2022-12-17, 03:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Mat allergier kan ställa till det ja. Så pass att kroppen blir frusen. Hur kul är det då att frysa ännu mer efteråt? Bättre att förbjuda dusch helt istället då isåfall. För inte fan blir ni rena i röven i vilket fall som helst på era 4 minuter. Det ända ni gör är att sprida runt skiten överallt på eran kropp istället.

Så för att någon har matallergi är det bättre att förbjuda dusch för alla?
Kul trollning.

Du måste tvätta dig på ett väldigt speciellt sätt.
Senast redigerad av scoremax 2022-12-17 kl. 03:44.
Citera
2022-12-17, 03:44
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag började citera ditt förra inlägg, men så ångrade jag mig.
Du fortsätter dock i samma stil.

”Schampot måste sitta i i 3 minuter, och sedan skall jag ju ha balsam också”

Och sedan är det kallt, och vatten är ett världsproblem.

Sluta vara Gay.
Ja, dom som använder balsam är förmodligen gay. Men jag använder inte sånt.
Citera
2022-12-17, 03:47
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så för att någon har matallergi är det bättre att förbjuda dusch för alla?
Kul trollning.

Du måste tvätta dig på ett väldigt speciellt sätt.
Nej då. Jag vill bara inte behöva frysa efter en dusch. Men håriga gubbar likt apor blir ju knappast helt rena på 4 minuter. Oftast är det dom som även kräver en 4 minuters dusch. Bättre sådana håller sig till 1 par jeans som "håller" i 20 år för dom. Men ge fan i min varmdusch tack.

Men kanske man inte ska förbjuda vedeldning i Sverige istället så kan man ju värma sitt duschvatten över en eld istället. O då blir man ju automatiskt varm bredvid elden.
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-12-17 kl. 03:51.
Citera
2022-12-17, 03:55
Medlem
Det finns la inga skåningar som duschar mer än sammanlagt 4 minuter i veckan? Sketnare folk får man la leta efter?
Citera
2022-12-17, 04:10
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Duschklockan lär inte göra någon skillnad. Folk i hyreskaserner och BRF är sig själva närmast och skiter i kostnaden då de tror att det är någon annan som betalar.
Endast om det finns ekonomisk grund dvs. vattenmätare för både varmt och kallt för varje lägenhet som debiteras därefter kommer det att göra skillnad.
Jag är faktiskt förvånad över att enskild debitering på kallt/varmt vatten inte är vanligare, mätarna är inte överdrivet dyra och det fanns även innan energikrisen pengar att spara. Jag kände en som sov med fönstret öppet även på vintern samtidigt som radiatorn stod och gick med full effekt. Tyckte att han kunde stänga fönstret och istället sänka termostaten men då menade han att rummet inte blev tillräckligt varmt dagtid. Och eftersom det var någon annan som betalade - varför skulle han bry sig?
Senast redigerad av hakro807 2022-12-17 kl. 04:12.
Citera
2022-12-17, 04:21
Medlem
Homo-fils avatar
Vad får man för straff för en lång dusch? 100 piskrapp känns lämpligt.
Citera
2022-12-17, 04:33
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Precis vad vi behöver! Det är dags att vi visar vilka som byggt detta land. Lycksökare och bidragstagare kan söka sig vidare - kyla och ett hårt jävla klimat passar sig inte för afghaner och somalier. Mer sånt här

Afghanistan är väl iof inte särskilt varmt på vintern.

Mina kollegor med utländsk bakgrund har börjat utnyttja elen och vattnet på jobbet istället. De bakar och duschar där.
Citera
2022-12-17, 04:56
Medlem
Homo-fils avatar
[quote=Precise|82774556]Med vår framtida elbrist kan vi lika gärna göra detta till en permanent lösning.

Det finns större vvb.
Citera
2022-12-17, 05:02
Medlem
Jag älskar att både duscha och bada, länge och varmt minst en gång om dagen, om jag blev begränsad till 4min/dygn så skulle jag börja duscha 8min varannan dag och bara tvätta av mig med ca fem liter varmt varannan dag.

Har tidigare bott i lägenheter där dom satt in strypningar direkt efter blandaren (en liten sil) den monteras givetvis bort efter den första duschen där man stått förbannad i en dusch med samma tryck som en 80-årig gubbe har i kuken.
Senast redigerad av PickeNiPullan 2022-12-17 kl. 05:04.
Citera
2022-12-17, 05:25
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det finns en enkel lösning som flera BRF:er har.

Låt hushållen betala för varmvatten. Kostnaden för installationen betalar sig efter några år.

Och beteendet ändras

Jag läste om ett hyresbolag som installerade mätare i varje lägenhet. Hellre det än att behöva betala för andra överkonsumtion av el
Citera
2022-12-17, 05:36
Medlem
EnDumSosses avatar
Bland de absolut högsta skatterna i världen och det här är vad svenskarna får tillbaka.
Så jävla nöjd att jag flyttade från det där tragiska depressionslandet.

Känner ni inte er totalt överkörda av staten.
Alltså, jag förstår att inte alla drabbas av denna reducerade tillgång till en så självklar sak som att få duscha, men just hur ni blir totalt rövknullade avseende de mesta som berör ens integritet och rättigheter måste ju kännas helt fruktansvärt. Det tyckte jag iaf så länge jag levde i det där landet.
Det är en annan sak om inte staten tar hälften av vad du får i lön, för då vet man ju att det inte borde finnas tillräckligt med skattemedel för att alla ska kunna leva gott. Men ni har alltså de högsta skattesatserna i världen och blir behandlade som smuts.

Tacksam över att jag idag har ett annat medborgarskap, fy fan för att vara svensk
Citera
2022-12-17, 05:40
Avslutad
Tror ni att kommungubbarna bakom ABK duschar under 4 minuter så är ni blåsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in