Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Du och Thord har ett starkt fokus på några småkriminella som figurerar i drogkretser i Mariestad vid tiden för brottet, såsom PU. Dessa har gjort en sport av att beskylla/svartmåla varandra angående brottet. Finns det något konkret som tyder på att HA gjorde (drog)affärer med dessa? Mig veterligen definitivt inte. Vad skulle dessa personer ha haft för motiv att utföra ett sådant här grovt brott, och dessutom lyckas komma undan med det?
Har ni uppgifter om att dessa personer höll på med fyllekörning i höga hastigheter i Ekuddenområdet?
Ja, jag delar din uppfattning vad gäller dessa småkriminella/umgås i gråzonen: PU,PK, PN ,TomBran, EA, RiKe och JöLa. Det har ju ingen som helst koppling till Helena. Möjligtvis att de tränade på samma gym, det bör vara allt. Om JöLa då rörde sig i en kristen kontext och där träffat på Helena...lite långsökt men inte omöjligt.
Det blir också ett stort problem med motivet och när nästan alltid när en ung kvinna försvinner/mördas brukar GM återfinnas i offrets absoluta närhet. En pojkvän eller ett ex. Kanske en hemlig "pojkvän"...
RiKe som är avliden var dömd för våldtäkt. Jag har dock lite svårt att se att han och någon mer då skulle överfalla Helena vid Ekuddenvägen där stigen börjar och sedan ta med kroppen och gömma den så att ingen hittar den och sedan hålla tyst. Man begår inga egentliga misstag mer än att man kastar ut skorna i bushen.
Men vad gäller det loudamus skriver om bilbytet på natten, det som hördes bakom en balkongdörr och att PN ska ha rest iväg en vecka är ändå en betydande "smoking gun" som man måste gå till botten med och som behöver en tillfredställande förklaring. Att han sett på en film "Livet på Larvfötter" är inget alibi om ingen annan kan intyga det. Samma med EA som skall ha sett flera filmer men videokassetband räckte ju inte till för dessa filmer riktigt (Mardrömmen i Mariestad). Man måste gå till botten även med alla dessa ovanstående namn förhöra och topsa samtliga ihop med PeVa, kanske också BA och TS även om här finns en vagare misstanke.