2022-12-17, 09:31
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Sex förutsätter nån form av en relation. Jag är mest nyfiken på vilken av parterna som varit mest drivande för sexet. I efterhand betecknar hon relationen som ytlig.

Ja, hon kanske bara ville ha en s k "påsättningsmaskin" i form av Löfving. Ungefär som "håll käften och borra upp mig som Hallandsåsen istället, jag orkar inte prata".
Citera
2022-12-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Ja, hon kanske bara ville ha en s k "påsättningsmaskin" i form av Löfving. Ungefär som "håll käften och borra upp mig som Hallandsåsen istället, jag orkar inte prata".
Vill man ha det så väljer man väl knappast en gammal gubbe som se verkligt risig ut, men man vet ju inte vilken smak den kvinnan har verkar bara dras till gubbar.
Citera
2022-12-17, 09:34
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horungen.Muhammed
Fitta verkar bestämt trumfa det så kallade patriarkatet, det är iaf min erfarenhet.

Hon fulknullar sig till toppjobb och om man ens rynkar på näsan åt det är man en kvinnohatare som är rädd för starka kvinnor.

Alla förstår men kör kafka för att inte vara den som hatar på köksfläkts-blondinerna. Hur skabbig känner sig ÖB idag tror nu. Han har nog suttit i badkaret och skrubbat kotten sedan midsommar

Ja, jisses. ÖB! Kan tänka mig att hans tidigare angenäma känsla av virilitet, ungdom, alfahanne och sexmaskin förbytts till något annat. Undrar om ÖB nu begriper att hans roll endast var tänkt som ett trappsteg på vägen? Groupie-Linda hade nog redan kalibrerat in siktet på försvarsministern, justitieministern eller annat valfritt statsråd med ett smula defekt utseende.
Citera
2022-12-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Vill man ha det så väljer man väl knappast en gammal gubbe som se verkligt risig ut, men man vet ju inte vilken smak den kvinnan har verkar bara dras till gubbar.

Kanske rentav trött på samhallstyperna inom polisens interna postservice? Notera Östergötland!
Citera
2022-12-17, 10:01
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Nu ryker Thornberg vilken dag som helst. Enligt mina källor på JuDep kommer även Thornberg tilldelas "andra arbetsuppgifter" tills utredningarna är klara. Precis det straff Thornberg utdelade till Löfving vilket ju är humor. Kanske kan de göra dessa andra arbetsuppgifter tillsammans? Virka långa trådar är kul. Och att lägga pussel. För herrarna får det räcka med 12-bitars Babblare-pussel. Sen blir det sandlåda också. Hink och spade. Thornberg säger att han kan bygga högst sandslott. Då slår Löfving honom på näsan och skriker att han minsann kan bygga högst!

På den men seriösa noten. Media framställer det som att Thornberg tagit Löfvings parti. Det är delvis sant men inte pga. att han anser att Löfving har rätt utan det beror på att Thornberg varit livrädd för Löfvings mäktiga kontakter både inom polisen men kanske främst på JuDep. Det var därför Thornberg försökte sänka Löfving via sin polare Ari Stenman som Thornberg sa till att polisanmäla Löfving.

Löfving skulle enkelt ha kunnat peta Thornberg. Thornberg är bara ett namn utåt men det är Löfving som styrt polisen. Thornberg är en riktig fegis som vänder kappan närhelst det gynnar honom. Det var han under alla år på Säpo. En fegis som mest brydde sig om JuDep och inte alls om oss anställda.
Har oxo sett Thornberg som en fegis och gallionsbild. Regeringen måste agera tyvärr vill de ha en mes som Thornberg i sina kontakter med polisen. De kliar varandras ryggar.
Citera
2022-12-17, 10:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Ang Bydén handlar det för mig mest om hans omdöme. Jag minns försvarsmaktens reklamer på pendeltåget. Genialiska! (Också det mesta på deras yt)
Och sedan är facit att gubben skiljer sig från sitt långvariga äktenskap för en använd trasa.. kommer aldrig kunna ta honom seriöst efter det här 🤡
Sånt här trams hör inte hemma myndighetstopparna.

Alltid en knepig fråga. Nu kan man ju kanske skilja på när en relation kan misstänkas påverka utnämningar och urval till viktiga tjänster INOM en organisation (båda är hos polisen) och när (i detta fall) en hög militär får ihop det med en polischef efter en skilsmässa.

Sedan får man såklart ha personliga synpunkter på moral, etik och frågan om förhållanden skall vara för evigt. I detta avstår jag att ha en synpunkt.
Citera
2022-12-17, 10:24
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Mycket snack om knulla och meriter eller frånvaron av dessa.
Det jag tycker är viktigt, är dock det faktum att hon fick jobbet, av en person hon hade en djup relation med, vilket är emot alla regler för hur en rekrytering skall gå till.
Så gör man bara inte, det borde både hon och han känna till.

Kan tilläggas att det med stor sannolikhet förekommer mycket snusk inom poliskåren med högt uppsatta tjänstemän, kanske interna bdsm träffar och liknande
Citera
2022-12-17, 10:33
Medlem
irishrages avatar
Alla vet vad det handlar om men ingen vågar säga det. Hon har knullat sig upp och i det här fallen definitivt jäv. På detta drar hon könskortet! Det här sammantaget gör henne totalt olämplig. Vidare ska de hon snärjt granskas för dåligt omdöme och eventuell säkerhetsrisk. Tå tänker jag framförallt på ÖB Byden. Han hade lika gärna kunna snärjts av en rysk spion!
Citera
2022-12-17, 10:37
Medlem
Nu står det i expressen att staaf och löfing har haft ett hemligt förhållande i 6 år.
Har hon då varit ihop med Byden också under denna tiden.
Då blir det två hemliga förhållande.
Jösses, detta blir bara värre och värre.
Vad tänker våran ÖB om detta?
Citera
2022-12-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, jisses. ÖB! Kan tänka mig att hans tidigare angenäma känsla av virilitet, ungdom, alfahanne och sexmaskin förbytts till något annat. Undrar om ÖB nu begriper att hans roll endast var tänkt som ett trappsteg på vägen? Groupie-Linda hade nog redan kalibrerat in siktet på försvarsministern, justitieministern eller annat valfritt statsråd med ett smula defekt utseende.

