Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Nu var inte hans "ryck" snarare GEST mot Ayari liten eller en lek. En sådan gest hade fått honom utkastad från stadion i valfri annan sport.
Yes i hockey där folk tar av sig handskarna och slåss då och då hade han absolut blivit avstängd och utbuad.
I en boxningsring hade dom slängt in handduken och fördömt agerandet efter en sån gest.
I rugby och amerikansk fotboll hade han aldrig fått beträda planen igen
Citat:
En tackling är något som ingår i fotbollen och således inte misshandel,
Det är en definitionsfråga, om jag ger mig på nån på gatan på samma sätt som jag ger mig på nån på en fotbollsplan kan jag bli dömd för misshandel och är man sen in i en duell kan det sluta riktigt illa och vid många fall uppstår det skador och konflikter, hemska saker detta..
Citat:
men att håna eller hota en medspelare är inte en del av idrottens fair play. Hade inte detta beteende smittat av sig ned mot barn små som sex år gamla hade jag inte brytt mig. Men nu ser vi barntävlingar i fotboll bli Brännkyrka slagfält på 2 minuter.
Men snälla nån trash talk är otroligt vanligt förekommande och det hörde vi inte minst under coronatiderna när det inte var nå folk på läktarna. Du skulle bara ha hört när nån spelare i Hammarby skrek
"Men ställ dig upp din kuksugare!"
Och Tobias Sana har skrikit "
Fitta!" rakt in i tv kamerorna för ett antal år sedan.
Är detta så himla farligt? Nej det är det inte.
Tycker du är kinkig och skapar storm i ett vattenglas här.