2022-12-16, 11:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jätteskönt när det är 14 minusgrader ute o man får hålla 16 grader inne för elkrisen

16 grader är åt helvete för lite! Men är det också ett krav?
Citera
2022-12-16, 11:59
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Ser inget problem med duschklockor, tycker tvärtom att de borde finnas överallt.

Sen kan jag tycka 4 min är lite snålt. 5 hade varit bättre. Själv duschar jag på runt 3 - 4 men spolar vatten under sammanlagt 2 minuter kanske.

-snabbskölj hela kropp efter vattnet uppnåt bra temperatur, 30 - 45 sek.
-stäng vattnet, på med shampo och duschtvål i military hot spots.
-skölj noggrant, 40 - 60 sek
-sitt på huk och kör lite extra spolning i röven 10 - 15 sek.

Kvinnor med långt hår behöver sannolikt lite längre tid så därför är nog 5 min bra. Längre än så är lyx och slöseri man gott kan vara utan.

Undrar även hur de gör i hushåll med flera. Får alla 4 min var eller? Bra sätt att få koll inför en folkräkning i så fall.

hahaha...spelar väl för fan inte roll hur länge man är i duschen med avstängt vatten.
Hur tänkte MKB där? Ska man lägga timglaset på sidan medan man tvålar in sig?
Finns det idioter som låter vattnet forsa medan man tvålar in sig?
DET borde MKB informerat om att INTE göra!!!!!!

Schampo i håret vid varje dusch är onödigt och dumt för håret

Förbjudet köpa horor men skattegynnat köpa horblaskor.... (det var inte MAXTID utan en önskan)
Citera
2022-12-16, 12:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Större än din

Jo absolut, man kan lösa en dusch på mindre än fyra minuter, men jag vill inte ha nån jävla klocka som säger åt mig vad jag ska göra.

Snart minskas den väl till två minuter ..

Alltså, jag är ju enig i det du säger. Och egentligen är det direkt pinsamt att man i ett land som Sverige måste rationera.
Citera
2022-12-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Haha!! Sinnesjukt.

Ännu sjukare är alla cucks som kommenterat här i tråden och tycker detta är ett utmärkt förslag.

Slavmentaliteten är ett faktum. Så tydligt att de flesta människor älskar att bli tillsagda vad och hur de skall leva sina liv. Samma sak med covid-vaccinen och nu med elförbrukningen.

Böj er nu alla betamän och sära på skinkorna ytterligare för Statens fisting!!

Losers!!

När jag läste detta påbud så gjorde jag tvärtom.

Jag har avsiktligen gjort all jag kunnat för att öka min elflörbrukning idag.

Är i skrivandes stund på ett fashionabelt hotell i Stockholm.
Satte upp värmen på högsta temp på hotellrummet.. Duschade en timme i morse med varmt och skönt vatten.
Satte på alla elektroniska apparater i rummet jag kunde finna. Fläkt, tv, hårtork m m.

Mitt mål är att öka min elförbrukning under 2023 med 525%.
Sveriges största beta sitter och knappar på sitt tangentbord om hur alla som förstår att långa duschar är extremt dåligt för samhället i stort är "cucks".

Alpha och beta är för det första inte applicerbart på människor eller andra primater där en alpha blir mördad av de andra.

Lämna datorn och engagera dig i någon förening pojk så ska du få se att till och med du kan få en flickvän.
Citera
2022-12-16, 12:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Har inget med illa lukt att göra. Folk som duschar längre är 4 minuter har nån mental spricka. Att duscha varmt är som antidepressivt och antipsykotiskt läkemedel.
Funkar också bra mot viss värk. Jag har själv duschat med maxvärme i flera minuter för att dämpa min ryggvärk. Det är inte alltid så lätt att ta sig till simhallen och deras bastu och bubbelbad.

Men visst, har man inte ont eller tycker om att duscha så finns det ingen hygiengrej som kräver att det ska vara längre än 2 - 3 minuter.
Citera
2022-12-16, 12:03
Medlem
Ta ett bad innan så räcker 4min utmärkt för att skölja av sig efteråt. Problem solved.
Citera
2022-12-16, 12:04
Medlem
smoker27s avatar
Så skönt med eget vatten och vedeldning
Citera
2022-12-16, 12:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Lycka till med att få tonåringar att bara duscha i 4 minuter.
Citera
2022-12-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
hahaha...spelar väl för fan inte roll hur länge man är i duschen med avstängt vatten.
Hur tänkte MKB där? Ska man lägga timglaset på sidan medan man tvålar in sig?
Finns det idioter som låter vattnet forsa medan man tvålar in sig?
DET borde MKB informerat om att INTE göra!!!!!!

Schampo i håret vid varje dusch är onödigt och dumt för håret

Förbjudet köpa horor men skattegynnat köpa horblaskor.... (det var inte MAXTID utan en önskan)
Har inte sagt att jag använder shampo varje dusch. Kör personligen var tredje dag.

Timglaset är för dig själv, hyresvärden kan kolla upp din vattenförbrukning. Men hade varit bättre med uppvridbara grunkor man kan pausa om man nu är superengagerad och intresserad av den exakta tiden. Det blir en rolig tävling i familjer.

Det finns många idioter som låter vattnet forsa, badar varje dag och duschar 15 min+. De förstör för alla andra.
Citera
2022-12-16, 12:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Såå - var står kostnaden för timuren och distributionen? Och uträkningen har de själva gjort, eller? Och vad utgår de då från (hur lång tid) att de boende normalt duschar, innan, timklockans tid? 1 minut sparar si och så mycket - hur vet vi detta?
Kolla lit själv så inser du hur fel du har.

Här länk till sida med timglas som "dushtimer" med 4 minuter

"Duschtimer/Timglas, 4 minuter"
https://www.tuppreklam.se/produkt/30-4102/duschtimer_timglas_4_minuter/

Köper man 5000 st kostar de 9,20 kr/st

Alltså 9200 st. x 9,20 = 84640 kr
Om fastighetsskötare delar ut dem i deras postfack kostar det inte mycket

Det är sådana som du som är problemet, alltså mot allt.
Skicka nu efter en egen timer så kanske du kan sköta dig.
Citera
2022-12-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Det är kallt när man klär av sig. Har bara 19 grader varmt i badrummet!

Och? I badrummet är man inte mer än nödvändigt.
Citera
2022-12-16, 12:14
Medlem
swebarbs avatar
Sjukt, hoppas alla som röstat fel inser misstagen nu, snart blir det väl att man ska spola i toaletten en gång i veckan allt för miljöns skull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in