2022-12-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Är det känt vid vilken tidpunkt dessa dunsar inträffar?

Sammanfattningen del 18
Citera
2022-12-13, 21:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Denna uppgift är helt ny för mig och jag tar den som obekräftad tills jag får lyssna på påstådd intervju med egna öron.
Nova68 antyder att AW befunnit sig hos mamman under natten, då hon uppges veta att AW var vaken efter 2.30.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-12-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nova68 antyder att AW befunnit sig hos mamman under natten, då hon uppges veta att AW var vaken efter 2.30.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Jo, men detta verkar inte finnas bekräftat i media någonstans.
Citera
2022-12-13, 21:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Vet inte om detta har publicerats tidigare men det spelar ingen roll.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/d%C3%A4rf%C3%B6r-tror-%C3%A5klagaren-att-kvinnorna-m%C3%B6rdat-tove-f%C3%B6rh%C3%B6ren-avsl%C3%B6jar -st%C3%A4rkt/ar-AA15dCzG?ocid=winp1taskbar&cvid=35774fede13b410882 a5544551bc0a1e

Citat:

"Polisen kommer allt närmre ett svar på vad som hände när Tove i Vetlanda dog. Misstankarna om att de två häktade kvinnorna kidnappat och mördat 21-åringen har stärks i takt med att utredningen gått framåt."
Citera
2022-12-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vet inte om detta har publicerats tidigare men det spelar ingen roll.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/d%C3%A4rf%C3%B6r-tror-%C3%A5klagaren-att-kvinnorna-m%C3%B6rdat-tove-f%C3%B6rh%C3%B6ren-avsl%C3%B6jar -st%C3%A4rkt/ar-AA15dCzG?ocid=winp1taskbar&cvid=35774fede13b410882 a5544551bc0a1e

Citat:

"Polisen kommer allt närmre ett svar på vad som hände när Tove i Vetlanda dog. Misstankarna om att de två häktade kvinnorna kidnappat och mördat 21-åringen har stärks i takt med att utredningen gått framåt."

Det är så kört för dessa två korkade kvinnor, de kommer bli 2 hinsehäxor av dom några år framöver, hoppas dom kommer vantrivas som fan, erkänner dom så får dom nån slags respekt tillbaka iaf
Senast redigerad av anteanti 2022-12-13 kl. 21:58.
Citera
2022-12-13, 22:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jo, men detta verkar inte finnas bekräftat i media någonstans.
Jag kan inte minnas att jag läst det, men om en seriös skribent har läst det i någon media och en till synes insatt skribent förmedlar detsamma, oberoende av varandra, så kan jag se möjligheten att det faktiskt kan förhålla sig så. Något som talar emot det har jag heller inte sett.
Citera
2022-12-13, 22:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Jul och nyår i häktet för JJ och MH.

Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det är så kört för dessa två korkade kvinnor, de kommer bli 2 hinsehäxor av dom några år framöver, hoppas dom kommer vantrivas som fan

Så verkar det vara.

Åklagare Rullman verkar ha mycket under fötterna. Både JJ och MH gick också med på att bli omhäktade. De kanske kommer att vantrivas på t. ex. "Hinsan" men de kommer kanske också att kunna trvivas efter ett tag då de har acklimatiserat sig?

Såg härom dagen en dokumentär där bl. a. en ung holländska satt i ett sydamerikanskt fängelse för knarksmuggling. Efter tre år pratade hon flytande spanska och verkade trivas bra.
Citera
2022-12-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Jag tittade lite mer i lagtexten om människorov:
[K4]1 §: "Den som bemäktigar sig och för bort eller spärrar in ett barn eller någon annan med uppsåt att skada honom eller henne till liv eller hälsa eller att tvinga honom eller henne till tjänst eller att öva utpressning".
Men det gör mig inte så mkt klokare om den rubriceringen kan innefattar ett förlopp att TT kan blivit fasthållen/bunden/tejpat i lgh och sen mördad i densamma.
Dina teorier uppfyller mer kriteriet för människorov känns det som. Och kan i slutänden visa sig riktiga.
Om jag fattat rätt enligt poliser som jag pratat med så är människorov det man sätter först så att säga, när man inte vet. Att den är kvar är inte konstigt. Kan ju faktiskt vara det också.
Citera
2022-12-13, 22:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du kanske tänker på WN?

WN uppger 2-3 dunsar

Grannen under JJ uppger 2 dunsar

I intervjuerna i podden.

I DN berättar mannen så här, 12 nov- 22:

"En granne som vill vara anonym berättar för DN att han plötsligt hörde en hög duns från lägenheten.

– Det var riktigt högt, taket skakade av ljudet.

Och sedan kom nästa duns. Och en till. Därefter blev det tyst.

– Jag fick en dålig magkänsla, så jag sprang upp och knackade på. Jag hörde mellan fem till tio slag som kom från den vänstra sidan av dörren, men ingen öppnade.
"
https://www.dn.se/sverige/fragan-alla-staller-sig-vad-hande-i-vetlanda/

Så där är det tre.

I podden del två:

G = granne
R= reporter
G: "Jättetrevlig granne. Gissar på att det var nåt jättetungt som har, alltså kastats i golvet. Minst 50 kg."

R: "Okey."

