Citat:
Vi tar detta i punktform och steg för steg så kanske det blir lättare.
Vi har alltså gått cirkeln runt och du håller nu med om att det trots allt inte är så förbannat svårt att hitta stora hyresvåningar på Östermalm.
Är det verkligen så? Känns nog mer som ett påhitt från din sida. Tröttsamt.
Du kan ju försöka. Återkom med svar.
Här får jag ge dig rätt, dock. Jag orkar inte sitta och knåpa på diverse kalkyler som en svettig BLT mitt på julledigheten men du får gärna räkna på hur mycket Hemnets billigaste Östermalms-våning om cirkus 200 kvm kostar att finansiera i alla möjliga slags scenarion så återkommer jag med om det är billigare eller dyrare än hyran jag betalar. Jag vill också att du tar i åtanke alternativkostnaden för en finansiellt kompetent hyrestorsk med betydligt bättre förutsättningar än vanlig medelsvensson att investera sitt kapital med god förtjänst.
Vi har alltså gått cirkeln runt och du håller nu med om att det trots allt inte är så förbannat svårt att hitta stora hyresvåningar på Östermalm.
Är det verkligen så? Känns nog mer som ett påhitt från din sida. Tröttsamt.
Du kan ju försöka. Återkom med svar.
Här får jag ge dig rätt, dock. Jag orkar inte sitta och knåpa på diverse kalkyler som en svettig BLT mitt på julledigheten men du får gärna räkna på hur mycket Hemnets billigaste Östermalms-våning om cirkus 200 kvm kostar att finansiera i alla möjliga slags scenarion så återkommer jag med om det är billigare eller dyrare än hyran jag betalar. Jag vill också att du tar i åtanke alternativkostnaden för en finansiellt kompetent hyrestorsk med betydligt bättre förutsättningar än vanlig medelsvensson att investera sitt kapital med god förtjänst.
Om det är så många lediga paradvåningar på Östermalm så kan du väl ge oss en lista här och nu så ringer jag hyresvärdarna efter helgen.
Det behöver inte ens gå så snabbt med inflyttning som efter nio dagar. Det är OK att ännu inte fått garageplatser. För vi vet att garageplatser på Östermalm är svårare att få tag på än paradvåningar som man kan få direkt.
Och ingen ifrågasätter att det är billigare att bo i en hyresreglerad lägenhet än något som köps på den öppna marknaden utan statlig reglering.