2022-12-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sammanfattningen del 18

poddarna ger ju väldigt vag information om när dunsarna inträffade, första vittnet säger nånstans efter klockan 1-2(timestamp 22:35 del1). I slutet av intervjun med vittne 2 när han sammanfattar säger han att dunsarna inträffar mellan 3-4(timestamp 39:10 del2).

Citat:
JJ pratar med grannsonen och hans far i trappuppgången:
- Vid 03,10-tiden hör samma grannar återigen ljud från lägenheten. Denna gång låter det som att någon öppnar och stänger ytterdörren två gånger. Grannarna öppnar sin ytterdörr och lyssnar i trapphuset för att se efter vad som händer (AB)

att det samtalet inträffar vid den tidpunkten nämns aldrig i podden :del 2.

den nämns bara att det inträffar 5-3 minuter efter att det varit uppe och knackat på.(timestamp 27:00 del2)

så poddarna eller den delen av sammanfattning ger ju inget svar på när första dunsarna inträffar.
Senast redigerad av painkiler 2022-12-13 kl. 22:59.
Citera
2022-12-13, 22:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, precis.

Människorov är en väldigt vanlig (min uppfattning) rubricering när någon är försvunnen och polisen misstänker att det kan vara brott bakom.
Någon i tråden reagerade ju på att den rubriceringen stod kvar, även efter det att Tove hittades och menade att det var ovanligt.

Nu pågår utedningen med de tre brotten där människorov ännu finns kvar som en brottsmisstanke men även att tjejerna faktiskt är misstänkta för det.

Jag tänker att allt beror på hur och vad man hittar i utredningen, hur mycket bevisning man kan få fram för de olika brotten på var och en av tjejerna.

I slutänden när det kommer till åtal kan det kanske ändras, allt beroende på hur åklagaren vill lägga fram åtalet.

Nu vet vi ju inget alls om bevisningen, mer än att åklagaren tycker sig ha ganska bra bild av vad som hänt under natten och att misstankarna allteftersom utredningen fortgår, stärks mot de misstänkta.

Men om man bara hypotetiskt skulle ta som exempel, att t ex att människorovet inte går att bevisa och åklagaren inte tycker att han kan åtala för det, kanske han väljer att ta bort den delen i åtalet.

Nu tror jag ändå att något finns där, något som får åklagaren att tro att det faktiskt är så att tjejerna på något sätt har hindrat Tove och med uppsåt att skada/döda henne. Människorovet behöver ju inte innebära att de tänkte döda henne, men skada. Sen blev det mord. Men det vet vi ju inte. Det kan ju ha varit meningen i något skede, precis då det hände, människorovet.

Och det är väl där jag hakar upp mig lite på
- den slarvigt ställda cykeln, med påsen i korgen
- och 02:30 händelsen, som inte ska ha varit ett samtal då (det sista samtalet var 01:48/01:49)

Så kanske Tove säger något i samtalet vid 01:48, att hon är på väg hem snart?
Tänkt om Tove är påklädd med skor och allt där hon hittas på fyndplatsen?
Men 02:30 händer det något med Tves mobil, något som inte är ett samtal? Kanske det gick fram ljud i en röstbrevlåda, man hör inga röster men en massa olika ljud?
Jo, någon aktivitet på Ts tfn med A som mottagare 2.30, var där helt säkert. Något illavarslande. Men vem som skickade det, vet vi inte. Det kan ha varit T, men det kan även varit någon av J/M.
Citera
2022-12-13, 23:04
Medlem
Kan Människorovet i mening vara svaret på varför Tove följde med hem till JJ?
Att hon blev tvingad tex ( som jag tänkte i början o några fler diskuterade) under hot eller likn?
Det skulle ju alla fall förklara varför hon ” gick med dem”
Ingen av oss tror ju eller förstår hur TT kunde tänka sig att gå med för att ” prata ut”
?
Citera
2022-12-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, någon aktivitet på Ts tfn med A som mottagare 2.30, var där helt säkert. Något illavarslande. Men vem som skickade det, vet vi inte. Det kan ha varit T, men det kan även varit någon av J/M.

