Citat:
Ursprungligen postat av
SvenPP
I mina ögon är hon inte anställningsbar. Men någonstans får hon väl ett jobb trots allt. Troligtvis i offentliga sektorn.
Det här är SVERIGE. Om du sparkas från din höga tjänst på grund av allvarlig försummelse etc. får du bara en ÄNNU HÖGRE, BÄTTRE BETALD TJÄNST.
Det är SÅ JÄVLA SJUKT DET KAN BLI.
Ärlig fråga: Är Sverige ett av de mest korrumperade länder som finns? Att korruptionen kunnat breda ut sig överallt på grund av det som först var vår framgångsfaktor; dvs tilliten till myndigheter, till varandra, osv?
Rädd att dessa egenskaper: det strävsamma, viljan att lita på varandra, naiviteten - det som tidigare gjort att vårt Svea Rike blomstrat, är det som kommer få oss på fall.