2022-12-13, 09:10
Medlem
Om man skiter stopp i toan så funkar ett sådant där billigt skohorn gjort av plast som finns på Ikea/jysk att dribbla runt med..

Ett tips för att undvika detta är att dricka mkt vatten.. Eller att man torkar första och andra draget och slänger det pappret ner i toan men resterande papper man drar dem lägger man framför sig på golvet, helst så kan man lägga lite extra papper på golvet före ifall att pappret råkar vända på sig så man slipper torka skit från golvet.

Perfekt också för då spolar man ju bort skiten först sen om det blir en massa bajs ränder kvar i stolen så allt papper som sedan ligger på golvet blir perfekt "rand borttagning"
Citera
2022-12-13, 09:12
Medlem
+ att när man spolar bort pappret så kör man några sprut med sådan där rengöringsmedel.

Och men behöver som mest köpa kanske 1 eller 2st nya rengöringsmedel flaskor per år sedan fyller man dem bara med skurmedel och vatten 70%vatten 30%skurmedel.

Prima prima!
Citera
2022-12-13, 09:17
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Det här var så in i helvete roligt att jag var tvungen logga in och berätta det. Tack!

Tackar! Roligt att höra och jag måste erkänna jag är väldigt nöjd med det tipset, särskilt då det är väldigt bra!
Citera
2022-12-13, 09:57
Medlem
kbb-ogs avatar
Mitt gubbtips för att enkelt skärpa/vässa en slö sax:

Ta en bit aluminiumfolie, säg 2dm eller så. Vik den dubbelt 4-5 gånger. Klipp sen den vikta folien i tunna remsor.
VIPS, saxen är vass igen!
Citera
2022-12-13, 10:49
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Långkalaonger, har jag alltid tyckt varit cäldigt bögigt, men börjat uppskatta på senare år, hellre ön att frysa.
Citera
2022-12-13, 11:05
Medlem
Underbar tråd!

Detta med osthyvlar alltså. Har massor men bara en som är bra. Som man ska ha alltså. Men En gammal med träskaft där skaftet snart ger sig. Hur hittar man ett nytt skaft?

Inget tips utan en fråga där nån som vet kan ge ett tips.

Finns det ingen idag som kan tillverka en riktig osthyvel längre?
Citera
2022-12-13, 11:21
Medlem
thakiings avatar
Ha samma sortering i diskmaskinen efter hur saker ligger i skåp och lådor, exempelvis platta tallrikar ihop, djupa för sig och gafflar på en rad och knivar på en annan osv. Mycket enklare att bara grabba tag en näve tallrikar när de ska plockas upp istället för att hålla på småplocka i efterhand.

Annars hade det varit bra med lite tips på hur man runkar praktiskt under vinterhalvåret. Allt annat än tjocktröja på är otänkbart men händer ofta att den blir nedsaggad och det blir en jävla massa onödig tvätt om man drar i dasen en gång om dagen. Har funderat på en runktröja som man stuvar in i nån gömma och drar på sig varje gång.

Problemet är att man måste planera och byta tröja varje gång man ska runka. Tröjan lär bli rätt äcklig efter ett tag också.
Citera
2022-12-13, 11:22
Medlem
retardators avatar
Har börjat uppskatta antispinn, på något sätt känns det under min gubbvärdighet att drifta omkring på garageuppfarten som...ungt folk.
Citera
2022-12-13, 11:26
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av let.the.bodies
Om man skiter stopp i toan så funkar ett sådant där billigt skohorn gjort av plast som finns på Ikea/jysk att dribbla runt med..

Ett tips för att undvika detta är att dricka mkt vatten.. Eller att man torkar första och andra draget och slänger det pappret ner i toan men resterande papper man drar dem lägger man framför sig på golvet, helst så kan man lägga lite extra papper på golvet före ifall att pappret råkar vända på sig så man slipper torka skit från golvet.

Perfekt också för då spolar man ju bort skiten först sen om det blir en massa bajs ränder kvar i stolen så allt papper som sedan ligger på golvet blir perfekt "rand borttagning"

Innan du skiter, lägg papper i toaletten så du slipper få ränder.
Sedan brukar jag spola 2 gånger för att undvika stopp. Det funkar alltid, slipper stopp och ränder.
Citera
2022-12-13, 11:32
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Nej nej, en riktig gubbe kör Toyota Avensis kombi. Passat är för barnfamiljer där mannen inte riktigt kan glömma sin coola VW Golf Gti och desperat klamrar sig fast vid ungdomens bilmärke. Volvo är okej men alla gubbar med självaktning kör japanskt.

Närå, Mercedes-Benz av valfri årsmodell så länge den är bakhjulsdriven. Bonuspoäng om den har bakelitratt och ljudisolering av naturmaterial, är ratten dessutom vit känner man sig nästan adlig.
Citera
2022-12-13, 11:32
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Mycket fascinerande tråd med gedigna tips som jag för anteckningar på.

Jag bidrar med ett tips just nu och det är:

1. Toarulle i varje rum. Så man kan snyta både sin gubbnäsa och gubbpenis och i värsta fall torka sitt jävla gubbarsle.

Den är ännu bättre med servettboxar, då behöver du bara använda en hand för att få tag i pappret.
Citera
2022-12-13, 11:35
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Eller så sitter man ner när man pissar så har man rationaliserat bort disktrasan också.
Precis! Och som ändå inte hjälper på alla smådroppar som ovillkorligen hamnar på byxorna. Blä! Ush!
Dessutom tar en gubbe alla tillfällen som ges att få sitta en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in