Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Bara det att du klipper och klistrar i texterna för att det ska passa dig säger ju en hel del.
Jag menar att han inte behöver plugga i 3år på nån slö programmeringsutbildning för att börja bygga ett spel till IOS/android.
Det säger väl sig själv att ingen som är ny på programmering kan bygga ett spel utan förkunskaper (om man inte lejer bort den delen).
Det fattade du väl eller är du akademiker så att du hänger upp dig på oviktiga skitsaker istället för det som faktiskt sägs?
Du är fortfarande en obildad idiot, då du inte begriper att huruvida man är kvalificerad handlar inte hur många tentor man har tagit eller hur lång utbildning man har, utan just
vad man kan.
Arbetsgivare antar, säkert korrekt, att korrelationen med utbildning och kvalifikationer är hög, varför man oftast får en chans om man har en bra utbildning.
Notera dock att en bra utbildning implicerar dock inte att du är kvalificerad.
Men, visst hjälper det med ett, eller flera, fina diplom för att få in en fot, men du lär mycket snart avsked åka ut på arschlet om begåvningen/kunskapsmassan ligger på din nivå, därav existensen av visstidsanställning och provanställning.
Märkligt nog begriper du fortfarande inte att man behöver inte gå i skola för att lära sig programmera. De bästa programmerare jag känner har inte fått sina kvalifikationer från universitetet utan genom som barn /ungdomar experimentera/hacka (lära sig själv vad som fungerar eller ej)
Hur gammal är du egentligen? Har du överhuvudtaget någon utbildning?
Du verkar uppenbarligen fullständigt oförstående vad det gäller utbildning och kvalifikation.
Oavsett vilket, din attityd tillsammans med dina uppenbara svaga förståndsgåvor gör att vidare konversation med dig är helt meningslös, varför jag avslutar all vidare konversation med dig.
End note:
Jag kopierade hela vår tragiska konversation utan att klippa bort eller lägga till.
Hur jävla korkad måste man vara för att inte fatta detta lätt kan kontrolleras av alla i tråden…