G: "En och sen; dun, sen dun, dun sen... det var två i rad, sen är det en emellanrum fattar du?"

R: "Eh, är det så att man hör något bråk eller nånting också"

G "Vi hörde inget skrik eller alltså ljud eller om man säger så, säger nånting hjälp eller något".

R: "Bara det här".
https://podcasts.apple.com/se/podcast/del-2-grannen-p%C3%A5-v%C3%A5ningen-under/id1651864932?i=1000584700242

Så även här uppfattar jag det som tre, även om han vid första början härmar ljuden som fler. Jag tror att han menar att först kommer det två i rad, och efter ett litet uppehåll ett till (min tolkning)
Citera
2022-12-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I DN berättar mannen så här, 12 nov- 22:

"En granne som vill vara anonym berättar för DN att han plötsligt hörde en hög duns från lägenheten.

– Det var riktigt högt, taket skakade av ljudet.

Och sedan kom nästa duns. Och en till. Därefter blev det tyst.

– Jag fick en dålig magkänsla, så jag sprang upp och knackade på. Jag hörde mellan fem till tio slag som kom från den vänstra sidan av dörren, men ingen öppnade.
"
https://www.dn.se/sverige/fragan-alla-staller-sig-vad-hande-i-vetlanda/

Så där är det tre.

I podden del två:

G = granne
R= reporter
G: "Jättetrevlig granne. Gissar på att det var nåt jättetungt som har, alltså kastats i golvet. Minst 50 kg."

R: "Okey."

G: "En och sen; dun, sen dun, dun sen... det var två i rad, sen är det en emellanrum fattar du?"

R: "Eh, är det så att man hör något bråk eller nånting också"

G "Vi hörde inget skrik eller alltså ljud eller om man säger så, säger nånting hjälp eller något".

R: "Bara det här".
https://podcasts.apple.com/se/podcast/del-2-grannen-p%C3%A5-v%C3%A5ningen-under/id1651864932?i=1000584700242

Så även här uppfattar jag det som tre, även om han vid första början härmar ljuden som fler. Jag tror att han menar att först kommer det två i rad, och efter ett litet uppehåll ett till (min tolkning)

Ja, tre dunsar är nog vad han har sagt överallt tror jag.
Citera
2022-12-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
"18 åringen mår väldigt dåligt"
Ja vad tror hon toves anhöriga o vänner gör. och hon är en av anledningen till att Tove inte är vid liv idag..

Hon mår väl dåligt över sin egen belägenhet. Det tär på psyket att vara häktad under så lång tid. Om hon mått dåligt över och tänkt på BO och hennes anhöriga hade hon erkänt allting och tagit ansvar för sina gärningar. Då kan äntligen BO:s a nära och kära få svar och försöka gå vidare.
Citera
2022-12-13, 22:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ja, faktiskt lite de teorier jag har, lite som jag skrev ovan om det ryms inom människorov.
Ser invändningen mot ditt inlägg med "Människorov var ju en åtalspunkt redan innan T hittades". Men det betyder inte att din teori skulle vara fel. Misstanke om människorov innan T hittas utesluter inte samma rubricering efter.

Nej, precis.

Människorov är en väldigt vanlig (min uppfattning) rubricering när någon är försvunnen och polisen misstänker att det kan vara brott bakom.
Någon i tråden reagerade ju på att den rubriceringen stod kvar, även efter det att Tove hittades och menade att det var ovanligt.

Nu pågår utedningen med de tre brotten där människorov ännu finns kvar som en brottsmisstanke men även att tjejerna faktiskt är misstänkta för det.

Jag tänker att allt beror på hur och vad man hittar i utredningen, hur mycket bevisning man kan få fram för de olika brotten på var och en av tjejerna.

I slutänden när det kommer till åtal kan det kanske ändras, allt beroende på hur åklagaren vill lägga fram åtalet.

Nu vet vi ju inget alls om bevisningen, mer än att åklagaren tycker sig ha ganska bra bild av vad som hänt under natten och att misstankarna allteftersom utredningen fortgår, stärks mot de misstänkta.

Men om man bara hypotetiskt skulle ta som exempel, att t ex att människorovet inte går att bevisa och åklagaren inte tycker att han kan åtala för det, kanske han väljer att ta bort den delen i åtalet.

Nu tror jag ändå att något finns där, något som får åklagaren att tro att det faktiskt är så att tjejerna på något sätt har hindrat Tove och med uppsåt att skada/döda henne. Människorovet behöver ju inte innebära att de tänkte döda henne, men skada. Sen blev det mord. Men det vet vi ju inte. Det kan ju ha varit meningen i något skede, precis då det hände, människorovet.

Och det är väl där jag hakar upp mig lite på
- den slarvigt ställda cykeln, med påsen i korgen
- och 02:30 händelsen, som inte ska ha varit ett samtal då (det sista samtalet var 01:48/01:49)

Så kanske Tove säger något i samtalet vid 01:48, att hon är på väg hem snart?
Tänkt om Tove är påklädd med skor och allt där hon hittas på fyndplatsen?
Men 02:30 händer det något med Tves mobil, något som inte är ett samtal? Kanske det gick fram ljud i en röstbrevlåda, man hör inga röster men en massa olika ljud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in