Tur att det finns smartare personer i bestämmande positioner då.
Jag påpekade bara det lustiga i din enögda rapportering där du citerade partiska men uppenbart okunniga politiker samtidigt som du helt utelämnade denna professor som talade inför senaten som expertvittne.
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gäller ifs allt annat också och är inte exklusivt för just krypto.
Jag påpekade bara det lustiga i din enögda rapportering där du citerade partiska men uppenbart okunniga politiker samtidigt som du helt utelämnade denna professor som talade inför senaten som expertvittne.
Frågan handlade från början om vad "the power" ansåg om krypto. Jag påvisade att de som uttalat sig i har varit positiva.
Hilary Allen är på inget sätt "the power", utan intagen för att hjälpa beslutsfattarna att se på alla sidor av myntet.
Om hennes argument inte är bättre än "it trades entirely on people's belief that it can be worth something" så gör hon ett piss poor job för sin sak. Eller kanske ett bra jobb att påvisa att motargumenten är rätt tunna.
Är det här någon som verkar vara insatt i vad han snackar om?
Allra minst insatta av alla verkar nog dessa senatorer Emmer och Lummis, men eftersom de uttalade sig positivt om "krypto" så var det relevant för dig att citera dessa i positiva ordalag.
Konstigt nog var den ovannämnda professorn, som uppenbarligen är inkallad som expertvittne, okunnig och ointressant enligt dig dock.
Fascinerande med ett exempel på en så världsfrånvänd människa som dig. On top of my head kan jag komma på två personer som fått sina bankkonton godtyckligt avstängda: Kanye West och Daniel Friberg.
Du har identifierat en problembild som delvis stämmer idag. Dvs att folk har börjat få problem med större infrastrukturkritiska företag på grund utav sina politiska åsikter (drabbar uteslutande i princip folk på högerkanten).
Men lösningen på detta är inte att dessa människor ska förvisas till att byta ut pengar mot datakoder utan någon som helst backning och som kan återskapas i exakta kopior.
Lösningen är att reglera infrastrukturkritiska bolag så att dom inte kan utesluta folk från betalningssystem och liknande på lösa grunder så som deras politiska engagemang.
Om priset för en bitcoin vore 0, vad kan du nyttja det till?
Du kommer inga vart med dina fantasiscenarion iom att endast är verkliga i ditt huvud, där det finns fyrkantiga cirklar.
Korvar är inte värda 0kr (om dom inte ligger i bottten på marianagraven) och Bitcoin är värd ~18k dollar.
Jag kan skicka 100 dollar över lightning med tjänster som Strike, oavsett vad priset på BTC är. Nu gissar jag att du kommer börja modifiera ditt scenario...
Senast redigerad av Leaston 2022-12-15 kl. 07:53.
Du kommer inga vart med dina fantasiscenarion iom att endast är verkliga i ditt huvud, där det finns fyrkantiga cirklar.
Korvar är inte värda 0kr (om dom inte ligger i bottten på marianagraven) och Bitcoin är värd ~18k dollar.
Jag kan skicka 100 dollar över lightning med tjänster som Strike, oavsett vad priset på BTC är. Nu gissar jag att du kommer börja modifiera ditt scenario...
Du maler på i samma hjulspår hela tiden.
Det var du som sa att ”allt annat” också kan gå till 0. Du fick några exempel på varför det är en orimlig jämförelse.
Strike är en traditionell banktjänst, så det är klart att du kan ”skicka” dollar den vägen.
Det var du som sa att ”allt annat” också kan gå till 0. Du fick några exempel på varför det är en orimlig jämförelse.
Strike är en traditionell banktjänst, så det är klart att du kan ”skicka” dollar den vägen.
Strike skickar pengar över Lightning, inte via SEPA, SWIFT eller kortnätverk.
Det råder liksom inga tvivel om att betalningarna går över Lightning, jag har bvevisat detta genom att länka till VD själv som säger detta klart och tydligt såväl inför publik som live på CNBC och annan världsomspännande TV sändningar.
Du säger dock att han ljuger, men aldrig presenterat bevis för detta. Om du nu funderar på att återigen länka till ett Twitterkonto med 98 följare som också påstår att Strike är en stor bluff så räcker det inte som bevis under parollen Extra ordinary claims (Strike är en stor bluff) demands extra ordinary evidence (dvs inte ett twitter konto).
Har förklarar tidigare hur det går till:
#1 Strike tar 1000 dollar från As bankkonto (tar en millisekund)
#2 Strike tillsammans med NYDIG, förvandlar 1000 dollar till Bitcoin (tar en millisekund)
#3 Strike skickar dessa Bitcoin över Lightning nätverket till Milano (tar en millisekund)
#4 I Milano görs en ny trade av NYDIG där Bitcoin förvandlas till Euro (eller valfri valuta).
#5 Strike ser till att Bs bankkonto krediteras med 1000 dollar värt av Euro. (tar en millisekund)