Citat:
Ursprungligen postat av
Sun Ruler
Jag finner det direkt oansvarigt att inte ge Exergi ett klartecken i denna fråga. Hade de fått en tydlig signal från regeringen så hade de kunnat bunkra upp med olja och därmed kunnat utgöra en energireserv. Det hade varit värdefullt nu när det finns en reell risk för frånkoppling för att inte tala om den dämpande effekten det hade haft på de skyhöga elpriserna.
Tyvärr sysslar den nya regeringen blott med förvaltning, de saknar ryggraden att fatta svåra beslut i tider när det krävs.
Ser bara de första raderna.
Jag kan dock förklara vad jag tror detta handlar om. Jag håller med om att nya regeringen, likt den gamla är ett gäng ormar. Samma sak kan man säga om DN och Stockholm Exergi. Nej de hade inte kunnat "bunkra upp med olja" Ring till Stockholms stad och fråga varför.
Kan sammanfatta det hela med att de flesta får nu precis vad de förtjänar. Värre kommer det bli och mer välförtjänt blir det lidande som följer. Vi andra har fått lida och kommer få lida. Mer smärta är det enda som kan rädda oss i längden, så vi får hoppas på mer lidande och mer misär. Alternativet är långt mycket värre.
edit: Om Regeringen hade beordrat bunkring av olja så kommer Quislingarna från Stockholms stad att gå i polemik i pressen och underminera regeringen, precis som det är tänkt. Jag gissar att du inte ens vet om att Stockholm ingår i en global allians av miljö-globalist-leftoids?
Stockholm Exergi själva eller deras ägare eller båda följer slaviskt ESG-bullshiten och har därför spenderat de senaste åren på att försöka vara grönast av alla. Precis som majoriteten av alla som sitter och gnäller nu. Ni ville ju rädda klimatet och var ju så för allt grönt!? Vi andra har helt enkelt blivit portade från offentligheten. Så jag säger det igen. Vi måste ha ett lidande på riktigt, hjälper inte det så är det ändå kört.