2022-12-14, 20:29
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Efter att en flyttfirma hade lurat min föredetta och maganiserat mina saker så ber dom mig att hämta mina saker mot betalning.

Jag börja ifrågasätta betalningen på 1000kr då får jag ett hot om att jag ska passa mig och borde veta vem idris fakhro är.

Undrar vad det har med saken att göra då får jag ett annat samtal som utger sig för idiris och dödshotar mig samt ber mig betala 5000kr istället nu för att hämta sakerna eller så kommer jag få problem.

Efter lite googling på arnesflytt som dom kallar sig så inser jag att detta är en bluff firma som lurar folk på pengar.

Vad ska man göra??

Arnesflytt ägs av idris fakhro. Har alla sms och samtal inspelade.

Jag är rädd för mitt liv och mina saker.
Anmäl idioterna inte för jag tror att polisen kommer göra ett skit.
Citera
2022-12-14, 21:17
Medlem
flugornass avatar
Jag får känslan av att TS är en feg en som inte vågar mer än att snyfta ut lite i en tråd här så någon kraftfull action åtgärd kan man nog glömma.
Citera
2022-12-14, 21:50
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jag får känslan av att TS är en feg en som inte vågar mer än att snyfta ut lite i en tråd här så någon kraftfull action åtgärd kan man nog glömma.
Så vad skulle du ha gjort?
Citera
2022-12-14, 22:22
Medlem
Citat:
Efter att en flyttfirma hade lurat min föredetta och maganiserat mina saker så ber dom mig att hämta mina saker mot betalning.

Jag börja ifrågasätta betalningen på 1000kr då får jag ett hot om att jag ska passa mig och borde veta vem idris fakhro är.

Undrar vad det har med saken att göra då får jag ett annat samtal som utger sig för idiris och dödshotar mig samt ber mig betala 5000kr istället nu för att hämta sakerna eller så kommer jag få problem.

Efter lite googling på arnesflytt som dom kallar sig så inser jag att detta är en bluff firma som lurar folk på pengar.

Vad ska man göra??

Du får helt enkelt betala eller lämna grejerna. Så går det när man försöker göra affärer på människovis med kamelknullare från Bagdad.
Citera
2022-12-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Du säger att dom maganiserat dina saker, är det inte en anledning till att betala 1000kr?
Lagerplats är ej gratis, eller är det något jag missar?
TS har ju aldrig köpt den tjänsten, det var hans fd. Det blir i princip stöld av TS egendom om de inte lämnar ut det. Ta betalt får de göra av TS fd dam.

Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Hoppas de kommer ny lagstiftning som bara kör ut hela släkten.
Dålig vandel? Helt klart!

Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Precis. Vem fan försöker utpressa någon på 1000 kr?
De ville ju ha 5000 kr efter bestridan. 60 kr gäller för påminnelseavgift normalt. Men i detta fall så har ju TS aldrig köpt tjänsten.
Citera
2022-12-14, 22:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ditt ex får väl hämta och betala grejerna!

Tröttsamt när invasiva arter härjar i landet. Men 80 % vill ha det så.

Ja. Ett normalt land hade hela packet blivit utvisade och fått näringsförbud på livstid.
Citera
2022-12-14, 22:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Tappat dom kontakter. Är en Svensson person nu som inte orkar huvudvärk. 10 år sen kanske hade varit en annan femma men idag är jag mer konsekvent i tänket.

Anlita Hells Angels.
Citera
2022-12-14, 22:52
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Hahaha araberna har bytte namn till svennenamn såg jag efter några googlingar. Vad är det här för efterblivna apor?
Citera
2022-12-14, 22:54
Medlem
Citat:

Vad ska man göra??

Jobbig sits du hamnat i. Fortsätt gärna berätta hur det går, gärna även om ett tag när allt förhoppningsvis lugnat ner sig.

Jag tycker du tyvärr får många idiotiska och orealistiska råd. Som att typ spöa dom, eller anlita Hells Angels, eller bryta dig in och sno tillbaks grejorna osv. Gör inte så, det skulle bara göra allt mycket värre.

Bra att du polisanmält. Eftersom du verkar ha bevis tycker jag polisen bör göra något. Å andra sidan visar tidningsartiklar m m att samhället låter dessa livsstilskriminella fortsätta hålla på.
Jag tycker inte du bör kaxa dig. Inte heller träffa dem ensam.
Hoppas du får tillbaks grejerna, även om det skulle kosta dig nån tusenlapp.
Citera
2022-12-14, 23:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Ifall det skulle komma in flertalet anmälningar till myndighet om ett och samma företag då måste man göra något till slut.
Myndigheter kan inte se mellan fingrarna och vara rädda för att bli kallade rasister.

Spelar ju ingen roll om ett företag stängs ner för då startar de bara ett nytt. Det som krävs är att hela släkten får näringsförbud, men det vågar inte myndigheterna.
Citera
2022-12-14, 23:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Glöm inte att lämna ett omdöme på ex,vis trustpilot kanske med en länk till bt och flashback. Ser att de har en femma på trustpilot senaste inlägget var från 13 December. Men gräver man vidare, som bt gjorde, så ser man att de lånat bilder från helt oskyldiga personer.
https://se.trustpilot.com/review/www.arnesflytt.se

Reco hade mer rättvis bedömning.

Många namn är fejkade också.
Citera
2022-12-15, 07:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Många namn är fejkade också.

Kollade lite snabbt på vissa personer som gett bra betyg och som betygsatt andra saker också och de verkar ha betygsatt under samma tidsperiod lite slumpmässiga företag för att de ska se trovärdigt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in