cykel till skolan för att dölja sina spår.
Den ondskefulla, sadistiska apan var så klart fullt medveten om vad han gjorde. Det är det som gör det extra otäckt.

Han försökte komma undan men pga sin låga IQ så gick det åt helvete.
Citera
2022-12-17, 17:44
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Tro det eller ej, men det händer att etniska svenskar begår denna typ av brott också, så nej, vi hade inte sluppit det. Lyckligtvis är denna typ av brott extremt sällsynta, en försvinnande liten andel av båda svenskar och invandrare begår den här typen av grova brott. Sverige är trots dessa enstaka tragiska fall ett mycket tryggt land.

Är du dum i huvudet? Sverige var ett tryggt land innan massimporten av utvecklingsstörda negrer startade. Det är helt osannolikt va mycket skit dessa människor ställer till med.
Citera
2022-12-17, 17:45
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Måste vi importera våldtäktsnegrer bara för att det redan finns svenska våldtäktsmän?

På vilket sätt gynnar det Sverige?

Du kan omöjligt vara så här korkad. Du måste trolla.
Citera
2022-12-17, 17:51
Medlem
Citat:
Jag tror inte han tyckte det var värt det när han dömdes till rättspsykiatrisk vård. Alltså var det en missbedömning från hans sida, ett misstag. Han begick handlingen eftersom han inte förstod vilka konsekvenser den skulle få. Och att han inte förstod det kunde han förstås inte rå det minsta över.

Vad är det som hindrar vanliga människor från att mörda och våldta? Jo, ett samvete och ett konsekvenstänk. Denne pojke hade oturen att sakna dessa egenskaper. Och på grund av denna otur så har han nu hamnat i denna mycket otrevliga situation han knappast ville vara i. Självklart är det synd om honom.
Och Luna hade oturen att möta denna otursförföljda gosse..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in