Citat:
Jag tror inte han tyckte det var värt det när han dömdes till rättspsykiatrisk vård. Alltså var det en missbedömning från hans sida, ett misstag. Han begick handlingen eftersom han inte förstod vilka konsekvenser den skulle få. Och att han inte förstod det kunde han förstås inte rå det minsta över.Knappast nöjd? Vad baserar du det på? Hur han mådde efter det förra överfallet, du minns, kvinnan i tunneln? Eller de tjejer han ofredat på skolan?
Eller hur hans föräldrar mår? Och har (inte) agerat under detta?
Personligen skiter jag högaktningsfullt i hon han är 'nöjd', jag föredrar honom död, eller i all fall inte här, utan i Afrika.
De borde aldrig släppts in här. Och de borde inte försörjas av oss.
Vad tycker du?
Eller hur hans föräldrar mår? Och har (inte) agerat under detta?
Personligen skiter jag högaktningsfullt i hon han är 'nöjd', jag föredrar honom död, eller i all fall inte här, utan i Afrika.
De borde aldrig släppts in här. Och de borde inte försörjas av oss.
Vad tycker du?
Citat:
Vad är det som hindrar vanliga människor från att mörda och våldta? Jo, ett samvete och ett konsekvenstänk. Denne pojke hade oturen att sakna dessa egenskaper. Och på grund av denna otur så har han nu hamnat i denna mycket otrevliga situation han knappast ville vara i. Självklart är det synd om honom.
Synd om - skämtar du eller vad??
Enligt åklagaren så har det kommit fram under förhören att Abushis avsikt var att våldta och mörda Luna. Han blev väldigt förvånad när han av polisen fick höra att han inte lyckats döda henne - "Lever hon?" frågade han. Så nog visste och förstod han vad han gjorde.
Han misslyckades när han sommaren -21 överföll en 20-årig kvinna i en gångtunnel i närheten. Den kvinnan var för stark för honom och lyckades slå sig lös, vilket blev hennes räddning.
Abushi insåg att en liten nätt 9-årig flicka skulle inte klara av att göra motstånd, utan hon blev hans offer; han slet av henne kläderna, misshandlade henne grovt, slog henne, hängde upp henne i ett träd med hennes skosnören runt halsen för att strypa henne, våldtog henne grovt och nästan dödade henne.
Det är inte synd om honom.
Enligt åklagaren så har det kommit fram under förhören att Abushis avsikt var att våldta och mörda Luna. Han blev väldigt förvånad när han av polisen fick höra att han inte lyckats döda henne - "Lever hon?" frågade han. Så nog visste och förstod han vad han gjorde.
Han misslyckades när han sommaren -21 överföll en 20-årig kvinna i en gångtunnel i närheten. Den kvinnan var för stark för honom och lyckades slå sig lös, vilket blev hennes räddning.
Abushi insåg att en liten nätt 9-årig flicka skulle inte klara av att göra motstånd, utan hon blev hans offer; han slet av henne kläderna, misshandlade henne grovt, slog henne, hängde upp henne i ett träd med hennes skosnören runt halsen för att strypa henne, våldtog henne grovt och nästan dödade henne.
Det är inte synd om honom.