2022-12-14, 20:34
  #4057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det här är SVERIGE. Om du sparkas från din höga tjänst på grund av allvarlig försummelse etc. får du bara en ÄNNU HÖGRE, BÄTTRE BETALD TJÄNST.

Det är SÅ JÄVLA SJUKT DET KAN BLI.

Ärlig fråga: Är Sverige ett av de mest korrumperade länder som finns? Att korruptionen kunnat breda ut sig överallt på grund av det som först var vår framgångsfaktor; dvs tilliten till myndigheter, till varandra, osv?

Rädd att dessa egenskaper: det strävsamma, viljan att lita på varandra, naiviteten - det som tidigare gjort att vårt Svea Rike blomstrat, är det som kommer få oss på fall.

Det är snarare meritokratin som satts ur spel. Eftersom vi inte har ett klansamhälle återstår nepotism. Man håller varandra bak ryggen i gäng.
Citera
2022-12-14, 20:35
  #4058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det här är SVERIGE. Om du sparkas från din höga tjänst på grund av allvarlig försummelse etc. får du bara en ÄNNU HÖGRE, BÄTTRE BETALD TJÄNST.

Det är SÅ JÄVLA SJUKT DET KAN BLI.

Ärlig fråga: Är Sverige ett av de mest korrumperade länder som finns? Att korruptionen kunnat breda ut sig överallt på grund av det som först var vår framgångsfaktor; dvs tilliten till myndigheter, till varandra, osv?

Rädd att dessa egenskaper: det strävsamma, viljan att lita på varandra, naiviteten - det som tidigare gjort att vårt Svea Rike blomstrat, är det som kommer få oss på fall.

Bra fråga. EU djävlas med Ungern pga av dess påstådda korruption. Kanske ett medborgarinitiativ borde skriva till EU och begära skydd mot sossarnas korruption i Sverige.
Citera
2022-12-14, 20:36
  #4059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Någon har varit snäll mot henne, av någon anledning.

Vid det är laget står det väl ganska klart vad Linda brukar göra för att få folk att vara snälla mot henne?

En undersökning av förhållandena vid Mittuniversitetet förefaller angelägen.
Citera
2022-12-14, 20:37
  #4060
Medlem
https://svt.se/nyheter/inrikes/erfaren-polis-sokte-staafs-jobb-blev-bortvald-lite-for-uppenbart

– Man kan ju inte gå från att vara chef för brevbärarna till att vara chef för underrättelseverksamheten på Noa, säger han och syftar på Staafs tidigare jobb som chef för*intern service- och ekonomienhet vid polisen i Östergötland.
__________________
Senast redigerad av Sixten-skriver 2022-12-14 kl. 20:39.
Citera
2022-12-14, 20:37
  #4061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Bra fråga. EU djävlas med Ungern pga av dess påstådda korruption. Kanske ett medborgarinitiativ borde skriva till EU och begära skydd mot sossarnas korruption i Sverige.

Ja. Vi behöver all hjälp vi kan få.
Vad har vi gjort med vårt land? Och det vi ser nu är bara en bris av vad som komma skall.
Citera
2022-12-14, 20:41
  #4062
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Ja. Vi behöver all hjälp vi kan få.
Vad har vi gjort med vårt land? Och det vi ser nu är bara en bris av vad som komma skall.
Hur många älskare har hon eller hade hon egentligen?
Citera
2022-12-14, 20:42
  #4063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det här är SVERIGE. Om du sparkas från din höga tjänst på grund av allvarlig försummelse etc. får du bara en ÄNNU HÖGRE, BÄTTRE BETALD TJÄNST.

Det är SÅ JÄVLA SJUKT DET KAN BLI.

Ärlig fråga: Är Sverige ett av de mest korrumperade länder som finns? Att korruptionen kunnat breda ut sig överallt på grund av det som först var vår framgångsfaktor; dvs tilliten till myndigheter, till varandra, osv?

Rädd att dessa egenskaper: det strävsamma, viljan att lita på varandra, naiviteten - det som tidigare gjort att vårt Svea Rike blomstrat, är det som kommer få oss på fall.

Bra skrivet! Börjar också tappa tilltron till Sverige som nation. På alla myndigheter, kommuner och andra instanser sitter personer i maktposition som utövar myndighetsutövning och som håller varandra bakom ryggen. Anställer ja-sägare runtomkring sig som inte säger emot dem. Det har blivit viktigare att ha rätt än att det blir rätt. Prestige och maktfullkomlighet genomsyrar vårt samhälle. Samtidigt som merparten av befolkningen är så naiva och politiskt korrekta.