Hur kan du vara så säker på det?
Citera
2022-12-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Att hon blev tvingad tex ( som jag tänkte i början o några fler diskuterade) under hot eller likn?
Ingen av oss tror ju eller förstår hur TT kunde tänka sig att gå med för att ” prata ut”
?

Ja det kan det. Men hur har polisen fått vetskap om det iså fall? Nån utanför Nöjet kanske överhörde diskussionen där hot förekom, om hon inte följde med?
Citera
2022-12-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja det kan det. Men hur har polisen fått vetskap om det iså fall? Nån utanför Nöjet kanske överhörde diskussionen där hot förekom, om hon inte följde med?
Ja, vittnen, kanske även vänner till TT inte hörde av henne som hon skulle ringa när hon var på väg hem tex… även hennes pojkvän tyckte det var konstigt när han ringde henne att hon inte skulle komma hem utan gå på ” efterfest” eller om hon sa som de sa att hon skulle säga o ringa honom att hon följde med dit för att prata ut”… han reagerade nog på att hon gjorde det valet tex…. Nog inget hon hade gjort för de som kände henne eller de som såg bråket innan…
Så säkert flera vittnen som sett de på vägen eller hört osv att hon inte gick med självmant…
Citera
2022-12-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ja, vittnen, kanske även vänner till TT inte hörde av henne som hon skulle ringa när hon var på väg hem tex… även hennes pojkvän tyckte det var konstigt när han ringde henne att hon inte skulle komma hem utan gå på ” efterfest” eller om hon sa som de sa att hon skulle säga o ringa honom att hon följde med dit för att prata ut”… han reagerade nog på att hon gjorde det valet tex…. Nog inget hon hade gjort för de som kände henne eller de som såg bråket innan…
Så säkert flera vittnen som sett de på vägen eller hört osv att hon inte gick med självmant…

Jag har tyvärr inte hunnit läsa på ett tag men vad var det som gjorde att diskussionen om människorov kom upp igen? Tyckte mig se att polisen eller åklagare stärkte misstanken om det… stämmer med det?
Citera
2022-12-14, 02:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker på det?
Polisen satte initialt den tiden för människorovet.
I samband med att vi fick info om att brottet begåtts 2.00-2.45 (tror jag att det var) poängterade polisen att sista samtalet i Ts tfn var 1.49, med betoning på samtalet. Detta har de sedan upprepat och poängterat flera gånger samtidigt som de svarat väldigt undvikande och kryptiskt om tfn-aktivitet 2.30, om de svarat över huvud taget. Den vill de inte säga något om, de förnekar heller inte någon aktivitet vid den tiden.
Det är ett tunt argument som kan sänkas med sekretessen, men jag tycker polisen varit lite för angelägen om att framföra att 1.49 var sista samtalet.
Citera
2022-12-14, 02:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hot om att avslöja något som kanske skulle kunna äventyra Ts relation med A?

Edit: I så fall har vi svar på frågan om människorov.
Men vad var då tanken med att gå hem till J?
Senast redigerad av sybel 2022-12-14 kl. 02:17. Anledning: Edit:
Citera
2022-12-14, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hot om att avslöja något som kanske skulle kunna äventyra Ts relation med A?

Ett mytoman kan skapa falska rykten...

Kanske JJ förtalade TT pga svartsjuka över att AW valde TT och inte henne...
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-12-14 kl. 02:30.
Citera
2022-12-14, 02:19
Medlem
Citat:
?

De kan ha bestämt mig för att mörda TT i förväg.

Kanske stal de TTs mobil redan vid Nöjet....

Hur gick bråket på Nöjet till? Vad hände egentligen?
Citera
2022-12-14, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Denna uppgift är helt ny för mig och jag tar den som obekräftad tills jag får lyssna på påstådd intervju med egna öron.

Varför sov AW hos mamman och inte tillsammans med TT i lägenheten???????? .............!!!! ?!!!!!!!!!!!!!!!

Är alibit falskt?

TT och AW hade bråkat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in