2022-12-15, 08:00
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
TS har ju aldrig köpt den tjänsten, det var hans fd. Det blir i princip stöld av TS egendom om de inte lämnar ut det. Ta betalt får de göra av TS fd dam.

Dålig vandel? Helt klart!

De ville ju ha 5000 kr efter bestridan. 60 kr gäller för påminnelseavgift normalt. Men i detta fall så har ju TS aldrig köpt tjänsten.
Haha ja de har ju iprincip outat hela sin släkt som missanpassad haha så borde va öppet mål för en vettig demokrati att skicka ut hela bunten
Citera
2022-12-15, 12:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kollade lite snabbt på vissa personer som gett bra betyg och som betygsatt andra saker också och de verkar ha betygsatt under samma tidsperiod lite slumpmässiga företag för att de ska se trovärdigt ut.

Räcker att söka på deras namn i folkbokföringsregistret så ser man att många av namnen inte finns.
Citera
2022-12-15, 17:23
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Efter att en flyttfirma hade lurat min föredetta och maganiserat mina saker så ber dom mig att hämta mina saker mot betalning.

Jag börja ifrågasätta betalningen på 1000kr då får jag ett hot om att jag ska passa mig och borde veta vem idris fakhro är.

Undrar vad det har med saken att göra då får jag ett annat samtal som utger sig för idiris och dödshotar mig samt ber mig betala 5000kr istället nu för att hämta sakerna eller så kommer jag få problem.

Efter lite googling på arnesflytt som dom kallar sig så inser jag att detta är en bluff firma som lurar folk på pengar.

Vad ska man göra??

Arnesflytt ägs av idris fakhro. Har alla sms och samtal inspelade.

Jag är rädd för mitt liv och mina saker.
Indrivare/utpressare överlags, oavsett om de är det eller inte backar om man ringer polisen. Vilket jag hoppas att du har gjort. Det är just vad man säger. De bästa indrivarna får offer att inte våga kontakta polisen.

Du har bevis på vad de har gjort och de vill nog inte förvärra saken genom att göra flera dumheter.

Anlita ett annat företag nästa gång.
Kolla ägarna. Heter nån Abdulgoufaruah så kanske man ska tänka över det.
Citera
2022-12-15, 17:40
Citat:
Jag har redan polisanmält. Är verkligen rädd.

Du skulle betalt 1000kr från början. Knappts värt besväret. Eller 5000kr sen och se det som en läropeng.
Citera
2022-12-15, 19:20
Medlem
Gangster startar flyttfirma för att göra utpressning på 1 000 kr? Kan man inte tänka sig att flyttgubbarna var lite påtända, inte fattade svenska och körde grejorna till fel ställe bara och sedan vågade de inte berätta sanningen för sin chef. Chefen har haft utgifter för jobbet och går i taket på mellanösternmanér mot kunden. Eller är jag för blåögd?

Man kan ju också tänka sig att exet som beställde jobbet varit lite otydlig men inte vill kännas vid det. Är det inte hon som borde skaffa tillbaka sakerna?
Citera
2022-12-15, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajabongo
Inte fan visste hon att de var nå kriminella babbar som gömde sig bakom ett "svenskt" företag? Har du ens varit inne på deras hemsida? Det är inte det första man tänker när man beställer flytthjälp. Det här hänger endast på svenska myndigheter att ta tag i. Uppenbarligen bör hon inte göra mer i nuläget än att överlåta ärendet till dessa myndigheter. Dessa Fakro är bara en myra i myrstacken, finns hundratals liknande babbeföretag.
Ja jag förstår det men du hör väl i telefonen hur de låter ?
Anmäla är ända vägen.

Hur går det med anmälan ?
Citera
2022-12-15, 19:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad är femfemmor?

"mest förr, vardagligt ord) person som förklarats straffri på grund av sinnessjukdom (efter gamla strafflagens 5 kapitel 5§);
(i allmänhet) idiot, galning || -n;
femfemmor"
Citera
2022-12-15, 22:47
Medlem
Borde vara grovt kriminellt att använda svenskt namn i sitt bolagsnamn om man är sandneger!
Citera
2022-12-16, 02:44
Medlem
Akvavitaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Gangster startar flyttfirma för att göra utpressning på 1 000 kr? Kan man inte tänka sig att flyttgubbarna var lite påtända, inte fattade svenska och körde grejorna till fel ställe bara och sedan vågade de inte berätta sanningen för sin chef. Chefen har haft utgifter för jobbet och går i taket på mellanösternmanér mot kunden. Eller är jag för blåögd?

Man kan ju också tänka sig att exet som beställde jobbet varit lite otydlig men inte vill kännas vid det. Är det inte hon som borde skaffa tillbaka sakerna?

Fakhro har blivit rikskända på grund av sina bedrägerier. 1000 kr är en skitsumma ingen orkar bråka. Detta gör de säkert systematiskt, men är tillfällena rätt så kanske de bedrar någon på 5000, eller till och med 60.000.

Hur som helst, ja du är naiv, och du borde bry dig! Dessa kräk har ingen empati och ger sig helst på svaga människor, som när de lurade 80-årige Benny Sköld på sin lägenhet.

Du kan göra något gott i att sprida vidare detta till folk du känner. Finns nog fler blåögda därute som behöver veta.
Citera
2022-12-17, 21:18
Medlem
Lever han? Har något hänt honom? Har inte varit något svar på länge.

Kriga på! Gör din röst hörd så alla vet vem dom är. Du kanske dör i kuppen men du gjorde det rätta.
Citera
2022-12-18, 03:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Efter att en flyttfirma hade lurat min föredetta och maganiserat mina saker så ber dom mig att hämta mina saker mot betalning.

Jag börja ifrågasätta betalningen på 1000kr då får jag ett hot om att jag ska passa mig och borde veta vem idris fakhro är.

Undrar vad det har med saken att göra då får jag ett annat samtal som utger sig för idiris och dödshotar mig samt ber mig betala 5000kr istället nu för att hämta sakerna eller så kommer jag få problem.

Efter lite googling på arnesflytt som dom kallar sig så inser jag att detta är en bluff firma som lurar folk på pengar.

Vad ska man göra??

Fy f.
Be Stenevi och Bolund o Co åka och hämta dina grejer. Och betala. De kan kan säga att de är så glada att de här snubbarna har kommit med sin fina kultur som är så mycket bättre än vår tråkiga hit till Sverige och att de, Stenevi o Co, minsann inte är några rasister som har fördomar, de vet ju så väl vilka goa och trevliga människor det här är - och så vidare i oändlighet. Stenevi bjuder säkert på en kyss eller två och oj 50 000kr var det nu ja, men jovisst det är så klart rimligt. Jaha, lite stryk får vi också, men så skönt. Jo, jo och nej inte rasist och ni är underbara människor, de där SDarna de, de är dåliga ooooh ooh oh och faaarliga.
Citera
2023-01-11, 23:33
Medlem
Citat:

Vad ska man göra??

Jag provar att bumpa tråden för att jag är nyfiken på hur det gått?
Nån som vet?
Trådstartaren har inte varit aktiv sedan lucia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in