2022-12-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Måste va sopåkare i sverige...bra betalt å utbildning på ca en kvart.

Förr var det nog så,
Idag krävs det C-behörighet, ykb, arbete på väg, digitalt förarkort.
Lönen följer transport och den är verkligen ingen höjdare
Citera
2022-12-04, 15:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Haha jag vet nog vilken kille du tänker på. Var nån artikel om han i tidningen, tror han krängde abonnemang faktiskt. Invandrare tror jag det var. Fick reda på honom för det dök upp en tråd om honom på FB när det begav sig.

Jo, det är den jag menar.
Citera
2022-12-04, 17:18
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Regering och riksdagsledamot.
Citera
2022-12-05, 06:26
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Du kan inte räkna alla månadens timmar som debiterbar tid när du jämför månadslön med timlön.

Jag kan? Det står ingenting om premisserna in topic
Jag skrev att OM man mäter per tim lön
Spänn av lite tarzan
Citera
2022-12-05, 16:58
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Jag tror en del missuppfattat trådstarten.
Jag söker alltså ett välbetalt arbete som får variera i hur ansträngande det är, men där jag kan börja relativt omgående utan utbildningar eller annat som tar flera år.
Citera
2022-12-06, 03:06
Medlem
Jag gillar hur vissa verkar läsa tråden som "det mest okvalificerade högavlönade jobbet."
Det skall vara "det mest välbetalda". Betoningen läggs på fel ord.
Citera
2022-12-06, 03:13
Medlem
psykoshippiens avatar
Jobba på oljerigg ger ju sin lilla slant. Tror man behöver lite fortbildning i säkerhet dock. Men rent krasst behövs inget för att vara floorman/materialare.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-12-06 kl. 03:16.
Citera
2022-12-06, 07:10
Medlem
Korrumperad tjänsteman
Citera
2022-12-06, 07:14
Medlem
Awkwardmans avatar
Porrskådis?
Citera
2022-12-06, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Jag tänker inte att ni yrar, jag har hört den siffran tidigare men aldrig från någon som faktiskt tjänat den summan (i Sverige, i UK/USA är det en HELT annan femma såklart)

Nyfiken på vad det är dessa gossarna kränger för att komma upp i sådana siffror.. speciellt om vi pratar netto

Jag tjänar dom pengarna dock inte varje år...provisionen drar upp lönen! Har ok grundlön också iofs men långt ifrån miljonen. Sen vet jag inte om säljare är okvalificerad? Det tar några år att bli bra på det...vilket kan jämnföras med skola!

Tyvärr kan jag inte säga exakt vad jag gör utan att outa mig! Men är inom byggbranschen!
Citera
2022-12-13, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
De som styr Sverige har historiskt sett saknat all form av spetskompetens och grundkompetens, men de har gått en lång politisk bana där de slickat röv och sagt allt som de över dem vill höra. Vi pratar om psykopatiska kräk som i 20 år sugit kuk på slödder av lägsta rang och skapat intriger av värsta sort. När du väl gjort de här hundåren av att vara ett vidrigt kräk så är det inte över där heller. Intrigerna mellan de perversa odjuren fortsätter och fortsätter och fortsätter in absurdum. Nu har du lagt ner hela din själ i att varje dag ljuga, förnedra dina meningsmotståndare, förlöjliga alla dina konkurrenter som det lägsta vidriga äckel och får en bra lön, men är det värt det för att sälja din själ till djävulen?

Instämmer. Känner folk på olika nivåer och kan kan intyga att det är så. Oavsett parti.
Citera
2022-12-13, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Idag kan alla normalbegåvade ta sig igenom en högskoleutbildning utan direkt ansträngning vilket är ett av två krav för en kommunal eller statlig karriär. Visa tydligt att du tycker rätt, kommunicera det och påbörja en kommunal eller statlig karriär. Fortsätter du att tydligt kommunicera att du tycker rätt så sitter du väldigt snart på en bekväm position som mellanchef och behöver i princip inte göra något betungande i livet förutom att fortsätta kommunicera att du tycker rätt.

Är du en aning driftig så ger positionen dig potentiellt insyn och möjligheter att kapitalisera på din position långt utöver den ändå generösa lönen.

Med denna inställning kommer du att hitta likasinnade och på så vis blir ditt kommunala eller statliga arbete dessutom underhållande.

De jag känner med dessa upplägg har trevliga liv. Deras enda arbete består av en del betungande möten och att delegera ut allt arbete men i stort är det ett perfekt upplägg såvida man inte har högre ambitioner.

Så är det ja. Undersförstått att "tycker rätt" är att svälja moralkänsla och börja godhetssignalera.
Arbetslivet som stort börjar bli mer och mer så verkar det som. Meritokrati och karaktär är döende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in