Personer som kommer upp sig i karriären roffar åt sig vad som roffas kan utan tillstymmelse till självrannsakan eller moraliska överväganden. Total avsaknad av integritet eller omdöme. Nästan så man spyr!
Citera
2022-12-14, 20:43
  #4064
Medlem
GW säger: "Alla tre kommer att få gå."

Ja, vad kommer hända i realiteten?

Anders Thornberg kommer att utses till SÄPO-chef inom tre månader.
Linda Hansson kommer att bli en av de högsta cheferna inom Domstolsväsendet.
Mats Löving kommer att premieras extra högt och bli Gunnar Strömmers högra hand på Justitedepartementet.

Eller något i den stilen. Gemensamt för alla tre är det kommer att få sina löner höjda med minst 50.000:- per månad. Det är SÅ Sverige fungerar idag. Och så tycker media och politiker att vi vanligt folk är hatiska och konstiga som inte bara ACCEPTERAR detta. "Jävla rättshaverister och hatare." Det krävs ett STARKT psyke för att inte bli skatt galen i dagens Sverige.
Citera
2022-12-14, 20:48
  #4065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Bra skrivet! Börjar också tappa tilltron till Sverige som nation. På alla myndigheter, kommuner och andra instanser sitter personer i maktposition som utövar myndighetsutövning och som håller varandra bakom ryggen. Anställer ja-sägare runtomkring sig som inte säger emot dem. Det har blivit viktigare att ha rätt än att det blir rätt. Prestige och maktfullkomlighet genomsyrar vårt samhälle. Samtidigt som merparten av befolkningen är så naiva och politiskt korrekta.

Personer som kommer upp sig i karriären roffar åt sig vad som roffas kan utan tillstymmelse till självrannsakan eller moraliska överväganden. Total avsaknad av integritet eller omdöme. Nästan så man spyr!

Ja, det enda jag tänker om Sverige dagligen är strofen: "Something is rotten in the state of.."
Hur FAN har vi hamnat här? Vilken Bananrepublik som helst framstår ju som en lysande exempel på en någorlunda fungerade stat, jämfört med Sverige. Ser tyvärr Libanons tillstånd som vår framtid. INTE ett roligt scenario, kan jag säga.
Citera
2022-12-14, 20:57
  #4066
Medlem
FindAways avatar
Hur i helvete kan man lägga så stora resurser på någo dylikt?
Vi har hur många ouppklarade våldsbrott mord knar skjutningar som helst och så detta förbannade pådrag för ett vänsterknull
Gå och häng er snutjävlar
Citera
2022-12-14, 20:57
  #4067
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
GW säger: "Alla tre kommer att få gå."

Ja, vad kommer hända i realiteten?

Anders Thornberg kommer att utses till SÄPO-chef inom tre månader.
Linda Hansson kommer att bli en av de högsta cheferna inom Domstolsväsendet.
Mats Löving kommer att premieras extra högt och bli Gunnar Strömmers högra hand på Justitedepartementet.

Eller något i den stilen. Gemensamt för alla tre är det kommer att få sina löner höjda med minst 50.000:- per månad. Det är SÅ Sverige fungerar idag. Och så tycker media och politiker att vi vanligt folk är hatiska och konstiga som inte bara ACCEPTERAR detta. "Jävla rättshaverister och hatare." Det krävs ett STARKT psyke för att inte bli skatt galen i dagens Sverige.

Kul att GW yrar om "passerat bäst före datum". Det han själv gjorde för 10 år sedan. Men just här nja tror inte ditt exempel stämmer. De kommer samtliga sparkas. Förmodligen under rätt lugna former. Elefantkyrkogården likt även vi kan slänga med ÖB. De kommer inte leda något alls i framtiden.
Citera
2022-12-14, 21:00
  #4068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Ja, det enda jag tänker om Sverige dagligen är strofen: "Something is rotten in the state of.."
Hur FAN har vi hamnat här? Vilken Bananrepublik som helst framstår ju som en lysande exempel på en någorlunda fungerade stat, jämfört med Sverige. Ser tyvärr Libanons tillstånd som vår framtid. INTE ett roligt scenario, kan jag säga.

Precis så. Nej nu tycker jag att den nya regeringen får avskeda rikspolischefen och de andra inblandade. De har inte lyckats med sitt uppdrag trots ökade resurser. Och sen de senaste skandalerna. Man tror inte att det är sant; som en såpopera. Och så ska det tillsättas en utredning. Med våra skattemedel. Sinnessjukt. Att de inte skäms! Fy!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in