2022-12-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Självklart. Och det tar minst 5 minuter bara att tvåla in sig ordentligt. Eller är du en sån som gör allt lite snabbt och halvdant och inte bryr dig att du kommer lukta lite illa?
Om intvålandet tar 1 eller 15 minuter är oväsentligt då vattnet är avstängt under tiden.
Citera
2022-12-16, 12:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Vilken rebell du är!
Hygienrebell, och stolt över det! Eller stålt som han hade stavat det.
Citera
2022-12-16, 12:54
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Sveriges största beta sitter och knappar på sitt tangentbord om hur alla som förstår att långa duschar är extremt dåligt för samhället i stort är "cucks".

Alpha och beta är för det första inte applicerbart på människor eller andra primater där en alpha blir mördad av de andra.

Lämna datorn och engagera dig i någon förening pojk så ska du få se att till och med du kan få en flickvän.

Ta nu din 3 min kalldusch och lyd statens elförbrukningspåbud, efter att du slutat onanera till din frus inspelade amatörporrfilmer med cuckold-tema. Föredrar du och din fru svarta män eller svarta män som sätter på din fru medans du tittar på?
Citera
2022-12-16, 12:54
Medlem
Tvonds avatar
Bra alla behöver hjälpas åt att spara på energi, ingen behöver duscha längre än 5 min för att hålla en acceptabel hygien
Citera
2022-12-16, 12:57
Medlem
maxatdunders avatar
Man vet att man har det bra i livet när inte ens 4 minuter duger. De enda som behöver mer tid är överviktiga, kvinnor och de som ser duschen som en slags spa. Jag tycker män ska få 2 minuter och tjejer 6 minuter.
Citera
2022-12-16, 13:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VEC
https://www.hemhyra.se/nyheter/max-fyra-minuter-i-duschen-sa-ska-varden-fa-hyresgasterna-att-halla-tiden/
De över 9 000 hyresgästerna får under december var sin duschklocka hemskickad.
Det handlar om ett vattentätt timglas, inställt på fyra minuter.

Nu ska hyresgästerna spara pengar i duschen. Under december skickar den kommunala värden i Kristianstad ut vattentäta timglas inställda på fyra minuter till alla boende. "Men hyresgästerna får gärna duscha ännu kortare tid", säger Jonas Rosenberg, ABK:s kommunikationschef. För varje minut minskad duschtid sparar bolaget 1,2 miljoner kilowatt timmar per år. Det motsvarar 480 lägenheters totala årsförbrukning av hushållsel.
Max 4 minuter i duschen.
https://www.abk.se/artikel/minska-risken-for-nedslackning-av-elnatet-skyhoga-elpriser-och-annu-hogre-hyreshojningar

Vad tror vi om denna lösning om en duschklocka, kommer fler bostadsbolag ta rygg?
Jag kommer ta timmslånga duchar och fortsätta ge mitt barn bad vareviga dag. jag har ett kontrakt med hyresvärden som säger att varmvatten ingår, om dem vill bryta det avtalet betalar jag ingen hyra.
Citera
2022-12-16, 13:04
Medlem
mr.demons avatar
Vad är det för vits med fyra minuter om dom inte kan kontrollera hur länge folk duschar?

Är det en sån där svensk, vi tycker alla lika, uppmaning? Då är den ju menlös.
Citera
2022-12-16, 13:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Låt hyresgästerna duscha som de vill och höj hyrorna så det täcker kostnaderna, det är väl så det alltid fungerat?
Citera
2022-12-16, 13:05
Medlem
TonaldRumps avatar
Vänta och se. Snart inför Sverige skatt på att duscha också 😄

Dusch-licens? Som TV-licensen. Kommer en snubbe och knackar på och frågar hur länge du duschat. Sen när ingen öppnar (För vem fan öppnar dörren för främmande personer år 2022 i Sverige), så kommer de lägga till detta på skatten sen.

Annars kan vi göra som Comviq kontantkort.
Man går till kiosk och köper duschminuter. Hyresvärden installerar ett lås på duschen.
Senast redigerad av TonaldRump 2022-12-16 kl. 13:09.
Citera
2022-12-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jacuzzi bubbelbad i en timme och sen dusch efteråt!

Skönt🙂

Jag vill kunna bada ordentligt .

Inget bestämmer med mig.

Värm upp vattnet .
Citera
2022-12-16, 13:07
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Bra alla behöver hjälpas åt att spara på energi, ingen behöver duscha längre än 5 min för att hålla en acceptabel hygien

Du som verkar vara en god medmänniska, kan inte du skippa att duscha helt och hållet? Så kan ju jag ta dina minuter istället?
Citera
2022-12-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min
Ja. För en gångs skull håller jag helt med dig.

En dusch kan lätt minimeras till två minuters varmvattenanvändande.

(Att det sedan finns utmärkt, exceptionella snöflingor i den här tråden är en annan sak.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in