2022-12-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Kolla lit själv så inser du hur fel du har.

Här länk till sida med timglas som "dushtimer" med 4 minuter

"Duschtimer/Timglas, 4 minuter"
https://www.tuppreklam.se/produkt/30-4102/duschtimer_timglas_4_minuter/

Köper man 5000 st kostar de 9,20 kr/st

Alltså 9200 st. x 9,20 = 84640 kr
Om fastighetsskötare delar ut dem i deras postfack kostar det inte mycket

Det är sådana som du som är problemet, alltså mot allt.
Skicka nu efter en egen timer så kanske du kan sköta dig.

Och du vet att det är liknande de köpt? Brukar kommunal verksamhet gå efter lägsta pris? Hur mycket tjänar det kommunala fastighetsbolaget på detta - det skulle vara fint av dem om de kunde redovisa sin besparing med en uppställd kalkyl.

Nej, jag är absolut INTE problemet - det är sådana räddhågsna åsnor/får som dig som gladeligen ställer upp på vad som helst som storebror påtvingar dig och andra fjollande nollor! Därför ser Sverige ut som det gör, idag! Nej, jag kör tvärtom - skall utöka min kvart till minst tjugo minuter - åhh, härlighet...
Citera
2022-12-16, 12:17
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min
Ja man kommer ju definitivt lukta illa om man bara får duscha i 4 minuter
Citera
2022-12-16, 12:20
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Sverige börjar allt mer likna en jävla Soviet stat.
Ingen tvingar dig till att duscha max 4 min så sitt ner i båten.
Citera
2022-12-16, 12:25
Medlem
Citat:
Skapa du en ny tråd för du är OT

Jag svarade på din fråga, som var OT. Hur går snacket på ABK idag? Får ni mycket klagomål från era hyresgäster?
Citera
2022-12-16, 12:26
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Och du vet att det är liknande de köpt? Brukar kommunal verksamhet gå efter lägsta pris? Hur mycket tjänar det kommunala fastighetsbolaget på detta - det skulle vara fint av dem om de kunde redovisa sin besparing med en uppställd kalkyl.

Nej, jag är absolut INTE problemet - det är sådana räddhågsna åsnor/får som dig som gladeligen ställer upp på vad som helst som storebror påtvingar dig och andra fjollande nollor! Därför ser Sverige ut som det gör, idag! Nej, jag kör tvärtom - skall utöka min kvart till minst tjugo minuter - åhh, härlighet...
Hahaha

Jag betalar egen energiförbrukning då jag bor i villa och värmer med bergvärme/el.
En investering som snabbt betalde sig.
Men jag lägger hellre pengarna på något kul än att stå i duschen en halvtimma, t.ex. åker på vintersemester till sol och värme.

Bor du i hyreslägenhet kan du räkna med en saftig ökning av hyran.
Citera
2022-12-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min
Håller med. Har grannar som älskar att spela i badkaret i typ halvtimmar. Sjukt
Citera
2022-12-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Ja man kommer ju definitivt lukta illa om man bara får duscha i 4 minuter
Varför då? Använder du inte tvål?
Citera
2022-12-16, 12:32
Medlem
Det går bra för Sverige

Duschklockor alltså. Vad kommer härnäst? Läslampa med max 5 minuters timer.
Citera
2022-12-16, 12:34
Medlem
"Men hyresgästerna får gärna duscha ännu kortare tid"

Det måste han ju sagt med ett hånflin på läpparna?
Citera
2022-12-16, 12:39
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Varför då? Använder du inte tvål?
Självklart. Och det tar minst 5 minuter bara att tvåla in sig ordentligt. Eller är du en sån som gör allt lite snabbt och halvdant och inte bryr dig att du kommer lukta lite illa?
Citera
2022-12-16, 12:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Somalier som har varmvattnet på dygnet runt för att få upp värmen och luftfuktigheten kommer ju bli fly förbannade.

Om det finns sådana hyresgäster, så tvivlar jag på att de förstår vad manicken är till för, så de kommer ändå inte att omfattas av det hela. Hyresvärden lär knappast skicka någon för att förklara det muntligt på somaliska.
Citera
2022-12-16, 12:43
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Det får du ta reda på själv.
Jag har ingen koppling till dem.
Jobbar inom tillverkningsindustrin där vi försöker spara på energin vilket alla bör göra nu.
Fortsätter slöseriet med el kommer vi få avstängd el snart.
Du verkar inte insett allvaret i detta.

Egentligen behöver inte alls spara på elen. Här håller jag med Nooshi Dadgostar om att vi måste försörja vårt eget land med el före vi exporterar till kontinenten.

För övrigt, tänk om de kunde se även annat på det sättet som exempelvis att stoppa biståndet tills vi inte längre behöver de miljarderna i Sverige och tills vi inte längre har fattiga och hemlösa i landet.

Undrar om folk verkligen kan greppa hur illa våra makthavare har skött det här landet. att man ska behöva hålla sig till duachar på fyra minuter i Sverige år 2022. Det är ju helt makalöst.

Just nu för dessa människor i Kristianstad men det kommer säkerligen att sprida sig över resten av landet också. Helt jäkla bisarrt vad man har våldtagit det här landet och dess befolkning. Helt sanslöst och svårt att förstå.

Frågan är om politiker verkligen har haft mandat att begå dessa övergrepp mot Sverige och den svenska befolkningen samt om det verkligen är lagligt att ta svenska skattebetalares pengar till precis vad som helst, då också till andra länder och andra länders medborgare.

Snabbduschar och en massa sparande på elen, i Sverige år 2022. I ett land med världens högsta skatter och som tidigare hade ett av världens mest stabila energisystem.

Något står fan inte rätt till här alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in