2022-12-15, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Jo visst, men jag har knullat jorden runt, det är inget jag får skit för, och hur många flygkaptener tror du inte har gjort det.
Respektera en drottning, bara för hon inte surrar i ditt öra om kvällarna med ljuv musik.
Du anser att det är en merit att ägas av sin sexualdrift? Det går faktiskt att tacka nej till sex trots att man har öppet mål. Typer som Löfving kan inte göra detta utan måste agera på sina drifter mycket på grund av grabbighet och hybris. Jag tycker det låter lite sådär att min flygkapten låter k*ken styra.
Citera
2022-12-15, 06:03
Medlem
Hittade denna text som beskriver Staafs karriär i ett nötskal.

https://morgonposten.se/2022/07/23/linda-h-staaf-chef-for-polisens-underrattelsetjanst/
Citera
2022-12-15, 06:20
Medlem
Merwinnas avatar
Det känns som att ÖB har dåligt omdöme, dålig människokännedom - och det bör man inte ha på hans post. Han borde inte ha låtit sig förföras av denna kvinna. Om han nu måste byta partner efter så många års äktenskap, så hade det funnits så många snälla, trevliga, ödmjuka och anspråkslösa kvinnor som hade varit intresserade. Bara det faktum att han är landets högste militär gör honom ju till högvilt bland kvinnorna, trots att han börjar bli till åren.
Citera
2022-12-15, 06:24
Medlem
Merwinnas avatar
...och så den där blonda hästsvansen, i hennes ålder... För mig signalerar den att hon försöker se ut som en ung riktig poliskvinna, för de har ju ofta håret samlat just i hästsvans av någon anledning. (Man kanske inte kan ha knut under polismössan?) Hon leker med den imagen. Är hon ens äkta blondin, förresten..?
Citera
2022-12-15, 06:24
Medlem
Äntligen åker en inkvoterad kvinna fast. Som jag väntat.

Bland 21 sökande var hon den absolut minst kvalificerade men fick jobbet och på grund av de rådande samhällsklimatet med krav på jämställdhet osv förlorar vi kompetens!

Hon var alltså chef för brevbärarna i polisen och sedan blev hon helt plötsligt chef för Sveriges underrättelse organ inom polisen.

Det är skämt tror man.
Citera
2022-12-15, 06:28
Medlem
Citat:
Med tanke på hur mycket arbete och vilken kompetens de besitter är det nog en dålig idè.
Det är ont om bra poliser och troligen är det vanligt på alla typer av större företag, nästan standard.
Skulle dom skickas till arkivet, ja då vore det lika med rena döden.
Vi är så Lutherska i det här landet, sexualitet är rätt friskt och bra motvikt emot allt skit som händer i världen.
Borde införa ett gruppsex rum på de flesta arbetsplatser så vi blir fler, sex är bra terapi mot mycket sveda och verk, det är nog bara fråga de inblandade.

Du har delvis rätt. Dock finns det många med samma kompetens som inte nödvändigtvis måste knulla med varandra för att göra ett bra jobb 😀
Linda är ju en klassisk rysk svala som borde sitta långt från Sveriges ÖB.
Citera
2022-12-15, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det känns som att ÖB har dåligt omdöme, dålig människokännedom - och det bör man inte ha på hans post. Han borde inte ha låtit sig förföras av denna kvinna. Om han nu måste byta partner efter så många års äktenskap, så hade det funnits så många snälla, trevliga, ödmjuka och anspråkslösa kvinnor som hade varit intresserade. Bara det faktum att han är landets högste militär gör honom ju till högvilt bland kvinnorna, trots att han börjar bli till åren.

Han är en bra militär men en svag man, som de flesta av oss 😀
Citera
2022-12-15, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och så den där blonda hästsvansen, i hennes ålder... För mig signalerar den att hon försöker se ut som en ung riktig poliskvinna, för de har ju ofta håret samlat just i hästsvans av någon anledning. (Man kanske inte kan ha knut under polismössan?) Hon leker med den imagen. Är hon ens äkta blondin, förresten..?

Går säkert att kolla upp, börja googla skolfoton 😀
Citera
2022-12-15, 06:33
Medlem
Tycker Peter Springares analys av situationen är hyfsat nyanserad

https://swebbtube.se/w/hBpxTmmqZ2zxHUhk3yqErq
Citera
2022-12-15, 06:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Han är en bra militär men en svag man, som de flesta av oss 😀

Och det kanske är en anledning till, att kvinnor inte ska vara på sådana poster där de kan skada rikets säkerhet? Jag menar, om ÖB skulle ha en affär med en lotta som öser upp soppa till soldaterna, så skulle det inte kunna skada Sverige.
Citera
2022-12-15, 06:42
Medlem
Runar Viksten. Är namnet bekant?

"Den 11 december 2022 utsågs Viksten av rikspolischefen till särskild utredare för att granska Polismyndighetens hantering av turerna kring regionpolischef Mats Löfving och underrrättelsechefen Linda Staaf."

Mannens bakgrund och utseende får mig att tänka på en consigliere. "The consigliere is a close, trusted friend and confidant, the mob's version of an elder statesman. They are an advisor to the boss in a Mafia crime family, and sometimes is their 'right-hand man'."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Runar_Viksten
https://morgonposten.se/2022/12/13/sapos-favoritdomare-runar-viksten-ska-utreda-sexharvan-i/
https://en.wikipedia.org/wiki/Consigliere
Citera
2022-12-15, 06:42
Medlem
Citat:
Om du tar och tänker igenom saken så ser du att visst hon hade inte behörighet till att bära tjänstevapen etc
Det är mest troligt att hon vuxit upp med vapen och jakt.
Chefen det vill säga Mats såg säkert att hon var lämplig.
Hon har redan varit chef i 7 år, hon är lämpad, det är bara privatlivet som läkt ut.
Hon älskar med likasinnade, är det konstigt?

Är frågan om betyg och meriter nu reducerad till att enbart handla om tjänstevapnet. Jag uppfattade dig som att du generellt avfärdade dokumenterad kunskap och erfarenhet som oviktig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in