2022-12-13, 14:59
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Så är det ja. Undersförstått att "tycker rätt" är att svälja moralkänsla och börja godhetssignalera.
Arbetslivet som stort börjar bli mer och mer så verkar det som. Meritokrati och karaktär är döende.

I privat miljö skojas det friskt om hur man godhetssignalerar på jobb. Det är patetiskt men det är ett väldigt enkelt sätt att ta sig fram. Att förstå spelet och spela det betyder inte att man måste tro på det. Det gör det vidare lättare att slå på rätt strängar och godhetssignalera i precis rätt nivå när syftet endast är att ge sken av något annat än vad det är.

Den naiva pöbeln ser klart upp till de som kan godhetssignalera på en högre nivå och tror att de "förstått" det goda ytterligare.
Citera
2022-12-13, 16:29
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
I privat miljö skojas det friskt om hur man godhetssignalerar på jobb. Det är patetiskt men det är ett väldigt enkelt sätt att ta sig fram. Att förstå spelet och spela det betyder inte att man måste tro på det. Det gör det vidare lättare att slå på rätt strängar och godhetssignalera i precis rätt nivå när syftet endast är att ge sken av något annat än vad det är.

Den naiva pöbeln ser klart upp till de som kan godhetssignalera på en högre nivå och tror att de "förstått" det goda ytterligare.

Att välja att spela det spelet och förstärka dess existens gör att man sålt sin själ. Har ingen respekt för någon som manipulerar på det sättet på någon nivå. Det finns alldeles för mycket verkliga problem som kräver verklig handling för att jag inte skall vilja spy på folk som godhetssignalerar. I framtiden uppfinner de förhoppningsvis någon avancerad maskin som kan läsa av folks verkliga intentioner och tankar när de sker. Dessa personer skall sedan skickas till fronten obeväpnade.
Citera
2022-12-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Lära dig programmera och släppa ett spel till IOS och android.

Blir det bara okej så ger det nog mer $ än alla andra okvalificerade jobb tillsammans.

Herregud vilken idiot du är.
Citera
2022-12-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Tänker att jobba i gruva eller köra truck i hamnen, är ju inte Samhallnivå på det okvalificerade men det krävs knappast några högskolepoäng.

Annars så tror jag bandet på Volvo Cars betalar ganska bra i förhållande till förkunskapskrav.

Anställda inom gruvnäringen har alltid haft bra betalt. I.o.f.s ingår det en del chefslöner, obekväm arbetstid samt säkerligen underjordstillägg etc. men de anställda snittar på ung. 58 000 kr/mån före skatt. De anställda brukar dessutom ha en ganska hög bonus då LKAB har gjort stora vinster under de senaste åren.

Luossavaara-Kiirunavaara Aktiebolag, LULEÅ. Snittlön: 700 000 kronor

Listan grundar sig på aktiebolag med minst 50 anställda och baseras på lönekostnad per antal anställda. Alla snittlöner är inklusive skatt, exklusive sociala avgifter. Lön till vd och styrelse ingår ej.

Förmodligen betalartikel.

https://nsd.se/nyheter/norrbotten/ar...nerna/jp376k7l
Senast redigerad av Konrad 2022-12-13 kl. 17:02.
Citera
2022-12-13, 17:03
Medlem
Foliekavajs avatar
Själva yrket oklart men kan du jobba natt och helg så finns det många jobb där lönen hoppar rejält med ett OK OB.
Citera
2022-12-13, 17:03
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Att välja att spela det spelet och förstärka dess existens gör att man sålt sin själ. Har ingen respekt för någon som manipulerar på det sättet på någon nivå. Det finns alldeles för mycket verkliga problem som kräver verklig handling för att jag inte skall vilja spy på folk som godhetssignalerar. I framtiden uppfinner de förhoppningsvis någon avancerad maskin som kan läsa av folks verkliga intentioner och tankar när de sker. Dessa personer skall sedan skickas till fronten obeväpnade.

Sålt sin själ är väl lite att ta i

Samhället fungerar så. Att förstå verkligheten gör det väldigt enkelt att ta sig förbi alla som inte förstår. Med få undantag spelar alla på ledande positioner spelet.

Pöbeln lever sina liv med händerna knutna i fickorna förutom när de röstar på något de tror ska förändra.

The best way to keep a prisoner from escaping is to make sure he never knows he's in prison.
/Fyoodor Dostoyevsky

Enligt Klaus så är maskinerna du längtar efter inte alls långt borta.
Citera
2022-12-13, 17:05
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Själva yrket oklart men kan du jobba natt och helg så finns det många jobb där lönen hoppar rejält med ett OK OB.

Helt klart. Jag jobbade bara helger och nätter på 50% och tjänade runt 20 tkr efter skatt. Dock pallade jag bara leva så i något år då mitt sociala liv inte existerade.
Citera
2022-12-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Helt klart. Jag jobbade bara helger och nätter på 50% och tjänade runt 20 tkr efter skatt. Dock pallade jag bara leva så i något år då mitt sociala liv inte existerade.

20k netto är alldeles för lite. Jag vill arbeta hårt och obekvämt om så krävs, men vill nog ha i alla fall 40 (minst) ut netto. Intresserad av en slitperiod nu då jag kan lägga på hög.
Citera
2022-12-13, 22:28
Citat:
20k netto är alldeles för lite. Jag vill arbeta hårt och obekvämt om så krävs, men vill nog ha i alla fall 40 (minst) ut netto. Intresserad av en slitperiod nu då jag kan lägga på hög.

Som sagt så jobbade jag bara 50% vilket skulle motsvara 35-40k heltid netto.

Är man outbildad får man bara bra betalt om man gör det ingen annan vill göra dvs jobba nätter, helger, högtider med fysiska slitsamma jobb. Volvo lagret på natten är välbetalt i Göteborg tex.

ICA lagret har jag hört är bra betalt på nätterna och brukar finnas ett sånt lager lite överallt i Sverige.
Citera
2022-12-13, 23:03
Medlem
Bor man i Skåne skulle jag rekommendera jobbet som operatör på medicinfabrik i Danmark. Novo Nordisk är kanske det mest kända bolaget, de brukar ligga i lönetoppen för många jobb, så även för jobb utan utbildningskrav. Dock krävs det nattarbete och jobb på röda dagar, samt en trist och monoton sysselsättning.

40.000 DKK eller mer i månadslön är inte omöjligt, runt 60.000 seketas.
Citera
2022-12-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Herregud vilken idiot du är.

Vet du vad ett medelmåttigt spel genererar?
Citera
2022-12-14, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Sålt sin själ är väl lite att ta i

Samhället fungerar så. Att förstå verkligheten gör det väldigt enkelt att ta sig förbi alla som inte förstår. Med få undantag spelar alla på ledande positioner spelet.

Pöbeln lever sina liv med händerna knutna i fickorna förutom när de röstar på något de tror ska förändra.

The best way to keep a prisoner from escaping is to make sure he never knows he's in prison.
/Fyoodor Dostoyevsky

Enligt Klaus så är maskinerna du längtar efter inte alls långt borta.

För dem till galgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in