Citat:
Ursprungligen postat av
Skapadekontotidag
Jag förstår dock varför du inte förstår sånt här dina åsikter är direkt skapade av judemedia. Du brydde dig inte om den här konflikten 2014 och framåt för då var något annat inne.
Jodå, jag minns till exempel när "judemedia" skrev om att svenska nazister åkte ner och slogs på Ukrainas sida, och inte alls var ensidigt för den Ukrainska kampen. Jag minns också tidigare, 2008, när Ryssland gick in i Georgien. Så nog har jag brytt mig ett tag längre än ens före 2014.
Har väl inte följt konflikten supermycket just 2016-2021 då den verkade ha frusit under de åren. Räcker att kolla antalet rapporterade dödsfall från 2021 för att det ska framstå så.
Ärligt talat kommer jag aldrig se det som acceptabelt att någon supermakt rovför sig på mindre länder. Inte USA i mellanöstern, inte Kina på Taiwan och i sydkinesiska havet, och likaså inte Ryssland med sina grannländer.
Jag brukade tro, fram till innan 2008, att t.ex. FM och andra hökar var alarmister. Att FM i sig började bli onödiga, då Ryssland verkade gå mot samma typ av post-WW2 mentalitet som Europa anammat. Men det visade sig vara fel. Ryssland vill vara ett aktivt hot och agerar därefter.
Det behövdes ingen media för att övertyga mig om det, det räcker med Ryssens egna agerande.