2022-12-16, 09:56
Medlem
Kan man betala sin el så kan man väl duscha längre. Jag gillar att raka mig, schamponera mitt långa hår och ha balsam i minst 10 minuter. Inte för att jag har kranen igång då när jag väntar på balsamet men det känns ju kort med 4, vad hinner man då?
Citera
2022-12-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är väl skönt att duscha.

Jag duschar minst en kvart.

Jacuzzi bubbelbad i en timme och sen dusch efteråt!
Citera
2022-12-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Kan man betala sin el så kan man väl duscha längre. Jag gillar att raka mig, schamponera mitt långa hår och ha balsam i minst 10 minuter. Inte för att jag har kranen igång då när jag väntar på balsamet men det känns ju kort med 4, vad hinner man då?

Exakt! Fattar liksom inte hur folk kan acceptera det här? Sverige har inte någon vattenbrist, vi är omgivna av vatten och det regnar mest hela tiden.
Citera
2022-12-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Vem tror du betalar nu?!
Vi snabbduschare får betala lika mycket som långduscharen, är det rättvist?
Citera
2022-12-16, 10:03
Medlem
Yoweris avatar
Ni hippies kan väl ge bort era 4 minuter till oss som inte röstat på 1800-talet?
Citera
2022-12-16, 10:04
Medlem
Varför inte bara stånga av varmvattnet?
Då spar dom ännu mera och behöver inte skicka ut några timglas.
Citera
2022-12-16, 10:04
Medlem
rovmuns avatar
Vore intressant om bolaget kopplade mätare till deras hemsida så alla kunde följa.

Jag tror detta kommer bli stor fail.
Av 9000 hyresgäster tror jag de flesta inte kommer bry sig om duschklockan dvs den kommer ligga i ett skåp. Några få kommer kanske kommer använda den och gärna skryta på instagram.

Sen har vi de andra som av rent jävelskap kommer köra varmvatten längre och slösa ännu mera. Hur många de är är svårt att säga men anta att det i alla fall finns 1-2 person som kommer maxa varmvatten detta kommer dra mer än de få som försöker snåla använder.

Jag tror bolagets varmvattenförbrukning kommer öka efter denna kampanj.
Kan det blir årets sämsta kampanj?
Citera
2022-12-16, 10:05
Avslutad
Välkommen till u-landet Sverige.
Citera
2022-12-16, 10:05
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvax1989
Det här måste vara det sjukaste svenska staten gjort mot befolkningen detta år. Vad kommer härnest för nå sjukare....... hahaha jävla Pajjas land.. lalala land😁😁😁😁😁🥱🥱🥱😆😆

Det är ju inte staten som skickat ut det.....
Citera
2022-12-16, 10:08
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min

Du har inte långt hår förstår jag.

Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Ser inga fel med detta men då duschar jag inte länge annars heller. Vet inte hur det blir för folk som behöver dra tvätta/vårda långt hår, känns som det kan bli lite struligt med 4 min?

Exakt. Jag har långt, tjockt hår och det har definitivt mer än 4 minuter att få det blött, schamponera, skölja ur, ta i balsam och skölja ut igen. Sen kanske man dessutom vill ha i en hårinpackning eller liknande.

Dessutom duschar väl många för att få upp värmen, för att det är skönt efter en lång arbetsdag. Hatar att Sverige blivit såhär.
Citera
2022-12-16, 10:09
Medlem
Europes avatar
Jag har alltid plågats av att svensk levnadsstandard inte är lika hög som i Finland, där alla lägenheter brukar ha tillgång till bastu, men att knappt ens duscha är ju ren u-landsnivå. Svenskarna var redan halvskitiga, men nu går man alltså in för total skitighet.?

Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Att duscha längre än 5 min är idiotiskt
Bara människor som har dålig lukt som duschar längre än 5min

Snarare de som duschar kortare som stinker, men i din upp- och nedvända värld blir man renare desto mindre man tvättar sig?
Senast redigerad av Europe 2022-12-16 kl. 10:13.
Citera
2022-12-16, 10:10
Medlem
GeleZachas avatar
Är väl mest slöseri med pengar med tanke på att det verkar vara frivilligt och bara en påminnelse om att duscha kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in