Någonstans i ÖBs kalkyl borde ingått en tanke på att hans nya flickvän har återanvänts av män av lägre rang.
Citera
2022-12-17, 11:04
Medlem
Jag har tidigare visat att Töivo Jurik är en skatteplanerare med avancerad transaktionsjuridik som inriktning. Töivo/Toivo bor i Schweiz och sitter i styrelsen för Linda Staafs bolag Rechter Consulting AB.

Han är numera 80 år men har fortfarande koppling till Sverige i form av en rad styrelseuppdrag och främst extern firmatecknare kring en långvarig affärskompanjon vid namn Carl Lindstrand.

Lindstrand Partners är numera namnet på den advokatbyrå som Linda Staaf arbetade ihop med enligt hennes gamla hemsida Rechter.se. Framkommer om man kör den i Wayback Machine. Då hette den Hagenfeldt (där finns också en pilot i hans närhet om ni kikar lite på tal om flygcert).

2009 bytte byrån namn och regi:

https://www.infotorgjuridik.se/premium/mittijuridiken/bransch/article140975.ece

Och det var i turerna med Lindstrand som Töivo Jurik fick sitt boende genomsökt av Skatteverket efter bevis på skattefiffel mellan Sverige och Schweiz. Töivo Jurik erkände i samband med det att han låg bakom upplägget med svenska och schweiziska bolag.

Namnet Carl Lindstrand låter kanske bekant för de som rör sig i ”högerflygeln”?

Jodå, advokat Lindstrand är även skribent i ”kulturarvsfrågor” och har feltagit i podd på Axxess med Susanna Birgersson som var med och startade Bulletin med iraniern (i grunden kurd) Tino Sanandaji mfl.

Kulturarvsskribent Lindstrand är även publicerad i Bulletin om kriminella klaner och släktbaserade nätverk. Hans texter finns också i Kvartal. Och han har härjat på Facebook på samma tema invandrare är inte bra.

Vidare då. Så här säger Mats Löfving enligt Sveriges Radio i september 2020.

”Polisen inriktar mycket av sitt arbete på att komma åt så kallade kriminella klaner, alltså släktbaserade nätverk. Klanerna har blivit ett betydande problem, enligt biträdande rikspolischef Mats Löfving.
I Ekots lördagsintervju säger Mats Löfving att fler måste inse orsaken bakom den kriminalitet som drabbar många särskilt utsatta områden i landet.
– Just nu har vi minst 40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige. Så kallade klaner. De har kommit till Sverige, påstår jag, enbart med syfte att organisera och systematisera kriminalitet, säger Mats Löfving.”

Och advokat Lindstrand, affärskompanjon till Linda Staafs styrelsemedlem Töivo Jurik menar så här i Bulletin i januari 2021:

”Nog med noaord - vargen finns vad vi än kallar den. Gästtext. Kriminella klaner eller släktbaserade nätverk? No go-zoner eller utsatta områden? Advokaten Carl Lindstrand efterlyser mer samtal om sakfrågan än metadebatt om ordvalet.”

Ni kan googla hans artiklar.

Rörd av sin egen formuleringsförmåga så slänger sig Kulturarvsskribenten Carl Lindstrand med citat från tyske historikern
Leopold von Ranke. Ranke var inget fan av demokratiska frihetsrörelser även om han annars är generellt väldigt hyllad.

En ung formbar blivande ”polis” och underrättelsechef umgås och affärssamarbetar alltså med de här herrarna tidigt 00-tal och framåt.

Ser hon Töivo och hans affärskompanjoner som förebilder eller vad beror valet av styrelsemedlem på?

Skattefifflare och högerspöken som rör sig i kretsarna av konservativa ”iranier” och annat. Och Carl Lindstrans texter om kriminella klaner och släktbaserade nätverk sammanfaller i tid då Löfving uttalade sig uppmärksammat på samma tema.

Nu vet jag att Flashback stundom är lika kvinnofientligt som främlingsfientligt men kan vi enas i frågan om det är en säkerhetsrisk att det finns folk med sånt här inflytande i Linda Staafs (och Löfvings?) närhet?

Har nån nåt på Lindstrand, Jurik eller deras kompanjon Teoder Leffler så dra gärna fram de här.

Vill inte sprida nån konspiration men mitt huvudtema är alltså varför har hon kvar Jurik i styrelsen? Hennes fokus har varit revision och få koll på fiffel. Hans har varit att se till att hans klienter och kompanjoner betalar så lite skatt som möjligt. Ungefär så som random ”klanmedlem” också resonerar kan man tänka sig.

Tillägg: Wayback-länk till hennes gamla hemsida om Hagenfeldt samarbete.

https://web.archive.org/web/20030805203516/http://www.rechter.se:80/samarbete.htm
Senast redigerad av Avel 2022-12-17 kl. 11:20.
Citera
2022-12-17, 11:17
Medlem
Månsans avatar

Jag läser ofta Lindstrands facebook-uppdateringar. Han förefaller vara en harmlös mainstream-moderat -- alltså en riktig, konservativ moderat från tiden innan Reinfeldt stökade till allting. Tänk Gösta Bohman. Ibland har hans texter goda poänger men oftast inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in