2022-12-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Såhär känner östra ukraina för ukrainska soldater.. Ses ukrainska soldaterna som hjältar av sitt eget folk där? Tänk nu på att denna video är från 7 år sedan... Detta lidande dom stått ut med från Ukrainska soldaterna är vidrigt..
https://www.youtube.com/watch?v=85qAWk_PKv4&list=LL&index=1249

Pro-ryssar bosatta i Ukraina är förrädare. De kan väl flytta till Ryssland istället för att dra in Ryssland i Ukraina. De är som hatpredikanterna i en källarmoske i förorten. De har inget i ett civiliserat land att göra.
Citera
2022-12-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skapadekontotidag
Din slutledningsförmåga har alltså dragit dig till slutsatsen att ekonomi & resurser > träning och militär erfarenhet (från tex Syrien)

Den ryska militären verkar inte ha dragit rätt, eller ens några lärdomar från tidigare konflikter.
Citera
2022-12-15, 16:08
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ryssland har visat nu vilken stormakt dom är. Så va inte fallet för 10år sedan.
Ryssland är samma stormakt som det var som Sovjetunionen.
Dess armé dög endast till att hålla shack på Warszawapaktens länder, dvs slå ned uppror i dom och i Sovjetunionen samt att det var en ihopskrapad arbetsstyrka som jobbade på fält och i fabriker. Det enda de hade var kärnvapen, precis som det efterblivna Ryzzhelvetet idag.
Citera
2022-12-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Begår Ukraina terrordåd i Sibiren eller är de olycka

Om det är Ukraina är det inte terrordåd eftersom Ryssland oprovocerat har anfallit det ukrainska folket.
Är det ett svar på det ryska oprovocerade anfallet är det sabotage.
Citera
2022-12-15, 16:11
Medlem
Den enda pålitliga nyhetskanalen på Ryska sidan Intel Slava Telegram sägs vara arresterad i Moldavien , släppt nu (?) Finns det några andra bra Ryska källor , kanaler

Man får ingen bild om man bara läser ena sidans propaganda some Jude/USA styrd svensk MSM , pajasen wilderäng eller det värsta, Ukrainsk twitterpropaganda
Citera
2022-12-15, 16:11
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag minns från historieböckerna att många civila tyskar trodde att koncentrationslägren och utrotningarna var ett allierat påhitt.

Sedan när de själva fick gå omkring i lägren och stapla lik så var de inte lika tuffa längre.

Lite off topic, men intressant fråga. Har förstått att detta till stor del berodde på att engelsmännen under VK1 hade en propagandabyrå som hävde ur sig absurda lögner av typen "Hunnerna (dvs tyskarna) grillar spädbarn på spett och äter upp dem". Detta visade sig ju vara lögner, så när de allierade under VK2 gick ut med att "Tyskarna mördar judar, gör tvål av dem och eldar upp dem i ugnar" så var reaktionen bara "Jaha, nu hittar de på propagandalögner igen" så många trodde inte på det. Där ser man faran i att ljuga. När man sen säger sanningen tror ingen på den.
Citera
2022-12-15, 16:12
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ja det finns ingen gräns för hur vidriga dessa ryssäckel är!

Hur fan kan de se sig själva i spegeln?

Och sen alla dessa vidriga ryssrunkare och nyttiga idioter som hejar på svinen? De är fan i mig tio resor värre!

Det är bra att ryzzsvinen påminner västs naiva politiker och medborgare om vad de är till sin natur.
De är vidriga monster. Ryzzsvin är det mest motbjudande och hatiska folket som om de ges en möjlighet att endera göra något gott och ärligt eller något kriminellt och lömskt så väljer de alltid det sistnämnda.
Jag önskar detta folk inget annat än fortsatt olycka.
Citera
2022-12-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Självaste Merkel säger ju att det endast var en fördröjningsplan från västs sida.

Och självaste Putin visade med tydlighet att han aldrig hade för avsikt att hålla Minsk2.
Citera
2022-12-15, 16:17
Medlem
Citat:
Jag håller med dig till fullo och jag är glad att du inte misstolkar mina inlägg som om jag försvarar Ryssland. Jag försöker vara sätta lite ljus i diskussionen på de argument som inte har fått något ljus alls. T.ex argumentet att Ryssland till slut inte hade något val än att höja det till nästa nivå genom invasion.
De försökte via diplomatiska kanaler.

Det är nu synd att 50% av Ukraina står utan el jag tycker att hela situationen är väldigt tråkig för de som berörs direkt och indirekt

Ukrainarna är nog hellre utan el och fryser i ett par år än att för alltid vara slavar åt ryssen. Det ni ryssälskare behöver börja ta in är att ni är så avskydda och hatade att ukrainarna offrar sina liv för att slippa er. Fatta detta någon gång: man dör hellre än blir lika äcklig som en ryss. Det värsta som kan hända en ukrainare är att bögryssen vinner detta. Det är bättre att frysa ihjäl eller få en granat i huvudet än att införlivas i bögarnas våldtäktsrike Ryssland.
Citera
2022-12-15, 16:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Detta är ett bevis på det återkommande temat i den här tråden.

Personer som är säkra som inte har en aning om vad de snackar om.

Hur kan man på något plan tro att Ukraina ska vinna ett krig mot en militär stormakt?

Om jag hade frågat de flesta för 10 år sedan tror jag de hade skrattat högt åt den dumma idén. Nu verkar de nästan vara allmänbildning i Sverige att Ukraina håller på att vinna mot Ryssland. Hjärntvätt på hög nivå

Tror du på att Vietnam vann över supermakten USA? Tror du inte på det är du förlorad, tror du på det är du bara dum om du inte tror motsvarande kan hända igen. Dessutom av en stat som stöttas av stora delar av världen med material m.m.
Citera
2022-12-15, 16:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Intervju med Zelensky publicerad idag i Economist. "Putain kan dra tillbaka de ryska trupperna från Ukraina och rädda sitt liv." Hoppas att budskapet går fram.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1603402631774638080
Citera
2022-12-15, 16:20
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Lite off topic, men intressant fråga. Har förstått att detta till stor del berodde på att engelsmännen under VK1 hade en propagandabyrå som hävde ur sig absurda lögner av typen "Hunnerna (dvs tyskarna) grillar spädbarn på spett och äter upp dem". Detta visade sig ju vara lögner, så när de allierade under VK2 gick ut med att "Tyskarna mördar judar, gör tvål av dem och eldar upp dem i ugnar" så var reaktionen bara "Jaha, nu hittar de på propagandalögner igen" så många trodde inte på det. Där ser man faran i att ljuga. När man sen säger sanningen tror ingen på den.
I ryzzsvinens fall är det så att sanningen om deras gärningar är så chockerande och motbjudande att folk ofta vägrar tro på sanningen. Folk har t.o.m. försökt släta ut det de hört med att skönskriva deras brott mot civila och tillfångatagna eftersom de helt enkelt inte trott att människor är kapabla till sådana avskyvärda handlingar. Men det är dom. Ryzzsvin nöjer sig aldrig med att en besegrad fiende är redan slagen eller har gett upp, de är endast tillfredsställda om de får plåga, förnedra och krossa en människa helt och hållet. Därför är det en gammal sanning när man säger: undvik att hamna som fånge hos ryssar, spara en sista kula för dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in