Citat:
Ursprungligen postat av
WhistleBlower1
Vill också påminna om att det är ett par namn som glömts bort i denna härva. Ari Stenman, som är god vän med Thornberg, har ju gått helt fel väg när han pratat med Thornberg om Staafs oro. Thornberg såg då sin chans att peta Löfving utan att han själv gjorde det och sa till Ari Stenman polisanmäla.
Då är frågan varför Thornberg avfärdat en intern utredning mot Löfving sen då han ju ville peta honom? Förklaringen är att Thornberg själv inte ville gick i attack mot Löfving. Detta då Löfving inom Polismyndigheten är mycket mäktigare än Thornberg med en lång historia av kontakter. Thornberg som är en utböling från Säpo har inga kontakter förutom med de han försöker plocka in från Säpo.
Ett annat namn som glöms är Johan Olsson, chef för Noa och chef över Staaf. Han har gått ut och sagt att Staaf minsann skött sitt jobb under de år han varit på Noa för att stötta Thornberg. Men detta handlar ju noll om hur Staaf har skött sig. Utan allt handlar om hur tillsättningen gått till och Thornbergs agerande efter att han fått kännedom om Löfvings och Staafs privata relation.
Sen kan jag ju upprepa att Staaf var fullständigt rudis och hade noll koll på polis- och underrättelseverksamhet när hon fick jobbet som underrättelsechef. Aldrig har jag träffat en så underkvalificerad person inom polisen. Men det är fortfarande inte hennes fel att hon anställdes. Sen är jag i och för övertygad om att hon själv visste att hon inte tillsattes på meriter alls då hon inte alls uppfyllde det som söktes i annonsen.
Nu ryker Thornberg vilken dag som helst. Enligt mina källor på JuDep kommer även Thornberg tilldelas "andra arbetsuppgifter" tills utredningarna är klara. Precis det straff Thornberg utdelade till Löfving vilket ju är humor. Kanske kan de göra dessa andra arbetsuppgifter tillsammans? Virka långa trådar är kul. Och att lägga pussel. För herrarna får det räcka med 12-bitars Babblare-pussel. Sen blir det sandlåda också. Hink och spade. Thornberg säger att han kan bygga högst sandslott. Då slår Löfving honom på näsan och skriker att han minsann kan bygga högst!
På den men seriösa noten. Media framställer det som att Thornberg tagit Löfvings parti. Det är delvis sant men inte pga. att han anser att Löfving har rätt utan det beror på att Thornberg varit livrädd för Löfvings mäktiga kontakter både inom polisen men kanske främst på JuDep. Det var därför Thornberg försökte sänka Löfving via sin polare Ari Stenman som Thornberg sa till att polisanmäla Löfving.
Löfving skulle enkelt ha kunnat peta Thornberg. Thornberg är bara ett namn utåt men det är Löfving som styrt polisen. Thornberg är en riktig fegis som vänder kappan närhelst det gynnar honom. Det var han under alla år på Säpo. En fegis som mest brydde sig om JuDep och inte alls om oss anställda.