2022-12-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Studieintyget ligger här i tråden. Inlägg 3899.
Sorry. Jag trodde att du bara delgav mig infon i och med att du mejlar mig direkt. Jag försöker inte sno ditt arbete jag vill bara att så mycket som möjligt om den här byken skall ut i ljuset. Jag sätter mig på händerna och låter dig fortsätta med juridikutbildningen.
Citera
2022-12-14, 18:22
Medlem
Telepatisks avatar
Är hon en mytoman? Civilekonom är väl inte en skyddad titel förresten?

Om hon verkligen var så pass ambitiös att allting stämt så hade hon nog haft betydligt bättre betyg från Mittuniversitetet. Stämmer det att hon läst på Stockholms universitet?
Citera
2022-12-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Sorry. Jag trodde att du bara delgav mig infon i och med att du mejlar mig direkt. Jag försöker inte sno ditt arbete jag vill bara att så mycket som möjligt om den här byken skall ut i ljuset. Jag sätter mig på händerna och låter dig fortsätta med juridikutbildningen.

Skickade meddelande eftersom du var inne på att själv begära ut intygen och eftersom den här tråden översvämmas hela tiden så visste jag inte om du skulle se att det redan var gjort.
Citera
2022-12-14, 18:23
Medlem
Jag vet inte jag men de betygen från Mittuniversitetet är väldigt mediokra…
Citera
2022-12-14, 18:26
Medlem
Telepatisks avatar
Om det nu är jäv (utöver det att hon verkar vara en mytoman) så hoppas jag att hon verkligen åker dit rejält. Men personer som dessa brukar ju komma undan med vad som helst tyvärr.
Citera
2022-12-14, 18:28
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Tidigare länspolismästarens hårda kritik mot högsta polisledningen

https://www.expressen.se/tv/nyheter/gunno-gunnmo-fullstandigt-uteslutet-att-lofving-sitter-kvar/

Gunno Gunnmo: Fullständigt uteslutet att Löfving sitter kvar

Att Anders Thornberg är initiativtagare till en utredning med fängelse i straffskalan är häpnadsväckande.

Men, kanske en god ide? Man skippar förundersökningar, rättegångar och sånt trams. Våldsverkarna, mördarna, fortkörarna får utreda sig själva. Spar tid och fängelseplatser.

Idiotsverige.
Senast redigerad av Mullret 2022-12-14 kl. 18:31.
Citera
2022-12-14, 18:35
Medlem
Mysigt

https://www.expressen.se/tv/nyheter/obs-stod-till-staaf-en-person-jag-tycker-valdigt-mycket-om/
Citera
2022-12-14, 18:36
Medlem
Zaedrewss avatar
ÖK uttalar sig om relationen med Staaf.

Citat:
Programledaren Anders Holmberg frågar då om relationen vid något tillfälle hölls hemlig för Bydéns arbetsgivare.

– Nej, om man använder ordet hemligt eller dold... nej. Det har varit en privat relation som jag tidigt anmält den vägen som man ska anmäla och den har hanterats därefter. Man får också konstatera att jag förväntar mig att man tittat på den på det sättet, och det har säkerhetstjänsten gjort, säger Michael Bydén i ”30 minuter”.
https://www.expressen.se/nyheter/ob-om-relationen-till--staaf-ge-stod/

Anmälde han alltså att de träffades innan hans fruga fick veta om det? Hon visste ju inget till en början av det man läst på Stoppa Pressarna.
Citera
2022-12-14, 18:40
Medlem
Hon verkar vara en utomordentlig jurist som suttit ting vid två tillfällen. Mig veterligen är hon nog den enda som gjort det. Ska bli intressant att se hennes jur kand betyg; de måste ju vara avsevärt mycket bättre än de betygen från Mittuniversitetet. Enorm konkurrens om notarietjänsterna för de som inte känner till det!
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Tycker nog ÖB Bydén svarar så bra han nu kan i detta läget.

Citat:
– Vad som finns bakom det här och det som nu hanteras måste få hanteras av en annan myndighet och det är Polismyndigheten, säger Micael Bydén i SVT:s 30 minuter.

Citat:
– Jag tycker att frågan är högst relevant. Jag kan konstatera då att allt jag gör och allt jag säger och utsätts för i min roll kan ha en påverkan på förtroendet för mig som person men också påverka förtroendet för min organisation, säger Micael Bydén och fortsätter:

– Jag är inte naiv, jag förstår att det. I det här fallet kan jag delge det jag har gjort och jag hoppas att både min personal och allmänheten ser det här för vad det är och mer har jag inte att säga.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAdQwL/micael-byden-stottar-linda-h-staaf-efter-skandalen-inom-polisen

Om det funnits en baktanke och Staaf är ihop med Bydén för att kunna avancera så kommer det visa sig inom kort. Hon har förmodligen förbrukat alla sådana möjligheter nu så stannar hon trots det med Bydén eller kommer paret inom en snar framtid gå skilda vägar? Det är ju inte omöjligt att det faktiskt är äkta kärlek mellan detta omaka par och att pengarna, makten och möjligheterna bara är en slump.

Vi får väl se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Mysigt

https://www.expressen.se/tv/nyheter/obs-stod-till-staaf-en-person-jag-tycker-valdigt-mycket-om/

ÖB: ”Jag hanteras som alla andra”
Programledaren frågar också om regeringen meddelades.
– Jag hanteras som alla andra höga chefer med säkerhetsprövning. Det har inte varit någon dold relation med Linda utan jag har anmält i min säkerhetsgrupp.
Michael Byden säger också att han inte vill kommentera polisens hantering av härvan kring Linda Staaf och Mats Löfving då han anser att det är en fråga för just polisen. Han säger också att relationen till rikspolischef Anders Thornberg är god.
– Jag förväntar mig att vi kommer ha ett fortsatt bra samarbete och relation.

Vad fan e detta för soppa?! Så hennes nya gubbe ÖB jobbar nu ihop med hennes andra chef? Så klart hon INTE kommer få sparken med detta inflytande. Detta e bara sjukt…. Att han ens får uttala sig innan utredning är över… VAD FAN E DET FÖR FEL PÅ DETTA LAND??? Putin blir fan serverad att ta sig an sverige
Citera
2022-12-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Hon verkar vara en utomordentlig jurist som suttit ting vid två tillfällen. Mig veterligen är hon nog den enda som gjort det. Ska bli intressant att se hennes jur kand betyg; de måste ju vara avsevärt mycket bättre än de betygen från Mittuniversitetet. Enorm konkurrens om notarietjänsterna för de som inte känner till det!

Kanske en trådsanning men det uppstod komplikationer i Norrköping så hon fortsatte i Östersund…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in