Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
"Försöka vrida drevet",
Vill jag nog flika in. I min värld lyckas hon sannerligen inte vrida något drev, utan jag tycker hennes utspel i TV4 var genomskinligt och ganska pinsamt.
Tydligt försök att rikta om fokus.
Jag tror nämligen inte man skall förringa faktumet att om Löfving anställt henne på oegentliga/felaktiga grunder, så är det faktiskt per automatik lika med att hon inte är kvalificerad egentligen.
Aldrig som så varit.
Samt att detta är något hon därtill vet med sig själv. Hon vet i sådant läge själv om att hon inte har på den posten att göra, och aldrig hade fått den om hon inte hade särat på benen, och det kan hon ju försöka snacka sig ur.
Absolut kan det vara så.
"Fake it ´till you make it" är en känd princip, men den fungerar nog bättre när man är mer öppen med att man gör ett försök på ett jobb man inte riktigt har den kompletta bakgrunden för - inte tokljuger om sina erfarenheter. Det hela är märkligt, inte till arten (många skönmålar) utan till graden (det brukar inte vara rena mytomanprofilen på seriösa CV). Reefat El Sayed - någon?
(Jag säger samma sak som du avseende effektiviteten i offerkofta-kortet, om du läser igen. Men att ligga lågt tjänar just hon inget på)